Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

SJekket om det er senterringer som henger igjen eller noe??

er det noe skit som ligger igjen på dem kanskje?

Skit tar jet alltid bort. Men for å være helt ærlig, jeg kan en god del bil til å være 'mannen i gata', men har faktisk aldri visst om senterring. Har alltid hatt felger som passet perfekt på naven på alle bilene jeg har byttet dekk på, så det er ikke noe jeg fulgte med på når jeg byttet egentlig. Tror jeg bare stikker innom en dekksjappe etterpå og ber de ordne da jeg ikke orker ta av dekk, sjekke, sette på for å kjøpe senterring, osvosv

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Byttet idag til sommerdekk da jeg skal nedover Europa fredag, men bilen rister noe voldsomt i absolutt alle hastigheter, til og med 30... har jo garantert satt på dekkene ordentlig i senter og alt, ubalanse burde vel kun være over 80? Dekkene og felgene kommer fra dekkhotell fra han jeg kjøpte bilen av og ble kun brukt en sesong og, ser forsatt helt nye ut, så de burde vel ikke behøve balansering de?

Du kan fint merke manglende avbalansering i lav hastighet, det spørs hvordan ubalansen er av karakter. Er ikke så veldig uvanlig at man må avbalansere brukte hjul. Manglende senterring ville du merket under montering, passet felgen perfekt på navet eller måtte du holde hjulet på plass for å treffe bolthullene?

Uansett holder jeg med deg i å la en dekksjappe fikse dette, 2-300kr er billigere enn å risikere å gjøre det feil selv.

Lenke til kommentar

 

Debadging er det fineste uansett. Første jeg gjør på biler jeg kjøper er å ta av alt av klistremerker unntatt selve merket.

Helt enig. Personlig elsker jeg svart Audi med sort optikkpakke, mørke bakruter, sorte/mørke felger og alt av emblemer (utenom de fire ringene) tatt av. Spesielt A/S/RS7.

 

Det er også litt gøy med en Golf R stv uten emblemer, som ser ut som en helt ordinær og traust bil frem til man trår på gassen.

Hadde du debadget en Rs? Seriøst? Ville aldri vurdert å debadge en Rs-bil, ikke en M-bil heller, for den saks skyld. Liker ikke når biler er helt "nakne" bak Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Hadde du debadget en Rs? Seriøst? Ville aldri vurdert å debadge en Rs-bil, ikke en M-bil heller, for den saks skyld. Liker ikke når biler er helt "nakne" bak

 

Jepp, det hadde jeg. Om jeg hadde en RS så ville det vært for meg selv og ikke folkene i kø bak meg, og om jeg på noe nivå "søker" anerkjennelse fra noen så er det kjennere som uansett ser og hører det pga styling og potter. Dette er noe av grunnen til at jeg aldri kunne hatt fx en Ferrari selv om jeg hadde råd, man får så mye uønsket oppmerksomhet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Det er jo ikke snakk om å skryte.. For min del er det ganske mye penere med emblemer

Jeg kan ikke skjønne hvordan masse emblemer kan gjøre en bil penere. Det er jo bare glorifiserte klistremerker. Det mest latterlige jeg ser er når folk setter på M-merker når det åpenbart ikke er en M-bil...

Lenke til kommentar

Det er noe jeg heller ikke skjønner noe av. Eksos, emblemer og andre mods som får bilen til se ut som noe 'mer' enn den er vil jeg aldri tilgi noen. Det gjelder fake eksosrør som ble diskutert på forrige side her også.

 

Men, bilen kommer sånn orginalt, så da ser jeg ikke problemet. Har faktisk aldri hørt noen si det her før nå. Er ikke snakk om å "søke" noe som helst. Det ser uorginalt ut med en gang man endrer på sånne ting, noe jeg ikke liker. Jeg er av typen som ikke liker sotede ruter engang, så sant det ikke er orginal soting..

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Det er noe jeg heller ikke skjønner noe av. Eksos, emblemer og andre mods som får bilen til se ut som noe 'mer' enn den er vil jeg aldri tilgi noen. Det gjelder fake eksosrør som ble diskutert på forrige side her også.

 

Men, bilen kommer sånn orginalt, så da ser jeg ikke problemet. Har faktisk aldri hørt noen si det her før nå. Er ikke snakk om å "søke" noe som helst. Det ser uorginalt ut med en gang man endrer på sånne ting, noe jeg ikke liker. Jeg er av typen som ikke liker sotede ruter engang, så sant det ikke er orginal soting..

