Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, ser mange "boy-racers" som freser rundt i Fiestaene og Saxoene - sjåførene ser ikke ut som han er én dag eldre enn 17 - og det er særdeles få grønne L-er å se, men det hender. Kan ikke huske sist jeg så en, det er en god stund siden. Er usikker hvor lenge de må kjøre rundt med disse.

 

Edit: Jeg kikket på Wikipedia nå - å kjøre med de grønne L-ene (alternativ P) er valgfritt. Det forklarer saken. Hvorfor folk vil kjøre med det fatter jeg ikke ...

Endret av OML
Lenke til kommentar

Slik tankegang hos Kleppa og de andre røverne hennes er nok en bekreftelse på hvor udugelige de faktisk er. Jeg blir litt kvalm hver gang jeg ser trynet på den dama nå, jeg klarer ikke la være tenke på den grøten som roter rundt mellom ørene på henne.

 

På en annen side, den ene kommentaren i den artikkelen viser i hvert fall at det ikke skorter på kreativitet blant TU-leserne:

 

Ka-anskje blir det ny-asfaltert

tenk så bra det kunne blitt!

For den gamle er helt utslitt

og ble av Marshallhjelpen finansiert

 

Ka-anskje blir det gul stripe

også her vest for Hønefoss

Politikerne er så kjipe

skulle tro de hater oss!

 

Ka-anskje blir det firefelts,

så vi kan rekke middagen.

Istedenfor å stå i kø til kvelds

med skikkelig rumling i magen!

 

Ka-anskje kommer Vegvesenet

hit til anleggsstart neste sommer.

Vi har allerede innkrevd bompenger

la oss håpe at de kommer

¨

 

Applaus!

Lenke til kommentar

Hei! Lurte på om noen her inne hadde noen gode tips til pickup / flerbruksbil? Trenger helst en pickup med langt nok plan til en eller to motorsykkel. Har sett litt på Toyota HiLux, har hørt disse er veldig robuste og holdbare. Har også sett litt på Mitsubishi L200. Har et budsjett på rundt 30 000. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Det meste av japansk pick uper fra 90-tallet +/- er vel noe av det mer skuddsikre som er laget.

Likevel preges en del av de med veldig lang kilometerstand, rust og ellers generell slitasje på slitedeler.

Det er trossalt snakk om biler som er rundt 20 år gamle.

 

Hadde undersøkt bilen/e nøye og sjekket de vanligste feilene (se f.eks. www.honestjohn.co.uk), og vedlikehold de siste årene kan også være relevant.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

For å si det rett ut, det er ikke et helt ideelt budsjett du har satt deg.

Du kan jo alternativt se på varebiler som er store nok.

 

Uansett, kjøper du en bil til under 30 000, kan du ikke forvente deg en feilfri bil uansett.

Lenke til kommentar

Kan være enig i at 30K er litt lite for å få en problemfri pickup. De fleste under 30K er preget av høy kilometertlstand, mangellapp og mye rust.

Varebil hadde vært et godt alternativ, noen forslag på den fronten? Må få en 125ccm crosser baki.

 

Bil med henger hadde vært det siste alternativet. Men trenger egentlig en arbeidsbil, så tenkte jo å slå to fluer i en smekk. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...