Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Om du lurer på hvor kvaliteten har blitt av på disse "plastbilene" så kan du prøve å kjøre en 2017 Corolla og sammenligne med en 1976 Grenada, eller enda bedre, en Chevrolet Chevette eller Nissan Sunny for å holde seg i samme klasse.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

prøve å kjøre en 2017 Corolla og sammenligne med en 1976 Grenada,

Hvordan kjører man et land?

Damn you autocorrect

Bra slitsom han Kilmer fyrn i den filmen der.. 

Mener han er tunghørt. Men det er forfriskende å høre på en erfaren mekaniker som bryter gjennom alt dette "do this, don't do this" bullshittet som går i bilmiljøene. Du blir litt sliten av å høre på advarsler om farfetched slitasje fordi du ikke gjorde noe på en eller annen avansert måte, og her er Scotty Kilmer en motsettende stemme, som er ganske grei å høre.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Noe tips mot svært ripete frontrute, eller er det like greit å få bytta på egenandelen? Får tross alt gratis vindusviskere da siden jeg er NAF-medlem, og de koster jo litt fra Bosch... Er kr2000 for bytte. Men hvordan rute blir brukt da? Har jo regnsensor og slikt på, samt at originale ruta har varme eskorte de coating hvis jeg ikke tar feil. Og får de på plass DAB antenne som er veldig pent gjemt i hjørnet..? Er en '07 Audi A6.

Lenke til kommentar

Noe tips mot svært ripete frontrute, eller er det like greit å få bytta på egenandelen? Får tross alt gratis vindusviskere da siden jeg er NAF-medlem, og de koster jo litt fra Bosch... Er kr2000 for bytte. Men hvordan rute blir brukt da? Har jo regnsensor og slikt på, samt at originale ruta har varme eskorte de coating hvis jeg ikke tar feil. Og får de på plass DAB antenne som er veldig pent gjemt i hjørnet..? Er en '07 Audi A6.

Finnes puter og polish til ruter for å slipe ned ruten, men det krever at du har ei maskin og litt erfaring. Det hjelper veldig mye men man blir ikke kvitt alt.

Du får ikke byttet ruten på egenandel så lenge ikke skadene er veldig ille. Det er forskjellig hvordan verksted gjør dette, men jeg kan garantere at Riis og Hurtigruta ikke gjør dette uten at ruten din er ordentlig skadet.

Sensorer og slikt limer de fast på nytt og kalibrerer med riktig utstyr. Dette har Hurtigruta Carglass veit jeg.

Lenke til kommentar

Slitt rute er ikke noe som dekkes av forsikring.

Lenke til kommentar

Da jeg var innom den lokale Riis bilglass for noen år siden, så ble han ene med ut og så på ruta. Den var i utgangspunktet veldig slitt, men han fant en bitteliten steinsprut som han sa vi kunne bruke. Jeg vet ikke om de er litt runde når det kommer til slikt? Kan jo være verdt å høre. Evt lager du jo bare en liten steinsprut selv:p

Lenke til kommentar

Da jeg var innom den lokale Riis bilglass for noen år siden, så ble han ene med ut og så på ruta. Den var i utgangspunktet veldig slitt, men han fant en bitteliten steinsprut som han sa vi kunne bruke. Jeg vet ikke om de er litt runde når det kommer til slikt? Kan jo være verdt å høre. Evt lager du jo bare en liten steinsprut selv:p

Å oppfordre til forsikringssvindel er vel ikke greit her inne.

Lenke til kommentar

Er vel ikke helt det vis ruta har noen steinsprutskader som gjør at den faller inn under skift av den. Hadde selv en slitt rute med steinsprutskade som ble da skifta via forsikringa fremfor å gjøre på annen måte.

Deilig når man får pruta ned forsikringa på bilen med over 1600kr i året :D . Da blir det litt billigere å ha bilen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Hvor får man tak i billig motorolje over disk? Skal ha 5w30 og mener å huske at Europris ikke har olje i 5w30 og som oppfyller BMW LL-04. 

Lenke til kommentar

Whatever, ingen er tjent med å kjøre med en slitt frontrute. Mitt inntrykk er, i hvert fall på den lokale sjappa her, at gutta er litt runde i kantene når det kommer til å definere hva en steinsprutskade er.

De fleste er nok tjent med å dra en hvit en og få byttet en slitt frontrute, og de fleste som bytter ruter er nok med på note e.

Om en skal snakke om svindel så er vel påtvunget forsikring som prises etter hva alle andre gjør en svindel i seg selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor får man tak i billig motorolje over disk? Skal ha 5w30 og mener å huske at Europris ikke har olje i 5w30 og som oppfyller BMW LL-04. 

Kjøper selv hos Meca med rabatter her. Får vel 44% avslag på olja fra Mobil og som funker bra. Men da kjøper jeg jo 20l om gangen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...