Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Merkelig det der hvordan omtrent alle andre land i verden greier seg med en sedan (eller mindre bil), men her i Skandinavia må man ha en stasjonsvogn for å være en velfungerende familie. 

Ja man klarer seg fint med sedan når barna har blitt litt større. Men det fungerer ikke til småbarnsfamilier. Å lempe inn barnevogner og ofte svære søskenvogner er ofte umulig i de fleste sedaner. Er en grunn MPV'er er populære. Kan lempe inn barnevogn uten å demontere understellet fra vognen, og man får ikke krampe i ryggen når man skal spenne fast ungene i barnesetene ørten ganger om dagen.

 

Vi gikk over til MPV selv når barna var små og solgte den for noen år siden. Var en drøm iforhold til en liten trang 3-serie sedan som jeg hadde da.  

Endret av Randeboy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MPVer er det en grunn til at er populære ja, det er nemlig veldig mange som har null interesse for bil utover at den skal ha plass til det de skal ha med.

For noe vås. Nok en gang prater du om ting du tydeligvis ikke har noe peiling på. 

Jeg er over middels int. i bil og S-max er en veldig god bil. Ganske utrolig at de har fått til så lekne kjøreegenskaper på en så stor bil. Det var forøvrig forrige generasjon og ikke dagens.

Endret av Randeboy
Lenke til kommentar

S-Max og lekne kjøregenskaper, da har man satt linja.

Ja, det har den. Ikke uttal deg om ting du ikke har peiling på. 

Om du ikke tror på meg, finnes det utallige tester på allmektige Internett du kan lese. 

 

Og nå må du ikke overdrive her. Snakker ikke om noen sportsbil. Men iforhold til størrelsen på bilen og det man forventer av den når man ser bilen for første gang, så ligger den veldig tight på veien. 

Endret av Randeboy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

 

MPVer er det en grunn til at er populære ja, det er nemlig veldig mange som har null interesse for bil utover at den skal ha plass til det de skal ha med.

For noe vås. Nok en gang prater du om ting du tydeligvis ikke har noe peiling på. 

Jeg er over middels int. i bil og S-max er en veldig god bil. Ganske utrolig at de har fått til så lekne kjøreegenskaper på en så stor bil. Det var forøvrig forrige generasjon og ikke dagens.

 

 

Helt enig. Overraskende sprekt og gøy bil til at den er såpass stor!! Hilsen en som hadde en i 5 år, og ja, jeg savner den faktisk!! :D

Endret av Slettet+3124
Lenke til kommentar

 

 

Tror egentlig ikke de vil slite med å selge de bilene der. Fått mye skryt. Får vel ikke mere kjøreglede for pengene! 

 

 

0-100 på 6,5 sek. er mer moro ;)

 

Nå er det jo ikke 0-100 som strengt talt er poenget med en slik bil eller da. 0-100 er morsomt noen få ganger. 

Lenke til kommentar

 

MPVer er det en grunn til at er populære ja, det er nemlig veldig mange som har null interesse for bil utover at den skal ha plass til det de skal ha med.

For noe vås. Nok en gang prater du om ting du tydeligvis ikke har noe peiling på. 

Jeg er over middels int. i bil og S-max er en veldig god bil. Ganske utrolig at de har fått til så lekne kjøreegenskaper på en så stor bil. Det var forøvrig forrige generasjon og ikke dagens.

 

At MPVer generelt er populære som følge av manglende bilinteresse mener jeg fortsatt er korrekt, og jeg har selvsagt mine ord i behold.

 

Akkurat S-Max er ikke så verst, skal man først ha noe i den klassen er nok den det beste alternativet.

Å kalle den leken er å ta i, men at den har gode kjøreegenskaper i forhold til det meste annet i klassen er jeg enig i.

Imidlertid tyder mye på at også mange eiere av disse fullstendig driter i bil utover den praktiske nytteverdien, hele 92 av 401 S-Max til salgs på finn.no i kveld har maksimalt 120hk mens hele 351 har max 150hk. Dette er en bil som trenger mer enn som så for å fungere bra.

Endret av Snylter
Lenke til kommentar

 

 

MPVer er det en grunn til at er populære ja, det er nemlig veldig mange som har null interesse for bil utover at den skal ha plass til det de skal ha med.

For noe vås. Nok en gang prater du om ting du tydeligvis ikke har noe peiling på. 

Jeg er over middels int. i bil og S-max er en veldig god bil. Ganske utrolig at de har fått til så lekne kjøreegenskaper på en så stor bil. Det var forøvrig forrige generasjon og ikke dagens.

