Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-3RYwwc

Forstår ikke helt hvem som kjøper dem heller. Dersom du ikke trenger baksete- og bagasjeplassen, hvorfor ikke kjøpe en sedan som er langt billigere og bedre å kjøre?

Lenke til kommentar

GLC 350e coupe ser ut som en helladonk Mustang.

Ja den ser helt jævlig ut. Var en undersøkelse på Facebook i en velkjent bilgruppe, der det var avkrysning om man syntes bilen var pen eller ikke. Havnet vel på 70% negativt. Bil for folk med sær smak. 

De som hater den forstår nok ikke bilens poeng eller hva den er, eller mangler interesse.

Den skiller seg ut og er ikke redd for å fortelle det. Bilen har en veldig tilstedeværelse når du ser den, og er noe helt annet enn på bilder. Se og prøv en i levende live, jeg tror du hadde skiftet mening. Men hvis du ikke vil skille deg ut kan du jo bare kjøpe en Golf.

Lenke til kommentar

GLC 350e coupe ser ut som en helladonk Mustang.

Ja den ser helt jævlig ut.

De som hater den forstår nok ikke bilens poeng eller hva den er, eller mangler interesse.

Den skiller seg ut og er ikke redd for å fortelle det. Bilen har en veldig tilstedeværelse når du ser den, og er noe helt annet enn på bilder. Se og prøv en i levende live, jeg tror du hadde skiftet mening. Men hvis du ikke vil skille deg ut kan du jo bare kjøpe en Golf.

Det er en Facebook-gruppe for folk med lidenskap for bil så dessverre. Flertallet synes den er stygg. Sett den flere ganger selv. Rett og slett stygg. Det er en bil som gir ingen mening. Kan si det samme om X4. Endret av Randeboy
Lenke til kommentar

Jeg er selv i gang med å kjøpe ny bil nå, det ser ut til å bli utstyr for ca 200k på den, og det er en bil som har svært mye fra før.

Da er det ca 2 ting i utstyrslista jeg ikke har krysset av (ja, det er også en Mercedes)

Ny E-klasse stasjonsvogn?

Ja, jeg vurderer en ny E-klasse stasjonsvogn med 4wd og bensinmotor.

Det er fine biler, og de passer meg svært godt.. 213 er også så fantastisk lekker på alle måter.

Widescreen cockpit er digg, de dynamiske setene er helt rå og det finnes i tillegg treverk som passer meg langt bedre enn de typene med alt for mye klarlakk på toppen..

Jeg har litt vanskelig for å bestemme meg for farge, men heller mot cavansite blue så langt..

Designo selenite grey magno er også litt kul da, men jeg tror nok blåfargen kan tåle tiden litt bedre..

Det skal sies, jeg har ikke bestemt meg endelig da, jeg skal prøve både nye V90, 5-serie og A6 før jeg bestemmer meg endelig.

Jeg mistenker at rabattene jeg får på Mercedes er såpass mye bedre enn på ihvertfall Volvo og BMW at de ikke er konkurransedyktige..

Audi vil jeg nok få ganske gode priser på, siden det er Møller som fører disse.

Lenke til kommentar

Er enig i at den nye E-klassen ser uforskammet bra ut. Er det E400 eller E43 som er mest aktuell da?

Og er det en grunn til at du vurderer A6 og ikke S6?

E43, S6, M550i (kommer den som stasjonsvogn, forresten?) og V90 T8... Bytter man disse til sedaner, jekker opp fra E43 til E63 og tar med Giulia Quadrifoglio på lista tror jeg min ønskeliste er komplett.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har ikke bestemt meg helt for hvilken modell jeg vil ha av E-klasse heller, har fått satt opp et par tilbud og vurderer litt frem og tilbake. Det er jo snakk om en del penger så det er greit å være trygg på at det er riktig bil for meg..

Lenke til kommentar

Jeg har ikke bestemt meg helt for hvilken modell jeg vil ha av E-klasse heller, har fått satt opp et par tilbud og vurderer litt frem og tilbake. Det er jo snakk om en del penger så det er greit å være trygg på at det er riktig bil for meg..

Har du noen tanker om motor du ønsker, samt ekstrautstyr du bare må ha?

Lenke til kommentar

Ja, nå når man har skrudd en vinter og småkost seg i garasjen er det deilig å snart ta en bil endelig ut fra dvale.

Jeg selv har kjørt fra Berlevåg til Drammen med en registerreim med ukjent årgang. Finner null info om den i servicebok, men nå er den i det minste skifta så 5 år frem i tid er det pån igjen gitt.

post-106937-0-21300600-1500584388_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Det er helt sikkert at motoren går på bensin.

Utover det er det litt uvisst, men bilen må gå bedre enn E500en jeg har nå.

Utstyr, der er det ganske lett å svare egentlig..

Nappaskinn med ventilasjon, elektrisk førersete med minne, massasjeseter, god lyd (både fra motor og stereoanlegg)

Adaptiv cruisekontroll er en selvfølge i dag, det samme med en del andre kjøreassistentsystemer.

Setevarme må det være både foran og bak, det bør være bensindrevet varmeapparat så jeg kan komme til oppvarmet bil.

Lenke til kommentar

Det er helt sikkert at motoren går på bensin.

Utover det er det litt uvisst, men bilen må gå bedre enn E500en jeg har nå.

Utstyr, der er det ganske lett å svare egentlig..

Nappaskinn med ventilasjon, elektrisk førersete med minne, massasjeseter, god lyd (både fra motor og stereoanlegg)

Adaptiv cruisekontroll er en selvfølge i dag, det samme med en del andre kjøreassistentsystemer.

Setevarme må det være både foran og bak, det bør være bensindrevet varmeapparat så jeg kan komme til oppvarmet bil.

Misunner litt merker jeg :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...