Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen som har vært borti omprogrammering av en nyere BMW når den får et nytt batteri? Fattern fikk en feilmelding den ene dagen, der det viste seg at han har brukt feil type lader i en god stund. Beskjeden fra verkstedet var at han skulle la bilen stå og lade i noen døgn med riktig type lader. Men så virker det som at man må inn og fjerne feilmeldingen som sier at batteriet må byttes. Burde ikke det være en smal sak? I følge lokale BMW sjappa, så var det ikke bare bare og de måtte gå over hele bilen for å få det til..? 

Lenke til kommentar

Skal få en avskiltet bil på veien igjen. Mangler en del eksos o.l. som gjør at den ikke går igjennom. Planen er å få prøveskilter på den, kjøre den på PKK-kontroll, og så kjøre den tilbake. Tanken bak det er å ha en mangellapp å forholde meg til under videre reparasjon, før den endelige kontrollen tas (og jeg blir sendt videre til Vegvesenet å vise bilen).

 

Så, god/dårlig idé?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Om du har planer om å fikse alt selv, kan du som et alternativ gå igjennom punktene på et PKK-skjema selv, da kan du potensielt spare deg for den ene kontrollen, i verste fall ender du opp med å ta 2 kontroller uansett.

Lenke til kommentar

Jeg var en tur på Gjøvik sist lørdag, så det er ikke utenkelig at det var meg du så da.

 

Men kan ikke påstå jeg møtte en matt rød alfa, så hva slags bil var det du kjørte?

Jeg kjørte pappas Alfa, en 159 Sportwagon, og den er bare rød. Min Alfa står for øyeblikket på Spikarmoen og ser slik ut:

 

IMG_8795.JPG.150266f7ece478966078da1c0b9

Lenke til kommentar

Skulle kjøre til jobb grytidlig om morgenen, så fikk jeg en stein mellom bremseskjoldet. Hvis jeg hadde fått et bilde av ansiktet mitt da jeg hørte den enorme krunsjelyden så skulle jeg brukt det som avatar. Se for dere en dautrøtt bilentusiast som hører lyden av det han tror er en totalkollaps av understellet.

 

On a sidenote så merket jeg en liten sprekk i den ene rotoren min, så tenker det blir nye rotorer på alle fire nå. Det går vel fint å beholde de gamle klossene?

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Noen som er rå på leasing her?

Skal fram til aug jobbe ganske ugunstig, og trenger i den forbindelse en bil.

 

Er leasing ett alternativ? Ser enkelte biler kan leases mot litt høyere mnd kostnad og 0kr i kontant.Tenkte på f.x en leaf. Men vil det være mulig og "si opp" evt returnere bil ettet endte 7mnd?

Lenke til kommentar

Alfa Romeo Stelvio "First Edition" kan man nå få til en sum av 749.900 kroner. Virker som man får en ganske grei pakke, og SUV er jo blitt veldig populært, så logisk at Alfa kaster seg på. Lurer på hvordan denne kan gjøre det mot X3/X5, Q3/Q5, osv. Spent også på salget av Giulia.

16422604_1399617523403528_81167479920087

16463470_1399537220078225_39236147629016

Denne motoren i Fiat 124 Abarth hadde vært noe  :dribble:

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Er det noen som har vært borti omprogrammering av en nyere BMW når den får et nytt batteri? Fattern fikk en feilmelding den ene dagen, der det viste seg at han har brukt feil type lader i en god stund. Beskjeden fra verkstedet var at han skulle la bilen stå og lade i noen døgn med riktig type lader. Men så virker det som at man må inn og fjerne feilmeldingen som sier at batteriet må byttes. Burde ikke det være en smal sak? I følge lokale BMW sjappa, så var det ikke bare bare og de måtte gå over hele bilen for å få det til..? 

Kan hende det er så enkelt at du må slette feilkoder. Dette kan gjøres med Carly eller INPA, og sikkert en drøss andre programmer. Jeg husker ikke hvordan jeg registrerte batteriet, men det var ikke så veldig vanskelig :) Ligger mye bra info på bimmers. 

Lenke til kommentar

Liker Alfa, men jeg stoler ikke på dem. Selv om de gamle bilene er langt verre så har de nye litt av et rykte å rydde opp i.

Det er veldig sant. De sliter med ett dårlig rykte, som jo forsåvidt også er fortjent. Men jeg håper Giulia og Stelvio kan rette opp i dette, og kanskje gjøre Alfa til et alternativ igjen blandt alle de tyske og asiatiske merkene ute på markedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...