Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor koster viskere en førstefødt i Norge? Altså ikke universalviskere, men originale/Bosch - og hvor/hva kjøper dere istedet?

Mine koster på det aller billigste 550kr her hjemme (på nett), jeg bestilte nettopp fra eBay.de for 290kr, og da er 100 av dem frakt.

Kjøpte fra Aliexpress.com sist til toyota. Kostet en tidel mot norsk pris. Ikke prøvd de enda, men ser ok ut.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Noen som har prøvd Biltema sine?

Kjøpte der til den første bilen jeg hadde.

På vinterstid varte de ikke mer enn et par uker før gummien var helt hard og jeg måtte kjøpe nye.

Ble fort veldig dyrt.

Til sammenligning så byttet jeg 1 gang (i forbindelse med service) på Poloen jeg hadde i 3 år.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Noen som har prøvd Biltema sine?

Har biltema-visker på bakruta, og den fjerner vann sist jeg sjekket. Biltema har ingen som passer til frontruta.

Til E60?

Høres uansett ikke ut som Henrik har gode erfaringer.

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt viskere på shell til min MB W203, men de er ikke helt like orginalviskerne. Den venstre (på førersiden) er noe lengre orginalt, og det irriterte meg. Byttet sist nå på service (spurte ikke om pris - står sikkert på kvitteringen) og regner med det koster 7-800,- for orginalviskere.

Lenke til kommentar

VAG forhandlere selger bra orginalviskere. Rundt 300 for et sett, og det er de lett verdt da de varer "ørten" år.

Går ellers å bestille fra tysk ebay har jeg gjort et par ganger, bare å finne Bosch varianten man trenger ut fra en tabell, må som regel kjøpe 2 forskjellige lengder da.

Lenke til kommentar

Jula selger da Bosch originale som ikke er universale.

Joda, men min "aerotwin"(som jeg tydeligvis må ha om jeg ikke vil bytte arm) koster over 500 eller finnes ikke i sortiment hos norske forhandlere. Modellen virker lite utbredt, for den finnes aldri i de vanlige utvalgene.
Lenke til kommentar

VAG forhandlere selger bra orginalviskere. Rundt 300 for et sett, og det er de lett verdt da de varer "ørten" år.

Går ellers å bestille fra tysk ebay har jeg gjort et par ganger, bare å finne Bosch varianten man trenger ut fra en tabell, må som regel kjøpe 2 forskjellige lengder da.

Jeg bestilte nettopp Bosch fra tysk eBay, men jeg tok ikke hensyn til annet enn modellnr - hvorfor trenger jeg forskjellige lengder, det er vel et vanlig sett jeg får?

Håper jeg ikke bare har bestilt en stk nå..

Endret av toth
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Hvorfor koster viskere en førstefødt i Norge? Altså ikke universalviskere, men originale/Bosch - og hvor/hva kjøper dere istedet?

Mine koster på det aller billigste 550kr her hjemme (på nett), jeg bestilte nettopp fra eBay.de for 290kr, og da er 100 av dem frakt.

Tror du kommer til å få deg en overraskelse om du får barn...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Det er vel opp til enhver å avgjøre om de trenger en bil, eller i det hele tatt MÅ ha vinterdekk på bilen bare "sånn i tilfelle". Jeg kan fint la bilen stå de få dagene det kanskje skulle være behov for vinterdekk mellom nå og neste vinter. At du ikke klarer deg uten er jo ikke noe jeg må ta høyde for.

Jeg reagerer fordi set hvert år er masse klovner som har byttet dekk altfor tidlig. Du er potensielt en av disse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...