Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I serien ting du ikke ønsker å høre når du henter bilen fra verksted: "Mens jeg har deg her: Mekanikeren la merke til..."

I dette tilfellet clutchen som har begynt på siste strekket. Merker ikke noe selv ennå, men må vel bare begynne å spare.

I den forbindelse: Utenom merkeverkstedet, som er helt utmerket, men dyre, finnes det gode verksteder for den slags i Bergen og omegn? Nå er bilen over garantitiden, og pris er selvsagt en faktor.

Geir :)

Lenke til kommentar

Ny firmabil i hus! Vito 116 automat med litt utstyr, Sortimo innredning og ekstra Eberspächer i varerom for å tørke klær og løftestropper. Veldig fornøyd! :)

Bilder!
post-141082-0-23687600-1506620797_thumb.jpg

post-141082-0-81920300-1506620824_thumb.jpg

Klesskap (foreløpig uten knagger):

post-141082-0-62721400-1506620842_thumb.jpg

Eberspächer til klesskap/varerom:

post-141082-0-18936200-1506620856_thumb.jpg

post-141082-0-19474300-1506620866_thumb.jpg

post-141082-0-83673800-1506620875_thumb.jpg

Ellers har bilen DAB+ og navi, vannvarmer med fjernkontroll, rattgir med F1 giring på ratt, kjørekomputer, adaptive LED kjøre- og fjernlys, parksensor foran og bak, innfellbart ryggekamera, komfortstol, komfortvegg, hengerfeste, stor dieseltank, pluss litt andre småting. Firmalogo kommer etterhvert. :)

Endret av CFM
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er det mye elektronikk i bunnen av bagasjerommet da? Hadde jeg dumpet en bøtte med vann i mitt så hadde bare reservehjulet blitt vått.

Ikke som jeg så. Men batteriet er ved reservehjulet, og alle sikringer, releer, radio, hos, og alle datamaskinene ligger bak i veggen på siden. Så alle kabler til disse går nok rett ved der det ble vått...

Lenke til kommentar

Jeg må si at det er oppsiktsvekkende sløvt av deg å ikke drenere unna vannet før du satte den i bilen. Rett og slett.

Ja, i etterkant er det det. Men det tenkte jeg ikke på når jeg hentet og kjøpte oppvaskmaskinen. Den var tross alt helt tørr og fin når jeg hentet den. Kjøpte via Finn.no. Hovedproblemet er nok alt jeg la den på siden med slangen/uttaket nederst...

Lenke til kommentar

Ny firmabil i hus! Vito 116 automat med litt utstyr, Sortimo innredning og ekstra Eberspächer i varerom for å tørke klær og løftestropper. Veldig fornøyd! :)

Bilder!

Ellers har bilen DAB+ og navi, vannvarmer med fjernkontroll, rattgir med F1 giring på ratt, kjørekomputer, adaptive LED kjøre- og fjernlys, parksensor foran og bak, innfellbart ryggekamera, komfortstol, komfortvegg, hengerfeste, stor dieseltank, pluss litt andre småting. Firmalogo kommer etterhvert. :)

Ser bra ut! Er alt montert hos Sortimo eller har MB egen ombyggingsavdeling slik Møller har med sin biltilpasningsavdeling på Hvam?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Forsatt ingen liv i Audien. Stått med byggvifte på 500-1000watt i 48 timer nå og er ikke en dråpe kondens på vinduene lenger. Sjekket sikringer rundt omkring og de virker greie. Skal prøve meg på forsikring, har tross alt fullkasko som dekker 'andre ytre og plutselige påvirkninger'. Å ha vann som lekker fra bagasje bør jo regnes som et reelt uhell. Eventuelt vri litt om på det og si jeg bråbremser for en bil med mye bagasje/vannflasker fra butikken bak...

Over til noe gøy, vært med en jente, som forsatt bor hjemme, og hennes mor er innsatsleder. Da følger det også med egen feit og splitter ny X5 sivilbil de har hjemme. Spurte om hun hadde kjørt den, fikk ja. Hun hadde visstnok brukt blålys før også, og sa jeg helt sikkert kunne prøve det en dag. Det må jo være alles guttedrøm å kjøre en politibil med blålys?

Hun jenta har kjørt med blålys? Da håper jeg hun er utdannet politi med lov til å kjøre utrykning, for ellers gjør moren noe veldig ulovlig.

Lenke til kommentar

Har de fått X5 sivilbiler også ja? Nok en modell å passe seg for :p

Tror forøvrig Politiet er meget fornøyd. Hadde vel blitt BMW nesten uansett utfall, og litt juksing hørte jo med.

Sluttet å bli overrasket over hva de har jeg :p Her nede går alt fra Skoda Octavia til Ford Kuga. Sett sivile VW Transportere i utrykning (kanskje ikke up?). Råeste var i sommer da jeg ble forbikjørt av en Suzuki gsx-r i utrykning ^^ 

Men ja, unner dem en god arbeidsplass! 

Edit: Jo, og en splitter ny sivil V90...

Endret av Hotel Papa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...