Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøpte meg Leaf i dag. Meh..

Når du først skulle skaffe deg elbil, hvorfor kjøpte du den eldste og kjipeste? Jeg har selv en Soul, og den er milevis bedre. Skulle jeg kjøpt ny i dag ville det nok vært en Ioniq, evt en Ampera-E.

Brukt 2015 Leaf. 180K. Har en Volvo C30 som står ovenfor reg.reimskifte, vannpumpeskifte og DPF bytte. Alt for mye penger å bruke på en 2007 modell, så da måtte jeg se meg om etter en ny nummer 2 bil. Det er uansett kona som skal bruke den, jeg får da 525` n for meg selv. Billig og helg grei som matpakke og hente i barnehagebil mener nå jeg. Pluss at de tok C30`n i innbytte uten å voldta meg på innbyttepris. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Jeg mistolket kommentaren din, trodde den var rettet mot elbiler generelt. Ville aldri hatt en av de tre selv nei, har jo en Soul.

Lenke til kommentar

Stemmer det at bilforhandlere har lov å sette km-standen 2000 km over det den faktisk er, og at det ikke blir problem

for deg som kjøper om det skjer noe før den passerer den km-standen?

Hvorfor ikke bare sette riktig km.stand og feks skrive i kjøpekontrakten at forhandler dekker problemer som kommer inntil 2000 km?

Lenke til kommentar

Når du først skulle skaffe deg elbil, hvorfor kjøpte du den eldste og kjipeste? Jeg har selv en Soul, og den er milevis bedre. Skulle jeg kjøpt ny i dag ville det nok vært en Ioniq, evt en Ampera-E.

Lykke til med å bestille en Ampera-e og få den levert de nærmeste ukene ... jeg mener, månedene ... jeg mener ...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Lykke til med å bestille en Ampera-e og få den levert de nærmeste ukene ... jeg mener, månedene ... jeg mener ...

Går fint ann å få tak i en "ny" ila kort tid...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Imponerende bil, men jeg synes ikke den fargekombinasjonen er noe særlig. Ser ut som de har hentet inspirasjon fra en gammel XC70.

Lenke til kommentar

Stemmer det at bilforhandlere har lov å sette km-standen 2000 km over det den faktisk er, og at det ikke blir problem

Ble litt rotet bort dette. Noen som seriøst vet svaret på dette?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Ble litt rotet bort dette. Noen som seriøst vet svaret på dette?

I annonsen ? Der kan de sette hva de vil, og de setter vel gjerne litt høyere enn hva bilen faktisk har gått for å ha litt å gå på i forhold til kjøring før salg, i tillegg så slipper de folk som pruter fordi faktiske km. stand er over det som står i annonsen. 

Hva som står i kontrakten som gjelder. Jeg hadde ikke skrevet under på en kontrakt som som var upresis på km. stand.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-2spvYRBZtB

Må kjøpe meg vedlikeholdslader til bilbatteri i morgen. Noen som har tips om en solid en? Er Biltema sine greie? Denne for eksempel? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...