Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Måtte flire av den der. Syns heller ikke Model X er noe særlig å se på. Virker som den har fått pumpet inn litt helium og blitt en ballong. Av bildene jeg har sett av Model 3 ser den rett og slett litt merkelig ut. Veldig kort i rumpa, men lang i panseret. 

Men kommer vel til å selge i stort antall uansett hva jeg mener :p

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Byttet til sommerhjul på passelaten i dag. Skulle til å trekke til hjulboltene med 110 Nm som vanlig, men leste for moro skyld i boka. Der står det at boltene skal trekkes til med intet mindre enn 140 Nm, både stål og alufelg! Det synes jeg var mye, men stemmer helt sikkert...

Endret av CFM
Lenke til kommentar

Byttet til sommerhjul på passelaten i dag. Skulle til å trekke til hjulboltene med 110 Nm som vanlig, men leste for moro skyld i boka. Der står det at boltene skal trekkes til med intet mindre enn 140 Nm, både stål og alufelg! Det synes jeg var mye, men stemmer helt sikkert...

Ja det er bittelitt mer enn det som er standard ja, men 14 kg er fortsatt veldig lite iforhold til hva en 10mm bolt tåler.

Lenke til kommentar

Noen flere som er enige med at BMW some interiør er ganske enkle og kjedelige? Ser nesten billig ut i mine øyne.... Foreldrene har en X1 som lånebil fra verskted, og gud det ser så enkelt/'japansk' ut innvendig. Siste luksuriøse BMW i mine øyne er E39...

Nåværende X1 er jo bygd på en Mini, så, ja. I utgangspunktet FWD.

Man må et stykke opp på skalaen for å få en "god" BMW etter min mening, men kjøreglad og komfortabel (nok) er jo de fleste da.

Lenke til kommentar

 

Noen flere som er enige med at BMW some interiør er ganske enkle og kjedelige? Ser nesten billig ut i mine øyne.... Foreldrene har en X1 som lånebil fra verskted, og gud det ser så enkelt/'japansk' ut innvendig. Siste luksuriøse BMW i mine øyne er E39...

Nåværende X1 er jo bygd på en Mini, så, ja. I utgangspunktet FWD.

Man må et stykke opp på skalaen for å få en "god" BMW etter min mening, men kjøreglad og komfortabel (nok) er jo de fleste da.

 

Byttet for ikke lenge siden ut 325i e46'en min med en sistegenerasjon pre-facelift 116ed og etter chip er jeg stort sett fornøyd.

 

Interiørmessig er stolene tilnermet like men kjøreposisjonen er kraftig forbedret, sitter bortimot midt mellom akslene,  rattet føles ørlite mindre, med litt mer ergonomiske knapper, vil si at overall kvalitetsfølelsen er høyere bortsett fra at den ruglete hardplasten som dekker det meste var mye glattere i gamlebilen.

 

141 dieselponnier på 1300kg er akkurat nok til at forbipasseringer kan gjøres smertefritt.

Gikk ned fra 0,8-1.0 bensin på blandet kjøring til 0,42-0,5l diesel

 

Kjøremessig ligger den bedre på veien, mye mer tilgivelig under provosering, mindre fartsfølelse, men provoserer man den nok kommer overstyringen kjappere enn i gamlebilen, (regner med dette har noe å gjøre med kortere akselavstand.) 

 

 

Hadde aldri planer om å kjøpe den billigste bmw'en med den minste diesel-motoren men måtte plutselig ha ny bil med en gang, ville ikke kjøpe enda en veteran, og ville ikke gå å betale på den i flere år, så da ble det som det ble og med alle kompromissene mine tatt i betrakting er jeg strålende fornøyd, selv om jeg blir å få høre at jeg kjører konebil så lenge jeg har den. 

Lenke til kommentar

Sliter veldig med å lufte bremsene på bilen, har prøvd 3 ganger nå, og egentlig bare blitt verre. Fra 20% effekt, til 0 nå... (Virker som mastersylinderen ikke suger inn fersk væske på ene systemet, så bremsevæsken går bare frem og tilbake fra luftenippelen. (Bilen har ABS, står i service manualen at lufting skal gjøres med motoren igang på ABS biler.)

 

Noen som har brukt denne før? http://www.biltema.no/no/Bil---MC/MC/Verkstedutstyr/Bremselufter-2000031634/ Trenger jeg kompressor for den?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Hva anbefaler dere å bruke til å vaske interiør plastikken? Typisk dører osv som har blitt truffet av skitne sko osv...

Går jo ikke vekk med varmt vann + klut.

Et par dråper Zalo i bøtta pleier å gjøre susen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...