Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje det allerede finnes...

 

...men hvorfor er ikke det innvendige speilet (og utvendig) elektrisk og koblet sammen med seteminne? At man kan stille det inn manuelt f.eks som vanlig, men kan lagre posisjonen sammen med memory på elsetet. Virker ikke som en stor jobb/kostnad på en dyr bil?

Endret av Poopadoop
Lenke til kommentar

På flere biler er vel sidespeilene med i minnefunksjonen? Akkurat som rattposisjon er for biler med elektrisk justerbart ratt. Når det gjelder bakspeilet inne i kupeen tipper jeg det er fordi en slik konstruksjon krever litt plass, og det er trangt nok som det er i moderne biler med kameraer, sensorer og duppeditter ellers oppi frontruta der.

 

Tror dette er en problemstilling som er så smal at den havner innunder samme kategori som min fundering på når regnsensor for bakrutene kommer.

Lenke til kommentar

Har ikke lest særlig, men skjønner ikke helt greia med Uber og taxiløyvene. Hvorfor skal taxi ha den særretten om å kun ha xx antall taxi(løyver) og mindre konkurranse, men ikke butikker osv? Er jo ikke noe konkurranse mellom taxier. Men butikker kan man jo plante så mange av med priskrig som man vil, og ha stor konkurranse? Hvorfor skal taxi ha denne særretten om å ha et monopol?

Lenke til kommentar

Løyvene er kanskje en slags "kvalitetskontroll", slik at man vet hva man får. Dette handler vel litt om syketransport etc. også. Funker det? Nah. Alle som har prøvd tjenester som Uber og Lyft vet at den virkelige kvalitetskontrollen ligger i tilbakemeldingen fra kundene. Har akkurat vært i San Francisco en liten uke nå. Tok ikke vanlig drosje en eneste gang, brukte Lyft flere ganger. Når disse tjenestene blir så utbredt som de er i for eksempel SF, er det takk og farvel til den tradisjonelle drosja.

 

Det er sikkert fullt mulig å finne gode løsninger på syketransport og slikt med Uber- og Lyft-tjenester også. Dessuten kan de som måtte bruke disse tjenestene enkelt bruke en utdelt rabattkupong fra staten på forhånd, i stedet for å måtte vente på refusjon av penger.

Lenke til kommentar

Forslag til noe kult til under 30k?

Aner ikke hva du synes er kult , men hva med denne? https://www.finn.no/88599523

 

En liten detailing jobb og noen kule felger ala konig rewind / rota rb så blir den bra , ser jo shabby/rånete ut slik den er nå. Er jo R6 også den vil synge fint med noen gromme gassere på :-)

 

http://speedhunters-wp-production.s3.amazonaws.com/wp-content/uploads/2015/09/10001507/V8-Crown-Wagon-copy-1200x800.jpg

 

 

Kanskje litt drøy i fargen og felger den på bildet men potensialet er der.

 

Uansett så har du en bil som ingen andre har, som er ganske sjelden og som har artig motor og bakhjulsdrift.

Endret av boundishh
Lenke til kommentar

Du er definitivt inne på noe. Mine nåværende subjekter har vært 90s kupeer som MX-5 eller MR2, men alt som kan skrus på, men som likevel ikke trengs å skru på, er flott.

 

Bakhjulsdrift, manuell og nok futt er de eneste kravene forsåvidt. Det er ikke behov for noen fornuftige aspekter, utover at jeg har en backup-bil hvis jeg må skru på den andre.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Du er definitivt inne på noe. Mine nåværende subjekter har vært 90s kupeer som MX-5 eller MR2, men alt som kan skrus på, men som likevel ikke trengs å skru på, er flott.

 

Bakhjulsdrift, manuell og nok futt er de eneste kravene forsåvidt. Det er ikke behov for noen fornuftige aspekter, utover at jeg har en backup-bil hvis jeg må skru på den andre.

Jeg henta en Datsun 810 stv i fjor og har kost meg med den i sommer? Det er en sær litt quirky , men solid bil med R6 motor.

 

Så veteranjapse er artig og litt utafor mainstream ?

Endret av boundishh
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Med det budsjettet hadde jeg uten tvil kjøpt en MX5. Senkefjører og noen små kantfelger, så har man egentlig det man trenger for å ha det gøy. I tillegg er det lett å ettermontere en liten kompressor, om du føler det går for dårlig :) 

Skal du ha 240z/260z/280z må du nok over 150 000 og vel så det :)

Lenke til kommentar

Enig i at veteran riskoker er kult. Bare synd at 240Z ikke så lett å få tak i.

Prisene er på vei i taket på 2x0Z bilene.

 

Jeg har samme motor i 78 810n min som 240z ,original med El.insprut ,154hk og en litt snillere kam. Den går greit og låter flott. Folk snur seg etter en syngende rekke 6.

 

Men det er langt mellom godbitene når det kommer til japser siden de fleste er spist opp.

 

Mx-5 er jo bankers moro eneste minus der er frisør stemplet som ikke slipper taket.

Endret av boundishh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...