Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Er det vanlig at en bil blir levert med vinterdekk som er breiere enn sommerdekkene? I vårt tilfelle ble den levert med 195 på sommerdekkene og helt nye vinterhjul med 215 dekk. Prøvde å hinte inn på at vi ville ha noe smalere, men det gikk visstnok ikke inn.

Og samme felgdimmensjon? Kan hende de ga deg det de hadde på lager.. Men skjønner du reagere ja. Man vil ikke ha brede vinterdekk.  :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om man velger 'sporfri' blir forsatt alt lagret og loggført internt om feks påtalemyndigheten skulle trenge dette.

Hva får deg til å si dette? Hadde det vært slik så hadde jo hele konseptet med sporfri avtale vært å sabotere for seg selv.

Jeg kan snakke av personlig erfaring.

Lenke til kommentar

Jeg får oppgitt antallet passeringer og hvilket område, men ikke tidspunkt og bomstasjon. Detaljene er fuzzy.

Mao er du totalfucked hvis du blir overfakturert, da hverken du eller de kan bevise passeringene? For min del må jeg i slike tilfeller ty til det ofte ugyldige argumentet "jeg gjør ikke noe ulovlig, så de må bare kikke". Jeg trenger uansett detaljene for reiseregninger med privat bil.
Lenke til kommentar

Mao er du totalfucked hvis du blir overfakturert, da hverken du eller de kan bevise passeringene? For min del må jeg i slike tilfeller ty til det ofte ugyldige argumentet "jeg gjør ikke noe ulovlig, så de må bare kikke". Jeg trenger uansett detaljene for reiseregninger med privat bil.

Tough shit. Betaler gjerne en potensiell pris for å ikke hore privatlivet mitt. Jeg har fortsatt god kontroll med å vite antallet passeringer jeg har per måned.

Lenke til kommentar

Jeg trenger uansett detaljene for reiseregninger med privat bil.

Jeg bruker https://www.vegvesen.no/trafikk til å estimere bompenger og leverer aldri dokumentasjon ut over dette, krever virkelig din arbeidsgiver dokumentasjon i form av regning på bompasseringer?

Aner ikke om de krever det ærlig talt - jeg har bare alltid logget meg inn på autopass og tatt screenshot av det aktuelle tidsrommet og lagt ved reiseregningen. Skulle bedriften få regnskapskontroll er jo dette også en fin måte å bevise/legitimere utbetalt km-godtgjørelse.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

På "tide" med nye sommerdekk til GTI'en.

Noen som vett om det er noe å hente på sommerdekk nå som vinterdekk sesongen starter? 

Skuffet over Bridgestone Potenza dekkene som ble levert med bilen, så å bytte til de samme slik Møller helst vil, blir ikke aktuelt selv om det er kun 2 av dekkene som er modne for utskiftning.

Noen som har noen "performance"-dekk de vil anbefale?
Har så langt sett meg ut Continental ContiSportContact 6 og Nokian Hakka Black.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Har så langt sett meg ut Continental ContiSportContact 6 og Nokian Hakka Black.

Hadde SportContact (5P tror jeg) på min Mini Cooper S i starten, og de var gode. Men de ble fort slitt.

Geir :)

Ser 5 var testvinner på nettopp Golf GTI, 5P er en oppgradert versjon av 5, og 6 en oppgradert versjon av 5P igjen, det lover jo godt :-)

https://www.motor.no/tester/dekktester/de-beste-dekkene-til-sportslige-biler/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...