Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Hyacinth red er litt kul ja, men jeg er svært skeptisk til muligheten for videresalg med den fargen.

 

Hva gjelder interiøret ender jeg nok opp med svart skinn og interiørdetaljer av ask uten klarlakk.

 

Jeg liker ikke det enkle faktum at brune skinnseter også gir brun midtkonsoll osv, så jeg skulle gjerne sett at man uten å velge en sykt dyr runde hos Designo kunne velge svart interiør med brune seter.

 

Nå funker jo svart skinninteriør også ganske greit, så det er ikke et stort problem.

 

En verre ting er at man ikke får akustikk-pakken i kombinasjon med mørke ruter.. Så da må jeg faktisk sende bort en helt ny bil til soting av ruter.

 

Forslag til seriøse aktører som gir garanti på soting og foliering mottas med takk.

Fortrinnsvis i Oslo eller på Romerike, men Sverige er også aktuelt.

Endret av Snylter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Som om ikke prisene er relevante? 911 er en av svært få bane-knusere man kan kjøpe for under en million her i Norge, fordi 911 har alt annet enn det vi betaler for her, som er stor motor.

Og hvor mange av 911ene er av rimeligste utgave sa du?

911 starter forresten på 1.272.900,-

 

Før du har en bil som er klar for veien tipper prisen fort over 1,5 millioner.

 

 

Snakker ikke nødvendigvis om å kjøpe nytt. Nytt eller brukt så er 911 mye bang for the buck når det kommer til ytelse.

Lenke til kommentar

Snakker ikke nødvendigvis om å kjøpe nytt. Nytt eller brukt så er 911 mye bang for the buck når det kommer til ytelse.

For en million er det ganske mange andre kule alternativer også hvis man skal handle brukt.

 

Hva med en SL 63 AMG med 525hk? Den er kapabel til å kjøre ganske fort med på bane :)

En 2009-modell koster rundt 800k.

 

En Corvette C6 Z06 er det også fullt mulig å kjøre fort med, en 2008-modell får du for rundt 750k.

 

 

Eller hva med Porsche sitt beste alternativ om målet er å kjøre fort på bane?

En 2015-2017 Cayman GTS får man på plass for under millionen.

Lenke til kommentar

Carrera Turbo S slår jo SL 63 AMG med solid margin på bane. En annen bonus er at man slipper å se ut som en rikmannsgubbe når man kjører rundt.

 

Men det er absolutt en kandidat til "bang for bucks sportsbil".

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Jo. Men det var litt av poenget mitt også. Jeg tror mange nordmenn velger 911 nettopp fordi det er en av de beste ereksjonskompensatorene du får for pengene dine. Selv en 911 Carrera S med "bare" 355 hestekrefter gir deg en bil som kan ta både med F10 M5 med 560 hestekrefter, og rundjule det meste av GT-biler.

Lenke til kommentar

Badgetrimming, helt klart.

Helt klart ikke, sjekket den før jeg postet første innlegg om emnet, trodde det gikk klart frem. Dette er iflg svv en ekte E55.

 

DN 97xxx MERCEDES-BENZ E 55 AMG 4-MATIC

Registreringsår

2000

Antall seter

5

Farge

Svart

Understellsnummer

WDB2102831X0383xx

Registrert første gang i Norge

20.08.2012

Registrert første gang på eier

20.08.2012

Registrert i distrikt

Kristiansand

Oppbygd

Nei

Bruktimportert

Ja

Lenke til kommentar

Nå er vel SL en GT/autobahnrakett og 911 en sportsbil/banebil. Stiller de ikke i litt foskjellige klasser?

SL er i utgangspunktet en GT ja, og det vil jeg faktisk mene at også er en betegnelse som passer ganske greit på en 911 selv om den er noe mer rettet mot sportsbilmarkedet.

En AMG-utgave av SL er slettes ikke dumt og har også egenskaper som gjør den til en god all-rounder.

 

 

Jo. Men det var litt av poenget mitt også. Jeg tror mange nordmenn velger 911 nettopp fordi det er en av de beste ereksjonskompensatorene du får for pengene dine. Selv en 911 Carrera S med "bare" 355 hestekrefter gir deg en bil som kan ta både med F10 M5 med 560 hestekrefter, og rundjule det meste av GT-biler.

De fleste som ikke er ute etter ekstreme kjøreegenskaper (og det er ikke de fleste Porsche-eiere ute etter) er primært ute etter image.. Image får de i bøtter og spann med 911, og det betaler de faktisk ganske mye for.

 

Nissan har forresten GT-R som også er en bil å regne med om man skal ha mye moro for pengene..

Lenke til kommentar

Skal ikke se bort fra at mange kjøper Porsche for imaget, noe som alle disse Cayenne-eierne bekrefter, men tror også at 911 scorer høyt for de som har lyst på en sportsbil for å få kjøreegenskapene. 911 er ikke anonym i Norge, men den stikker seg ikke ut, eller snur hoder heller.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Skal ikke se bort fra at mange kjøper Porsche for imaget, noe som alle disse Cayenne-eierne bekrefter, men tror også at 911 scorer høyt for de som har lyst på en sportsbil for å få kjøreegenskapene. 911 er ikke anonym i Norge, men den stikker seg ikke ut, eller snur hoder heller.

Og ikke minst er Porsche mye greiere å ha med å gjøre i det daglige livet kontra mange av konkurrentene, tenker da spesielt på Ferrari, Maserati, McLaren, Aston Martin og Lamborghini(blitt mye bedre etter VAG oppkjøpet riktignok).

 

Å eie en Porsche er ikke veldig ulikt det å eie en AMG, M og RS.

Godt bygget, mange av modellene er allsidige, bra utviklet servicenett osv.

Lenke til kommentar

Carrera Turbo S slår jo SL 63 AMG med solid margin på bane. En annen bonus er at man slipper å se ut som en rikmannsgubbe når man kjører rundt.

 

Men det er absolutt en kandidat til "bang for bucks sportsbil".

911 Turbo S per nå er dårlig valuta for pengene og noe utdatert. Kraft for pengene var nok aldri meningen, kjøreglede derimot.

For prisen av Turbo S på 190k USD får man biler som 570S og R8 V10+. Sterkere biler på de fleste områder enn Porschen.

Skal du kjøpe 911`n da må du være en skikkelig Porsche entusiast.

Lenke til kommentar

911 Turbo S per nå er dårlig valuta for pengene og noe utdatert. Kraft for pengene var nok aldri meningen, kjøreglede derimot.

 

 

For prisen av Turbo S på 190k USD får man biler som 570S og R8 V10+. Sterkere biler på de fleste områder enn Porschen.

Skal du kjøpe 911`n da må du være en skikkelig Porsche entusiast.

 

 

Hæ? 991 Turbo S gruser jo R8 Mk.2 på de fleste baner. R8 kan kanskje sammenlignes med Carrera S.

 

570s er jo ikke i nærheten av 911 prisklasse. Med mindre du snakker om amerikanske priser, og i så fall... Hvorfor?

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...