Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rammen er klipset på, så bare dra av ytre del. Skiltrammer kan du bare google, så finner du noen forslag.

Fant det ut. Det var ikke rammen, men akkurat den "remsen"(listen) jeg nevnte som skulle dras av.

Og bak på den står adressen til denne siden.

Men forslage om å spraye sort lakk over lista virker greit. :) Bryr meg ikke om noe navn på.

Lenke til kommentar

Jeg fikk skiltramme foran uten reklame og sånn bred kant nede. Bare tynn list rundt hele. Forhandler mente det så penest ut uten reklame, og det bare på en Passat. Cred til forhandler!

Forresten, hva slags bil hadde dere valgt om dere fikk 500 000 å rutte med av arbeidsgiver? Kriterier er stasjonsvogn eller tilsvarende, lavt støynivå, bensin eller bensinhybrid, greit med utstyr (ventilerte seter?). Kommer til å kjøre mye (40 000km i året) så komfort og støynivå er viktigst.

Endret av CFM
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Byttet forsikring nylig, og betaler nå mindre for 10.000 ekstra km, +innboforsikring og +skadeforsikring. Nytter å shoppe rundt av og til, så anbefaler dere å gjøre det samme om dere ikke har byttet på en stund.

Ikke sikkert du trenger bytte. Heller klage til det du har, det bør man gjøre. De har ca en tusing å gi i året til de som klager. Det ligger inne i beregningen.

Lenke til kommentar

Og om en stund må du bytte igjen.. og igjen og igjen. Men klart, er bare en smaksak hva man fortetrekker. Selv opplever jeg det mest forstyrrende å flytte rundt.
Iallefall er det dritt at det skal være sånn, for de legger på med den bufferen å gå på hele tiden. Og de som ikke klager eller bytter, ender opp med dobbel så høy premie enn de som gjør det etter noen år. Irriterende greier

Lenke til kommentar

Ja greit nok, men det beste vill vel vært om man slapp slike telefonsamtaler, og kunnet slått seg til ro med at man fortsatte få bra pris der man er - uten å tenke mer på det.

Jeg tror det nettopp er en slik holdning som gjør at det er rom for forhandlinger. Forsikringsselskaper tar seg litt bedre betalt fordi alt for få bryr seg. Lojalitet til selskaper lønner seg sjeldent.

Lenke til kommentar

Jeg har alltid tenkt at lojalitet vil lønne seg, men ser jo i ettertid at det ofte ikke stemmer. Pappa har klart å skaffe seg meget gode avtaler ved å ha alt av forsikringer og lån i samme bank, men han er flink til å bruke rådgiver i banken og presser de litt ekstra der. Men da må man nok være litt "på" og aktiv, og gjerne ha et forhold til en/flere ansatte i den banken/forsikringsselskapet. (I tillegg til å ha en fysisk sjappe man kan møte opp i, noe som begynner å bli vanskeligere).

Og når man ser hvor enkelt det er å flytte forsikring, og finner ut at man hopper opp i bonus + bedre pris, så er det jo nesten ingen grunn til ikke å bytte.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Når man har full bonus(75 %?) kan man vel ikke komme høyere.

Har sjekket hva jeg vil få og også fått tilsendt tilbud fra andre selskap, men sålangt har ingen matchet det jeg har.
Ringer 2/ 3 år og sier jeg syns beløpet er litt høyt. Da slår de av en 1000 lapp uten spørsmål engang.
Må jo være like enkelt det, helst enklere

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Det er ingen regler rundt dette, så det koker jo ned til hvor mye de vil ha deg som kunde. Faktumet at du har full bonus gjør deg bare attraktiv som forsikringstaker, så det kan godt hende at du klarer å kombinere litt andre forsikringer inn i en avtale som er bedre.

Uansett så skal ikke jeg lage noen teorier om hvor mye man kan tjene, da dette er ren forhandling. Jeg vil derimot anbefale deg å bare ringe noen andre forsikringsselskap og be om et tilbud, og snakke litt om hva du har nå.

Lenke til kommentar

Skal prøve å shoppe litt rundt nå etter jeg fyller 23. Da treffer jeg 75% (om jeg ikke har det allerede hmm..), og forsikringen bør vel bli litt rimeligere når jeg kan velge "ingen førere under 23". I tillegg betaler Eika (som jeg har brukt siden jeg var 18) tilbake 5000 for førere som har kjørt 5 år uten skade. 5000 er jo ikke mye mtp. hvor latterlig dyrt forsikring er for en under 23, men det er da noe :)

Lenke til kommentar

Det er ingen regler rundt dette, så det koker jo ned til hvor mye de vil ha deg som kunde. Faktumet at du har full bonus gjør deg bare attraktiv som forsikringstaker, så det kan godt hende at du klarer å kombinere litt andre forsikringer inn i en avtale som er bedre.

Uansett så skal ikke jeg lage noen teorier om hvor mye man kan tjene, da dette er ren forhandling. Jeg vil derimot anbefale deg å bare ringe noen andre forsikringsselskap og be om et tilbud, og snakke litt om hva du har nå.

Jo tror jeg skal gjøre det også. Er noen år siden jeg diskuterte med noen andre. Dengang kom ikke de nærmere enn 2000 over det jeg hadde . 9000 kontra 7000 der jeg er. Det er alt: Bil/bolig/reise ( har ikke innbo). I dag har betaler jeg vel 8000 totalt.

Lenke til kommentar

Jeg shopper forsikring hvert eneste år, det eneste som er i samme selskap over tid er hundene (det lønner seg fordi man ofte får dårligere dekning ved bytte av forskring etter at de har blitt x antall år gamle)

I år flyttes bilforsikringen (for bruksbilen) til If fra en gang utpå høsten pga pris (3000,- billigere enn nåværende selskap med nærmest identiske betingelser)

Endret av Snylter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...