Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg foretrekker å holde biler 'rene'. Tar kun av emblemer, soter vinduene da jeg ikke liker at andre har innsyn bakfra, og det er stort sett det eneste. Ellers kjøpte jeg heller ikke bilen for at den skulle se kul ut akkurat. Fokuserte kun på det innvendige, komfort og selve bilen.

Lenke til kommentar

Fordi folk er veldig forskjellige og har forskjellige interesser. Var på Cars & Coffee på Øvrevoll i dag (anbefaler de som bor i Oslo/Akershus-området og ta turen! Veldig artig), og der kommer det virkelig litt av hvert.

Alt fra strøkne M5, Porsche, Ferrari, helt til gutta som kommer med Audi A4 diesel og Golf, men har brukt enorme summer på styling. Jeg forstår meg virkelig ikke på det, men innenfor de kretsene er det tydeligvis meget populært.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Det er så jævlig stygt å herje med bilene sine som mange gjør... Trollsenk, felger som stikker milevis utenfor hjulbuen, garasjesotede lykter og vindu etc..

Felger, original styling og noen ganger sot er det som skal til.

Er vel greit at folk har forskjellig smak vel? På dette forumet virker det som om det er kult å rakke ned på alle som har lyst til å sette sitt eget preg på bilene sine. Ja, det er et diskusjonsforum, men det betyr ikke at det ikke bør være mulig å skjønne at folk har forskjellige meninger.

Lenke til kommentar

Fordi folk er veldig forskjellige og har forskjellige interesser. Var på Cars & Coffee på Øvrevoll i dag (anbefaler de som bor i Oslo/Akershus-området og ta turen! Veldig artig), og der kommer det virkelig litt av hvert.

Alt fra strøkne M5, Porsche, Ferrari, helt til gutta som kommer med Audi A4 diesel og Golf, men har brukt enorme summer på styling. Jeg forstår meg virkelig ikke på det, men innenfor de kretsene er det tydeligvis meget populært.

Er det en event side man kan følge med på? Dato, sted og sånn.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Japp, Cars and Coffee Asker og Bærum, tror jeg siden heter på Facebook.
Lenke til kommentar

https://www.facebook.com/carsandcoffeeaskerogbaerum/

De har treff ganske jevnlig, og når det er pent vær kommer det alltid en del folk :)

Kom en M2 i går også og ble positivt overrasket over lyden. Snerret bra, og turboen(e) døvet ikke ned lyden alt for mye. Kan dog ikke sammenlignes mot en F-Type V6 som var der. Spinnvill sak, men eieren uttalte at det enkelte ganger rett og slett kan bli litt for mye. Selv på høyt gir og svært lavt turtall kommer det smell og og pops nesten uansett :p

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-2spvYRBZtB

Snerret bra, og turboen(e) døvet ikke ned lyden alt for mye.

Er bare én turbo på N55b30T0, selv om mange blir usikre på den ettersom det er en twin-scroll turbo :) Må over på Alpina-versjonen av motoren for å få dobbelt opp. Men ja, M2 er rå biler! Absolutt på topplisten min over drømmebiler.

Lenke til kommentar

Eneste jeg har gjort er sotet alle bakvinduer og amerikanske blinklys bak.

Hva er "amerikanske blinklys"?
Røde blinklys/bremselys som blinker.

US lights er blinklysene fremme som markeringslys, så de lyser konstant sammen med kjørelysene. Det er i hvert fall slik i BMW verdenen.

DSC_3718.jpg

Lenke til kommentar

Kravet gjelder oransje markeringslys som skal kunne sees fra siden. Mange produsenter velger å implementere løsningen i hovedlykta, andre har dette i forskjermen. Her kan design og lyktens teknologi være avgjørende da f.eks Audi har noen modeller i USA med integrerte sidemerking og andre modeller med lys/reflektor på sideskjermen, f eks R8 og A4.

Lenke til kommentar

Var på veterankjøretøytreff her i går på Nesbyen. Mye folk, over 900 biler inne og mye god stemning. Var der en tur med min sommerbil som ikke får de mange turene, men noen turer får den. Sia den fikk skilt for snart en måned sia har det blitt kanskje 700km :p . Bare synd det er ikke alle steder som selger drivstoff uten etanolskvipet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Hva er problemet med å kjøre på bensin med etanol, Rolf? Gummien du er redd for? Du kan jo bytte ut bensinslangene med nye bensinslanger. Det gjør det jo litt lettere å finne bensin. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...