Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-2spvYRBZtB

Hvor mye regner du med at det kommer til å koste? Burde nok kanskje hatt det selv.

Varierer på kjøreskole og antall timer du trenger. Men rundt en 8-10k om du ikke trenger så mye mer enn det obligatoriske er ganske normalt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mistenker en sensor begynner å ta kvelden på luftfjæringen på bilen. Har hendt varsellampen har blinket etter en tur i vaskemaskin, men gått bort etter en kjøretur og rester av bilen. Nå begynte den å blinke etter jeg traff et hull i veien, startet bilen på nytt og var greit. Nytt hull og blinket igjen. Kom hjem, startet på nytt og prøvde å heve og senke bilen og alt funker bra. Satte meg i bagasjerommet og bilen hevet seg bak automatisk så alt funker. Er regn og vått ute nå så tenker det bare er en kobling eller sliten sensor ihvertfall med tanke på når det oppstår. Håper jeg ihvertfall, da.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-2spvYRBZtB

Ta diagnose så du finner ut av det. Surt om en belg plutselig skulle ryke mens du ligger i 110 på motorveien, liksom. Men høres ut som det kan være noe elektrisk tull mtp. fuktighet, ja. Men det finner du igjen ut av med en diagnose :) 

Lenke til kommentar

Har tidligere hatt dårlig erfaring med VAG og har i de siste årene ikke likt de noe særlig med mindre det er nyere enn 2010, hvor det er noe med mange av de modellene som jeg faktisk liker.

Så, i dag gikk jeg til innkjøp av en gitt.. Har en 200sx S14 som skal lakkes osv nå snart og vil ikke bruke den på vinteren igjen, noe som gjør at jeg har behov for en bil til for vinteren.

Gikk da heller litt lengere og bestemte meg for en helårs bil, og da ha 200sx som en kosebil, så da ble det en 2010 Audi A4 Allroad på meg i dag, det blir spennende å se om den klarer å snu hele synet mitt på VAG generellt ?

Var veldig lite å velge i av biler med de kriteriene og prisklassen jeg hadde å gå etter, så der var nærmest kun Audi å velge imellom.

Lenke til kommentar

Var veldig lite å velge i av biler med de kriteriene og prisklassen jeg hadde å gå etter, så der var nærmest kun Audi å velge imellom.

Grattis med ny bil! Hva var kriteriene? 3l diesel, automat, firehjulstrekk stv og luftsenk? :)

Takk for det :)

Nei kriteriene var nyere enn 2010 og under 230,000,-. Stasjonsvogn, 4hjulstrekk, diesel og greit med utstyr. Skulle i utgangspuktet se på en A4 B8 Avant S Line, men den var solgt. Men de hadde en Allroad som de akkurat hadde fått inn som de ville jeg skulle ta en titt på, og da vart det visst den :p Det er bare en 2l og manuell, men tunet til 185 hk. Sparket rimelig greit nok for min del :) Henter den vel ila uken som kommer tenker jeg :)

post-95668-0-77758400-1504437134_thumb.jpg

post-95668-0-07300500-1504437138_thumb.jpg

post-95668-0-86686900-1504437139_thumb.jpg

Endret av olehenri
Lenke til kommentar

Har en bil til med omtrent samme effektøkning, så jeg har ingen bekymringer med det ?

Fin bil. Kjøpte selv 'ny' bil i januar med følgende kriterier, under 200k kilometer, over 200hk, diesel, automat, firehjulsdrift, god komfort, hengerfeste og stasjonsvogn til maks 250k. Endte opp med en 2007 A6 Allroad med 3.0TDI med 233hk til drøye 235k.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...