Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mitt innlegg var mer som en kommentar til at bruker ikke hadde sansen for så mange hester fra lavt sylindervolum. Dette er en bransjenorm og det vil bare være mer og mer av det fordi også motorsport opererer med motorer med lavt volum og høy effekt.

Jeg kjenner til at Volkswagen med partnere har dratt ut over 400 hester fra en buck standard 2.0 TFSi og ca 250hk fra 1.5-literen, men at motorene da selvfølgelig krever litt mer tilsyn enn vanlig longlife service. Så å hente ut 280hk fra en toliter er knapt verdt å heve øyenbrynene for i forhold til hva som er praktisk mulig.

Lenke til kommentar

Service på Audi her i Nederland. Har tidligere prøvd å bytte parklyspære, men helt umulig å komme til. Ringer og spør om hva det koster, under 10€ sier han. Kan bare svippe innom. Kommer innom, og etter litt venting har de byttet.

Hva blir det? Spør jeg, og får som svar alt det koster ingenting, er bare å ta bilen og kjøre. Fikk altså gratis pære og jobben. Når jeg satt meg i bilen var også spylevæskevarsel borte, så den hadde de også fylt opp.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er jo gull.

Sitti å skrudd på min egen bil de siste ukene da den ikke har vært prioritert og jeg har lånt en annen bil :p . Deilig når man vet at ting er i orden etter oljeskift, bytte av bærekuler, hjullagre m.m. Deler har det gått litt tid på å vente på også.

Lenke til kommentar

Service på Audi her i Nederland. Har tidligere prøvd å bytte parklyspære, men helt umulig å komme til. Ringer og spør om hva det koster, under 10€ sier han. Kan bare svippe innom. Kommer innom, og etter litt venting har de byttet.

Hva blir det? Spør jeg, og får som svar alt det koster ingenting, er bare å ta bilen og kjøre. Fikk altså gratis pære og jobben. Når jeg satt meg i bilen var også spylevæskevarsel borte, så den hadde de også fylt opp.

Det hadde blitt 1749 eks mva på min lokale Audi.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-2spvYRBZtB

Inn i tunnelen med vinduene nede, alt i Sport/dynamic.. Skal litt til for å overgå det. Må nok ta en tur til i kveld

Haha, kjenner følelsen. Når jeg fikk låne RS6 så var jeg bare ute og tømte tanker  :ph34r:

Lenke til kommentar

Inn i tunnelen med vinduene nede, alt i Sport/dynamic.. Skal litt til for å overgå det. Må nok ta en tur til i kveld

Haha, kjenner følelsen. Når jeg fikk låne RS6 så var jeg bare ute og tømte tanker  :ph34r:

Ja, den tanken varer ihvertfall ikke lenge på RS 3. Rekkevidde på 460km ved full tank, men med litt (eller konstant) pådrag kan du nesten halvere det tallet..

Er jo en selvfølge å teste lydbildet i tunneler med slike biler :D

Bare et hint misunnelig her jeg sitter nå..

Opplevde et par kule ting i løpet av helgen. Blant annet at folk flytter seg fort til høyre og sveiver ned vinduet for å vinke deg frem. Kom også opp bak en flett ny orange R8 Coupe som pleier å stå i Nydalen. Morsomt å slå følge et kort stykke - mange som glodde. Litt trist å sette seg i e-Golfen og kjøre hjem etter å ha satt fra meg bilen i går..

Endret av H.A.M.
Lenke til kommentar

Til maks 30 000kr, og 60 000km/årlig. Så er vel Mercedes Diesel mitt beste valg? w124 / w201 eller noe?

Hva burde jeg se etter? Kosmetisk stand har ingenting å si for min del, helst sedan. Burde vel kun se etter rust, og føle hvordan girkassen girer?

Går vekk ifra 740en da den drikker for mye.

Endret av Noxz
Lenke til kommentar

Vil det ikke være et mye bedre valg å kjøpe noe fra billigere produsent, Kia/Skoda/etc, om du skal ha mest mulig for pengene?

Mest mulig hva? For mest mulig KM til under 30k kan en Mercedes være ett veldig godt valg da noen av de går i evigheter, han ønsket også sedan og langt enklere å finne en Mercedes enn "billigmerkene" som sedan.

Lenke til kommentar

Fantastisk bil, har ikke prøvd den, men hørt den så vidt et par ganger. Motoren er helt rå. I en test sammenlignet de visstnok lydbildet i min C43 med denne, uten at jeg vet hvor nærme sannheten det kan være.

Eneste minus jeg har lest er at den er litt framtung og på bane blir den faktisk slått av Golf R med en del mindre motor. Men jeg vet hva jeg hadde valgt.. Golf R har jeg prøvd, morsom lyd i den også, men ikke det samme med firer og i tillegg ekstra motorlyd gjennom høyttalerne...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...