Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Så jo den nyheten på VG om hun FrP politikeren som ble plaga av Journalister fordi hun kjørte en bensinsluker. Det har jo blitt helt vilt med det derre klimamaset om klimakvoter og hvem vet. De som kjører bensinslukere betaler mer, det burde jo være rettferdighet nok, men neida, de gir vel seg ikke før alle slutter å kjøre bil.

Edit: Link

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/klimatrusselen/artikkel.php?artid=10085754

Tror jeg hadde svart det samme selv jeg hvis journalister hadde plaget meg når jeg fylte bensin på bilen min.

Forøvrig kommer hun med mange gode poeng, men de blir jo latterliggjort siden hun er FrP-politiker, og alle vet jo at FrP kun består av rasister og uutdanna slasker :p

Endret av apollox
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal nå ikke påstå at min egen bruksbil er noe særlig mandig sånn sett.

Men jeg er imponert over at den kan fint ligge med et snittforbruk på 0.5 - 0.6 fra valdres - oslo og fortsatt være underholdendes å kjøre.

Og man kan vel da ikke klage så mye med tanke på dagens drivstoffutgifter.

Lenke til kommentar

Dyrere disel og mer bompenger ser det ut til å gå mot. Disse renseanleggene som skulle stått klart i 2009, ble som kjent ikke ferdig da, og Ap & co utsatte til 2012, det blir det jo ikke noe av det heller. Og disse renseanleggene tjener man jo ikke penger på, så hvorfor bygge? Heller høre pengene klinge i ørene og lommeboka, hit med penga bilbrukere! Selv om renseanlegget vil kutte forbruket mye mer!

veistandard

Igjen er jeg "overasket" Ap.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hmm. Hvor ble av den tiden hvor alt som brukte under 1.5 var femi?

Hehe, jeg bruker ca 1.5 mila på bykjøring. På motorveien derimot så kan jeg muligens få den ned i 0.9, så det blir jo litt femi :p

Jeg ser deg og hever med 2-2.5 på bykjøring og 1.1-1.2 på langkjøring. Noen høyere? :D

Lenke til kommentar

Montro hvordan den norske bilparken hadde sett ut, hvis vi hadde tilsvarende priser som svenskene.

Fant en '02 Alpina B10 til 137.000SEK, kjørte den gjennom importkalkulatoren på dinside.no og endte opp på 370.000NOK... :p

Så kommer vel moms og slikt i tillegg?

Endret av Hotel Papa Echo
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9

Hehe, jeg bruker ca 1.5 mila på bykjøring. På motorveien derimot så kan jeg muligens få den ned i 0.9, så det blir jo litt femi :p

Jeg ser deg og hever med 2-2.5 på bykjøring og 1.1-1.2 på langkjøring. Noen høyere? :D

Jeg hever med 0.5-1 på bykjøring og 0.1-0.5 på langkjøring. Wankel :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9

Hvis dette går igjennom så kommer jeg til å klage inn vedtaket om å forby SAE-godkjente biler i Norge, altså biler som ikke er TÜV-godkjent, men godkjent av SAE i Japan istedet.

Denne godkjenningen er like god som hvilken som helst annen godkjenning som TÜV og DOT, men Norge skal ha sære regler som stopper oss fra å få skilt på biler som skiller seg fra EUDM. Hva er forskjellen på en norsk og japansk Supra? Norske har stålblader i turboen og 320hk, japanske har keramiske blader og 280hk (oppgitt, nærmere 300-320hk egentlig, pga Gentlemens Agreement). Latterlig. Så man kan ta en UKDM høyrestyrt Supra på skilt i Norge, mens en JDM høyrestyrt med MINDRE hester, samme motor og bremser, drivverk, alt. Nei.

Bumper meg selv. Bare jeg som synes det er rart at vi ikke får JDM på skilter?

Lenke til kommentar

Lånte '68 Mustangen til en kompis og kjørte fra Oslo til Drammen og tilbake. Sprek faen med 300 hk eller noe rundt deromkring. Tanka to ganger, men vet ikke helt forbruk vs tankstørrelse. Kickdown og V8 er storartet moro og null politisk (as if I care). (Så kan AP og SV suse rundt i Priusene sine...)

Endret av Mister Gnu
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...