Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Åssen er nye E400 i forhold til gamle E500? Er det stor forskjell på motorene?

E400 er en V6, 500 har alltid hatt V8..

400en yter 333hk mot 306 i min 500, 400 leverer 480Nm mot 465Nm i 500en.

 

Forbruket er mye lavere selvsagt.

 

Men etter endringene i avgifter ser jeg ingen god grunn til å velge 400, den er hverken eller.

E43 har 4Matic på kjøpet, den har ca 70 hk mer og koster 170k til. Samtidig er 400en hele 260k elns dyrere enn 250 (211hk og RWD)

 

 

Jeg ser for meg at det blir flere E43 enn 400 i Norge, prisforskjellen er tross alt relativt liten selv om det er snakk om mye penger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

R6-motorene i 213 kommer først neste år sies det, tipper det da er som 2019-modeller.

 

Pr. i dag er det kun to V8er i 213, det er i E63 og i E63 S.

 

Akkurat hvilke motorer som kommer i 213 etterhvert blir det jo spennende å se, men jeg vil tro det kommer en 500 basert på 3 liters R6 ihvertfall.

Kanskje kommer også 560 som i 222 med en V8?

 

Så kan man jo bare spekulere i hva som vil skje med E43 i tilfelle.

 

I morgen blir det trolig en tur innom Møller for å få tilbud på en Audi, og til Bilia for å ta en titt på BMW 5-serie og Volvo V90 og få et tilbud på disse.

 

Men det ser ut som 550i ikke finnes i stasjonsvogna til BMW, det er jo for dumt..

Lenke til kommentar

R6-motorene i 213 kommer først neste år sies det, tipper det da er som 2019-modeller.

 

Pr. i dag er det kun to V8er i 213, det er i E63 og i E63 S.

 

Akkurat hvilke motorer som kommer i 213 etterhvert blir det jo spennende å se, men jeg vil tro det kommer en 500 basert på 3 liters R6 ihvertfall.

Kanskje kommer også 560 som i 222 med en V8?

 

Så kan man jo bare spekulere i hva som vil skje med E43 i tilfelle.

 

I morgen blir det trolig en tur innom Møller for å få tilbud på en Audi, og til Bilia for å ta en titt på BMW 5-serie og Volvo V90 og få et tilbud på disse.

 

Men det ser ut som 550i ikke finnes i stasjonsvogna til BMW, det er jo for dumt..

Gjør deg selv en tjeneste å styr unna møller og audi. Audi hsr ikke bra nok kvalitet til å kalle seg premium (mye små og store feil) og møller rydder sjeldent opp.

 

Hvis du har hatt MB før trur jeg det blir nedtur å gå til noe annet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gjør deg selv en tjeneste å styr unna møller og audi. Audi hsr ikke bra nok kvalitet til å kalle seg premium (mye små og store feil) og møller rydder sjeldent opp.

 

Hvis du har hatt MB før trur jeg det blir nedtur å gå til noe annet.

Nå vil jeg oppleve noen fordeler også ved å velge Audi, dessuten liker jeg å prøve ut alternativene før jeg bestemmer meg.

Møller har jeg ingen negative erfaringer med, og skulle det være noe har jeg familie i systemet..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gjør deg selv en tjeneste å styr unna møller og audi. Audi hsr ikke bra nok kvalitet til å kalle seg premium (mye små og store feil) og møller rydder sjeldent opp.

 

Hvis du har hatt MB før trur jeg det blir nedtur å gå til noe annet.

Enda godt Audi er like ille som de fleste nybiler uansett merke i dag da.

Lenke til kommentar

Lå bak en w210 E55 AMG i går. Hadde den ikke hatt merkene på hadde jeg aldri gjettet det. Er det egentlig noen kosmetiske kjennetegn som skiller den fra en E2xx bak i det hele tatt? Liten dobbelpotte på en side skriker ikke akkurat performance vehicle.

Lenke til kommentar

Lå bak en w210 E55 AMG i går. Hadde den ikke hatt merkene på hadde jeg aldri gjettet det. Er det egentlig noen kosmetiske kjennetegn som skiller den fra en E2xx bak i det hele tatt? Liten dobbelpotte på en side skriker ikke akkurat performance vehicle.

