Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

KMstand, skader, kjennskap på verkstedet, folk som har sett bilen i godt driv når den egentlig skulle værtpå service og så videre.

Det er ihvertfall slik jeg har funnet ut av at noen av mine biler har vært testkjørt.

Hva slags kjøretøy har du som har vært vanskelig for mekanikere å holde seg unna? Kjipt at sånn skal skje..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags kjøretøy har du som har vært vanskelig for mekanikere å holde seg unna? Kjipt at sånn skal skje..

Nåværende bil er en Golf med underkant av 300hk, denne hadde plutselig kjørt litt vell langt etter en service og jeg fikk bekreftet det av daværende kjæreste til mekaniker at denne bilen hadde vært testet. Men etter hva jeg vet så jobber ikke han, ei heller får han jobb, som mekaniker her i nærmiljøet mitt. Jeg var vist ikke den eneste som leverte klage på dette.

Tidligere hadde jeg og en KE70 med en rimelig turtallsvillig 4AGE silvertop som jeg leverte på et verksted da den ikke gikk som den skulle og jeg måtte avgårde på jobb i 14 dager og skulle på banekjøring samme dagen jeg kom hjem. Denne hadde nye dekk hele veien rundt da jeg leverte den og når jeg kom tilbake var bakdekkene utslitt. Feilen var fortsatt der da..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Noterte km. stand på min GTI før jeg leverte den inn nå sist, endte ikke opp med å ha noen betydning denne gang.
Kommer nok uansett til å fortsette å gjøre det. 

Lenke til kommentar

Vi husker vel også disse firmaene som hentet bilen din på gardermoen og kjørte den til en avsidesliggende P-plass, og leverte bilen igjen ved ankomst. Kjempegrei tjeneste, bortsett fra hvis du har en moro-bil, da fikk den plutselig 20 mil ekstra på telleren.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Jeg hadde aldri i livet turt å ta sjansen på å morrokjøre med en fremmed sin bil. At ikke folk fatter hvilken sjanse de tar.

Endret av Slettet-3RYwwc
Lenke til kommentar

Jeg hadde aldri i livet turt å ta sjansen på å morrokjøre med en fremmed sin bil. At ikke folk fatter hvilken sjanse de tar.

Husker ikke om det var i Norge, men det er ikke så lenge siden et verksted vraket en grådig dyr kundebil på en joyride..

Edit: var ikke denne jeg tenkte på, men relevant: https://www.oblad.no/nyhet/ost-politidistrikt/ski/leverte-bilen-til-foliering-hos-foliering4you-i-ski-fikk-tilbake-bilen-som-vrak/s/5-68-200603

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/utrolige-historier/verkstedet-vraket-luksusbilen-krevde-betalt-for-oljeskift/a/549508/

Endret av toth
Lenke til kommentar

Eneste grunnen til at jeg leverer min bil på merkeverksted er fordi folk flest tror dette er det beste, og ved å ha dette i servicehåndboka så senker ikke det verdien like mye som om jeg hadde levert bilen andre plasser.

Personlig foretrekker jeg å levere den til annet arbeid hos et lokalt verksted fordi jeg vet hva slags standard han på verkstedet har og leverer.

Lenke til kommentar

Tja, om det er en E43 du har i bestilling er det kanskje AMG-sertifiserte verksted du tenker på, Snylter?

Til et skikkelig AMG-verksted (COC) er det betydelig lenger, litt i overkant av 200 mil tror jeg faktisk det er. Da i luftlinje.

E43 er i øyne ikke en ekte AMG, den er en slags mellom-modell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...