Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ttror det å ha korrekt lufttrykk, bruk av høyrefoten m.m. har større effekt på drivstofforbruk m.m. På min Saab 9-5 2.0t så ligger jeg på rundt 0,76l på mila etter langkjøring på våt asfalt i går. Ikke kjørt helt pinglete heller, men fornuftig :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Jeg skjønner at de jaktet på penger fra forsikringa, men hvordan går de fram da? En må jo sitte igjen og være skyldig med bonustap og annet drit, pluss egenandel osv. Kan vel ikke ha mye for seg for å gi en annen person gevinst?

Hva er det jeg har gått glipp av?

Det er vel relativt tydelig at det ikke akkurat er Einstein og Tesla vi har med å gjøre her. 

Lenke til kommentar

Jeg skjønner at de jaktet på penger fra forsikringa, men hvordan går de fram da? En må jo sitte igjen og være skyldig med bonustap og annet drit, pluss egenandel osv. Kan vel ikke ha mye for seg for å gi en annen person gevinst?

Hva er det jeg har gått glipp av?

Den ene bilen kan jo være en skraphaug med bare ansvar, og eier er allerede i malus eller ingen planer om å spare bonus - det er heller ikke egenandel på ansvarsforsikring. Så hvis de legger skylden på den bilen for å reparere den andre for 50k er det ganske god business.

Lenke til kommentar

Bra. Jeg regner meg selv som smartere og kjekkere enn snittet, så jeg hadde blitt overrasket om to smarte karer fra Rogaland hadde klart å overgå min mentale kapasitet.

Du får det til å høres ut som om det skulle være en utfordring.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Jeg lurer litt på en ting. Er plassen i kupéen og baksetet til Audi Q5 mest lik plassen i A4 eller A6?

Lenke til kommentar

Holder meg heldigvis borte fra byen så lenge jeg kan. Bare synd at jeg kanskje skal studere til høsten og da de fleste utdanningsinstutisjoner er plassert i byene kan det bli dyrt for meg. Men det er verdt det da jeg unngår kollektivt som vil stjele fra meg mange timer med fritid fordi det tar så mye lenger ?

Endret av FrihetensRegn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...