Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei kjære vismenn. Noen som har fått godkjent en marginalt større motor ved motorbytte? Bilen jeg fikler med har en 177hk motor, og kom originalt med det. Den kom óg i en 190hk variant, med samme understell og bremser og alt, samme året. Antagelig var det ett bytte av motoren underveis i '92 fra 177hk til 190hk. Det er samme motorprodusent og motormodell, og de er drop in-kompatible med hverandre.

 

Hovedmotivasjonen til å bytte er at den som sitter i på 177hk synger antagelig på siste verset før havari (drikker olje, noe går antagelig i bensina i motoren), og bunnpanna mangler en del skruer, så det renner litt olje ut der óg) og tilgangen til 190hk-motoren er mye større enn 177hk-motoren (ikke-eksisterende...).

 

Har fyrt avgårde en mail til SVV, men forventer ikke svar før det har gått noen uker.

Lenke til kommentar

Sirene blir vel ikke alltid brukt, men trodde nå at blålysene måtte være montert på taket, eller i fangeren.

 

Syns det er litt rart at de ikke bruker sirener når de har slikt hastverk som han her hadde. Trodde først at det kanskje var fake politi, men det er vel heller tvilsomt i en slik bil. Først så jeg ikke blålyset, stusset over at det var en bil som blinket noe fælt med fjernlysa og tenkte det kanskje var en frekk jævel som skulle mase. Inntil jeg så en liten blå sak som blinket i frontruta. Og det var det eneste de hadde på bilen. Ingenting i grillen, under speila, på taket, øverst på frontruta eller bak.. Bilen er eid av Nordea finans. 

 

Og like før han kom, så var det en sivil VW Transporter (wtf!?) som kjørte utrykning i motgående fil. 

 

Neeeei, det er bare å drite i å kjøre over fartsgrensa her på østlandet nå ja. Når de også kjører sivile R-sykler, så er det vel bare å gi opp å ha det litt gøy på veiene. :p 

Lenke til kommentar

Hva bør jeg forvente å få for et par pent brukte ekstralys?

 

Har ryddet litt i kjelleren og kom over en pose med de gamle ekstralysene mine. Et sett Hella Comet 200FF Xenon. Kjøpt i 2009 elns, brukt veldig lite over tre-fire år. (20 000 km-ish.) Demonterte de når jeg byttet vekk gammelbilen, og så ikke vitsen med å montere de på nybilen. (Adaptive Bi-Xenon... holder fint helt uten hjelp.)

 

Ser de er blitt litt dyrere siden jeg kjøpte mine for 6000. Men aner ærlig talt ikke hva som vil være et fornuftig utgangspunkt for bruktpris. Magefølelsen sier sånn 1500,- ish. Høres det fornuftig ut, eller kan jeg gå litt opp uten at det blir en upris?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Må le av alle de som har bytta til sommerdekk i Oslo-området allerede. Vi bor i Norge folkens, man bytter ikke før kalenderen sier mai i Oslo :-)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Bare våte veier her i Oslo. Sålenge du ikke skal nordover forbi Jessheim så går det fint :)

Nei, det var snø og sludd på veien i Oslo i dag morges tjommis. Jeg kjørte der. Utover mot Asker og Bærum var det også snø.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...