 

Det blir jo litt jantelov av dette. Folk må jo få lov til å modifisere bilen sin til noe de liker uten å måtte lage en avhandling om hvorvidt de har fortjent å putte på to endestusser. Falske emblemer er derimot tacky.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Ser jeg en RS6 uten emblem tenker jeg nyrik bygdetulling.

En RS6 ser jo helt syk ut uansett, har ikke akkurat sleeper utseende.

Nyrik bygdetulling? Nei, det er en som har lyst på feit bil uten å skrike ut "se, jeg har råd til en bil til 2M+". Mange ser ikke forskjell på en RS6 og en A6 om man tar av emblemene, det er nemlig mange som ikke har peiling på bil. Folk kjenner dog igjen en Porsche eller Ferrari for eksempel.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Det er noe jeg heller ikke skjønner noe av. Eksos, emblemer og andre mods som får bilen til se ut som noe 'mer' enn den er vil jeg aldri tilgi noen. Det gjelder fake eksosrør som ble diskutert på forrige side her også.

 

Men, bilen kommer sånn orginalt, så da ser jeg ikke problemet. Har faktisk aldri hørt noen si det her før nå. Er ikke snakk om å "søke" noe som helst. Det ser uorginalt ut med en gang man endrer på sånne ting, noe jeg ikke liker. Jeg er av typen som ikke liker sotede ruter engang, så sant det ikke er orginal soting..

Jeg forstår ikke helt hvordan du mener at en RS ser uoriginal ut ved å ta bort RS-emblemene.

 

Og du vet at man kan få bilen levert med sotede ruter fra fabrikk? I utlandet får du også enda mørkere ruter originalt.

Lenke til kommentar

For en som ikke har peiling på bil så sier jo RS6 ingen ting. 
Vet ikke om du har sett RS6 irl? Den ser veldig bøs ut iforhold til en vanlig A6. 

Skal du fjerne emblemene kan du like godt få montert S-line kit eller noe også? :D 

 

Må si jeg også er lei av sånne jantelov karer som tror man bare vil vise seg fram visst man har en dyr bil. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

For en som ikke har peiling på bil så sier jo RS6 ingen ting.

Vet ikke om du har sett RS6 irl? Den ser veldig bøs ut iforhold til en vanlig A6.

Skal du fjerne emblemene kan du like godt få montert S-line kit eller noe også? :D

 

Må si jeg også er lei av sånne jantelov karer som tror man bare vil vise seg fram visst man har en dyr bil.

Nå fabler du fælt her. Mange har fått med seg såpass at "RS" betyr noe til tross for at de ikke kan stort om bil.

 

Som sagt, interesserte ser forskjell på en A6 og en RS6 uten å ty til emblemene. Jeg er en av de.

 

Jeg har ikke sagt hva som er riktig og hva som er feil, jeg sier bare hva jeg føler. Jeg har ikke lyst på en Lamborghini (som er drømmebilen min) i Norge pga oppmerksomheten man får overalt. Jeg liker litt anonyme biler. Du må gjerne kjøre rundt i en limegrønn RS6 med kontoutskriften din på siden for å vise at du er anti-jante, men det er ikke min stil.

Lenke til kommentar

Å kjøre en bil man har råd til og som man har lyst på må da være lov. Ser jeg en fet bil så tenker jeg aldri at "wow, han der prøver virkelig å vise seg frem". Passe på å ikke si til noen hvor man bor heller da, man sier jo indirekte at man har mye penger om bor i oslo-området f.eks. Må også dekke til eplet på iPhonen sin, må ikke vise at man har råd til den. Rar tankegang

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Å kjøre en bil man har råd til og som man har lyst på må da være lov. Ser jeg en fet bil så tenker jeg aldri at "wow, han der prøver virkelig å vise seg frem". Passe på å ikke si til noen hvor man bor heller da, man sier jo indirekte at man har mye penger om bor i oslo-området f.eks. Må også dekke til eplet på iPhonen sin, må ikke vise at man har råd til den. Rar tankegang

Altså, du gjør hva du vil, jeg har min egen filosofi jeg står ved. Jeg må da også få lov til å gjøre hva jeg vil med min bil og mitt bilvalg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...