Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Hva er Teslas tankegang bak differensieringen..? Greit nok å selge en 60kwh-utgave billigere, men når det fysisk er en 75kwh har de jo bare tapt penger tilsvarende prisdifferensen? Den koster ikke mindre for dem å produsere eller levere, så med mindre det er noen skatte/avgiftstrinn de sparer penger på er det jo rent tap for dem å selge 60kwh?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er Teslas tankegang bak differensieringen..? Greit nok å selge en 60kwh-utgave billigere, men når det fysisk er en 75kwh har de jo bare tapt penger tilsvarende prisdifferensen? Den koster ikke mindre for dem å produsere eller levere, så med mindre det er noen skatte/avgiftstrinn de sparer penger på er det jo rent tap for dem å selge 60kwh?

Er det tap å selge 60kwh eller er det bare veldig god fortjeneste på 75kwh? Uten å kjenne til deres kost er begge to en mulighet, og de har jo ikke mye konkurranse å snakke om i dette segmentet.

For øvrig har BMW vist sin "tesla killer" nå, og leveranse blir i 2020. Og jeg tror "i5"(og de andre store sine svar) kommer til å endre mye på hva forretningsmodeller tesla vil ha mulighet til å benytte. 

IOL-mot-pic-sep12-BMW-iVision-3.JPG

Lenke til kommentar

Det er nok en nøye vurdering. Kostnad for å levere for stort batteri i S60 er nok mindre enn det potensielle inntektstapet hvis startmodellen hadde vært dyrere, dvs. at antall solgte biler hadde vært lavere hvis startmodellen var S75.

At de ikke har mye kapasitet til overs for å produsere flere biler spiller vel også inn ganske mye.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Så lenge skiltet står så er det forbudt med forbikjøringer inntil et skilt opphever det, eller at man kommer til et kryss. Overraskende mange sjåfører er faktisk ikke klar over at skilt bare er gyldige frem til neste kryss. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Hvordan er markedet for å selge tre helårsdekk? Har fire dekk som kun har vært kjørt med et par måneder nå i sommer som skal av. Mistenker at det ene lekker luft da jeg måtte fylle et par ganger ila sommeren.

helårsdekk, hva slags dekk er det?
Lenke til kommentar

Hvordan er markedet for å selge tre helårsdekk? Har fire dekk som kun har vært kjørt med et par måneder nå i sommer som skal av. Mistenker at det ene lekker luft da jeg måtte fylle et par ganger ila sommeren.

helårsdekk, hva slags dekk er det?

Dekk man bruker året rundt. Også kalt «All season tires» på engelsk. Veldig vanlig sørover i Europa og spesielt statene.

Lenke til kommentar

Har ikke sjekket ventilen. Helårsdekk kan kjøres året rundt og fungerer best i kombinasjon med 4x4. Ikke så uvanlig langt nord i landet som man skulle tro

Men hvorfor vil du selge 3? Hvis de bare er brukt et par mndr, så kan du vel bare kjøpe 1 nytt. Skal ikke være noe slitasje på de andre etter så kort tid tror jeg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-2spvYRBZtB

Er da mye bedre å selge hele settet og bare skrive at det ene dekket lekker luft? Kan være noe enkelt som en gåen ventil som nevnt, finnes mange der ute som får ordnet det selv. Skal du selge bare 3 stk så får du nok svært få interesserte. 

Skilt overstyrer veimerking om jeg ikke tar feil.

Stemmer det. Mydighetspyramiden går slik: Politi > Trafikklys > Skilt og veimarkeringer > Trafikkregler og forskrifter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...