Det er ganske anonyme biler, men de ble også levert med litt styling om man ville ha det..

En av de kule tingene er at de ser ut som en hvilken som helst annen 210.

Disse har en 5,5 liters V8 på 354hk.

Lenke til kommentar

Det der er ekstremt sjeldne saker.

 

Det ble produsert noen få E55 AMG 4Matic av 210..

De ble produsert som E430 4Matic og så plukket ut og sendt til AMG for ombygging, det er usikkert hvor få som ble bygd men man vet at det ikke er mange.

 

De har en V8 på 354hk.

Lenke til kommentar

 

Gjør deg selv en tjeneste å styr unna møller og audi. Audi hsr ikke bra nok kvalitet til å kalle seg premium (mye små og store feil) og møller rydder sjeldent opp.

 

Hvis du har hatt MB før trur jeg det blir nedtur å gå til noe annet.

Nå vil jeg oppleve noen fordeler også ved å velge Audi, dessuten liker jeg å prøve ut alternativene før jeg bestemmer meg.

Møller har jeg ingen negative erfaringer med, og skulle det være noe har jeg familie i systemet..

 

Nå er i prinsippet avgjørelsen tatt.

Det blir nok E-klasse, rett og slett fordi jeg får en fantastisk deal og en bil som føles langt mer moderne enn både A6 og 5-serie for meg.

 

Så lurer jeg på hvilken farge jeg skal velge.. Lurer på Cavansite blue.. Men lurer også på å rett og slett gå for obsidian black selv om det er litt kjedelig.

Fordelen med svartfargen er at den trolig er lettere å omsette igjen om noen år.. Blåfargen synes jeg personlig er kulere, men uansett hva jeg velger blir det nok foliering med en gang for å beskytte bilen mot steinsprut og sånt..

Lenke til kommentar

 

Den var såpass anonym at jeg måtte ta bilde for å sjekke om den bare hadde badgetrimming. Den lille dobbelpotta her får man vel på andre ikke-amg motoriseringer og?

Du kan vel sjekke nærmere her?

https://www.vegvesen.no/kjoretoy/kjop%2Bog%2Bsalg/kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger

 

Regner med du har skiltnummeret.

Tror du havnet litt midt i tråden der, sjekket den for noen dager siden, og det var grunnen til den opprinnelige posten :)
Lenke til kommentar

 

 

Gjør deg selv en tjeneste å styr unna møller og audi. Audi hsr ikke bra nok kvalitet til å kalle seg premium (mye små og store feil) og møller rydder sjeldent opp.

 

Hvis du har hatt MB før trur jeg det blir nedtur å gå til noe annet.

Nå vil jeg oppleve noen fordeler også ved å velge Audi, dessuten liker jeg å prøve ut alternativene før jeg bestemmer meg.

Møller har jeg ingen negative erfaringer med, og skulle det være noe har jeg familie i systemet..

Nå er i prinsippet avgjørelsen tatt.

Det blir nok E-klasse, rett og slett fordi jeg får en fantastisk deal og en bil som føles langt mer moderne enn både A6 og 5-serie for meg.

 

Så lurer jeg på hvilken farge jeg skal velge.. Lurer på Cavansite blue.. Men lurer også på å rett og slett gå for obsidian black selv om det er litt kjedelig.

Fordelen med svartfargen er at den trolig er lettere å omsette igjen om noen år.. Blåfargen synes jeg personlig er kulere, men uansett hva jeg velger blir det nok foliering med en gang for å beskytte bilen mot steinsprut og sånt..

Godt valg.

 

Ikke lett det der med farge, canvasite er mer unik og kul, obsidian black er veldig stilren også er den flott i sollyset?

 

Kan jo ha en gjennomsiktig folie da ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Føles E-klasse som mer moderne enn 5-serie som kom i år altså? Bare nysgjerrig, jeg er selv Mercedes-glad fra barnsben av og tilvokst Alfa-entusiast ?

Endret av Slettet-3RYwwc
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...