Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Til maks 30 000kr, og 60 000km/årlig. Så er vel Mercedes Diesel mitt beste valg? w124 / w201 eller noe?

 

Hva burde jeg se etter? Kosmetisk stand har ingenting å si for min del, helst sedan. Burde vel kun se etter rust, og føle hvordan girkassen girer?

 

Går vekk ifra 740en da den drikker for mye.

Hva skal den brukes til? Om det er til småpendling hadde jeg gått for noe billig japansk, litt billigere i vedlikehold

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hva skal den brukes til? Om det er til småpendling hadde jeg gått for noe billig japansk, litt billigere i vedlikehold

med 60k årlig er det neppe småpendling det er snakk om...

Er jo fint mulig det, det er småpendling det går mye kilometer på. Trening fram og tilbake kvarter hver vei, butikken, osvosv

Lenke til kommentar

 

Inn i tunnelen med vinduene nede, alt i Sport/dynamic.. Skal litt til for å overgå det. Må nok ta en tur til i kveld

Fantastisk bil, har ikke prøvd den, men hørt den så vidt et par ganger. Motoren er helt rå. I en test sammenlignet de visstnok lydbildet i min C43 med denne, uten at jeg vet hvor nærme sannheten det kan være.

Eneste minus jeg har lest er at den er litt framtung og på bane blir den faktisk slått av Golf R med en del mindre motor. Men jeg vet hva jeg hadde valgt.. Golf R har jeg prøvd, morsom lyd i den også, men ikke det samme med firer og i tillegg ekstra motorlyd gjennom høyttalerne...

Skulle selv hatt en C43 eller RS 3 lenge før Golf R for å være ærlig. Lyden i sistnevnte er for tam og for fake innvendig. RS 3'en jeg kjørte hadde jo sportseksos i tillegg, så det var liten grunn til å ha stereoanlegg i det hele tatt da eksoslyden var helt overlegen når jeg satte den i Sport (selv om steroen også var superb. Var jo pressebilen, så B&O all the way). Endret av H.A.M.
Lenke til kommentar

Følger litt med på A6 markedet, denne blitt lagt ut for andre gang. Eneste fine er den største motoren og luftfjæring. Ellers er det ingenting. Lykke til med salg sier jeg bare... er hverken elseter eller adaptiv cruise en gang. Og ikke engang LED-baklys (visste ikke denne fantes uten LED baklys en gang?) da har man virkelig spart hver eneste krone når man kjøpte nybil til nærmere millionen uten å bruke noen hundrelapper på LED lykter bak

 

https://www.finn.no/109440076

Endret av Darkbill
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til maks 30 000kr, og 60 000km/årlig. Så er vel Mercedes Diesel mitt beste valg? w124 / w201 eller noe?

 

Hva burde jeg se etter? Kosmetisk stand har ingenting å si for min del, helst sedan. Burde vel kun se etter rust, og føle hvordan girkassen girer?

 

Går vekk ifra 740en da den drikker for mye.

 

Definitivt ikke en dårlig idé. Jeg hadde en W210 2L sugediesel med 700.000km++ på telleverket en gang. Det er det daueste jeg har kjørt men de bilene varer evig hvis du klarer å holde rusta borte.

Endret av Benny
Lenke til kommentar

Definitivt ikke en dårlig idé. Jeg hadde en W210 2L sugediesel med 700.000km++ på telleverket en gang. Det er det daueste jeg har kjørt men de bilene varer evig hvis du klarer å holde rusta borte.

210 med sugediesel var enten en 220 Diesel eller en 300 Diesel, ingen av de var en 2-liter.

Lenke til kommentar

 

 

Inn i tunnelen med vinduene nede, alt i Sport/dynamic.. Skal litt til for å overgå det. Må nok ta en tur til i kveld

Fantastisk bil, har ikke prøvd den, men hørt den så vidt et par ganger. Motoren er helt rå. I en test sammenlignet de visstnok lydbildet i min C43 med denne, uten at jeg vet hvor nærme sannheten det kan være.

Eneste minus jeg har lest er at den er litt framtung og på bane blir den faktisk slått av Golf R med en del mindre motor. Men jeg vet hva jeg hadde valgt.. Golf R har jeg prøvd, morsom lyd i den også, men ikke det samme med firer og i tillegg ekstra motorlyd gjennom høyttalerne...

Skulle selv hatt en C43 eller RS 3 lenge før Golf R for å være ærlig. Lyden i sistnevnte er for tam og for fake innvendig. RS 3'en jeg kjørte hadde jo sportseksos i tillegg, så det var liten grunn til å ha stereoanlegg i det hele tatt da eksoslyden var helt overlegen når jeg satte den i Sport (selv om steroen også var superb. Var jo pressebilen, så B&O all the way).

 

Hehe, kjenner til det. Hadde Burmester både i den forrige og nå i C43'n, men det brukes langt mindre i C43'n. Mest på langtur med familien :grin:

Lenke til kommentar

Har fått litt "humpetitt" i et smalt hastighetsspekter etter hjulskift, samme felger og dekk som i fjor - hva tror dere, avbalansering eller noe annet? hjulene er lagret liggende i kald garasje, et par av dem var bortimot tomme for luft ved skift, kan de ha deformert?

Lenke til kommentar

Spørsmål, finnes det noen smart måte å få riktig trykk i dekket nå i kulda?

 

Noen form for tommelfingerregel dere bruker? trykkindikatoren sier jeg har litt lite når dekka er kalde men vet ikke helt hva trykk jeg skal satse på. Hvis jeg fyller til anbefalt vil det vel bli for mye trykk neste gang jeg skal på langtur...

Lenke til kommentar

Tenker det blir en eldre diesel mercedes med minst 2,2L motor uten turbo. Dem er ekstremt slappe, men lavt forbruk og evighetsmaskiner så lenge man fjerner alt av rust

Hva betyr lavt forbruk her?

 

Min W203 220 CDI kunne jeg tyne ned i 5 L/100km på langkjøring. Er ganske sikker jeg kunne dratt den opp mot 1200km på en tank, om jeg holdt meg rundt 100 km/t over lange strekker.

Lenke til kommentar

Jeg tror nok CDI-motoren gir ca samme forbruk og kanskje er litt billigere.

 

Jeg var på langtur med en 2008 E220cdi en gang, med det som nok vil kalles heftig kjøring (snitt på ca 105km/t med temperaturer ned mot -25 grader deler av turen) endte snittet opp på 0,52 liter pr. mil..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...