 

At MPVer generelt er populære som følge av manglende bilinteresse mener jeg fortsatt gjelder er sant, og jeg har selvsagt mine ord i behold.

 

Akkurat S-Max er ikke så verst, skal man først ha noe i den klassen er nok den det beste alternativet.

Å kalle den leken er å ta i, men at den har gode kjøreegenskaper i forhold til det meste annet i klassen er jeg enig i.

Imidlertid tyder mye på at også mange eiere av disse fullstendig driter i bil utover den praktiske nytteverdien, hele 92 av 401 S-Max til salgs på finn.no i kveld har maksimalt 120hk mens hele 351 har max 150hk. Dette er en bil som trenger mer enn som så for å fungere bra.

 

 

Det gjelder de aller fleste som kjøper bil. De fleste driter i hvilken motor som sitter i, uansett biltype. Bare å ta å se på alle de under-motoriserte bilene man finner på markedet her i landet. Kan nevne V70 med 1.6 diesel fra PSA f.eks. Kryr av de. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Snakket ikke Clarkson om at den nye Opel MPV-saken er ganske allright? Skal vel ta mye av det han sier med en liten klype salt, men kan jo være at det er en grei bil i forhold til mange av de andre bilene i den klassen.

Lenke til kommentar

 

Med dagens store sedaner er det kun en hund som gir grunnlag for stasjonsvogn.

 

Vi kjøpte Mini'en i 2011 og bikkja året etter. Faktorenes orden var definitivt ikke tilfeldig her... ;)

 

Geir :)

Gir grunnlag for, ikke isolerer til :)

I mitt tilfelle vil vi trenge et lite mirakel for å dytte to barn, meg og samboer, vogn og rottweiler inn i en Mini.

Lenke til kommentar

Stasjonsvogna vår ryker når barnevogn er unødvendig og bikkja har tatt kvelden. Behovet for fire dører vil være der, men da har man litt mer frihet.

 

Da er det bare en karosseriform for meg i uoverskuelig fremtid: - og når ungene er ute av huset blir det to dører istedetfor :w00t:

90_vw_arteon_elegance.jpg

 

2017-Audi-A5-SportBack-3.jpeg

 

 

*edit: hmmm. Sammenligner Arteon direkte med A5 så er synes jeg jaggu Volkswagen har det beste designet.. Shit.

Jeg er Audimann, men må si meg enig - hvis den blir levert med den "stancen" som vises på bildene, altså såpass god senk og felgstørrelse(skjer jo dessverre som regel ikke) vil den bli et fint syn på veien. Et langt fremsteg i design fra CC.
Lenke til kommentar

 

 

 

MPVer er det en grunn til at er populære ja, det er nemlig veldig mange som har null interesse for bil utover at den skal ha plass til det de skal ha med.

For noe vås. Nok en gang prater du om ting du tydeligvis ikke har noe peiling på.

Jeg er over middels int. i bil og S-max er en veldig god bil. Ganske utrolig at de har fått til så lekne kjøreegenskaper på en så stor bil. Det var forøvrig forrige generasjon og ikke dagens.

At MPVer generelt er populære som følge av manglende bilinteresse mener jeg fortsatt gjelder er sant, og jeg har selvsagt mine ord i behold.

 

Akkurat S-Max er ikke så verst, skal man først ha noe i den klassen er nok den det beste alternativet.

Å kalle den leken er å ta i, men at den har gode kjøreegenskaper i forhold til det meste annet i klassen er jeg enig i.

Imidlertid tyder mye på at også mange eiere av disse fullstendig driter i bil utover den praktiske nytteverdien, hele 92 av 401 S-Max til salgs på finn.no i kveld har maksimalt 120hk mens hele 351 har max 150hk. Dette er en bil som trenger mer enn som så for å fungere bra.

Det gjelder de aller fleste som kjøper bil. De fleste driter i hvilken motor som sitter i, uansett biltype. Bare å ta å se på alle de under-motoriserte bilene man finner på markedet her i landet. Kan nevne V70 med 1.6 diesel fra PSA f.eks. Kryr av de.

Ja, eller er det det at folk helst liker og vise at de har mer penger enn de har, og dermed kjøper en "premium" bil med den kjipeste utstyrspakka.

Lenke til kommentar

Jeg ville heller kjøpt en bmw 335 uten noe ekstrautstyr enn en fullustyrt 325 ihvertfall. At bilen går bra og er morsom å kjøre veier tyngst hos meg. En ny bil med kjip motor ville jeg aldri kjøpt.

 

325 vs 335 var bare et eksempel btw, 325 går ikke som 'bil med kjip motor'.

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...