Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Specs er 2.0 TFSI på 330 hk, 410 NM. 0-100 på 4,5, DSG automatgir, FWD og veier rundt 1100kg.

 

Her er en av favorittvideoene mine med denne bilen:

https://www.youtube.com/watch?v=I-XcFG3MvP4

 

Hva er grunnen til at Camry ble fjernet? Lavt salg?

Ikke ønske om overlapp mellom modellene. De har Lexus og Avensis. Dette var vel på 2005-2006 etter hva jeg husker?

 

Camry, spesielt hybrid, tror jeg ville tatt av i Norge. Stor bil, rimelig og lavt utslipp med god akselerasjon. 2017 modellen skal vistnok ha 200 hp så den ville nok tatt kjøpere fra både Avensis og ikke minst Lexus IS300H (som forhandleren antagelig har mye større margin på)

Lenke til kommentar

 

Hva er grunnen til at Camry ble fjernet? Lavt salg?

Ikke ønske om overlapp mellom modellene. De har Lexus og Avensis. Dette var vel på 2005-2006 etter hva jeg husker?

 

Camry, spesielt hybrid, tror jeg ville tatt av i Norge. Stor bil, rimelig og lavt utslipp med god akselerasjon. 2017 modellen skal vistnok ha 200 hp så den ville nok tatt kjøpere fra både Avensis og ikke minst Lexus IS300H (som forhandleren antagelig har mye større margin på)

 

Camry har og Avensis er det ikke akkurat overlapp mellom, hvilken modell er det Camry konkurrerer mot i Lexus?

 

Jeg vil si det er mer nærliggende å hevde at Lexus IS og Avensis har heftig overlapp enn at Camry ville overlappet med noen andre modeller fra de.

 

Camry solgte ikke særlig bra når stasjonsvogna forsvant..

Jeg tror Camry ville solgt ganske ræva fortsatt, selv i hybrid med mange hundre hester. Det er ikke en bil i premiumsegmentet og tiltaler ikke familiene med behov for stor bil siden den ikke er stasjonsvogn.

 

Vi vet godt at det er stasjonsvognutgaven av større personbiler som funker i Norge, unntaket er selvsagt modeller som S-klasse og slikt men der er ikke Toyota Camry i nærheten en gang på noen som helst måte.

Lenke til kommentar

Da har jeg muligens bestemt meg for å handle en 2007 A6 3.0TDI. Kun en eldre herremann som eier, og servicehefte tykkere enn bibelen. Absolutt alt er gjort på Møller og fulgt hver eneste service. Til og med lyspærer har blitt byttet på Møller med dokumentasjon i serviceheftet. Litt skummelt med luftdempere mtp eventuell reparasjon, men ble fornøyd etter en prøvetur. Girer fint og komfortabel. Noen som vet om noe problemer/erfaring med akkurat denne modellen og motor?

Lenke til kommentar

Majoriteten kjører ulovlig. Selv de som bygger på bil med original luftfjæring da disse gjerne fjerner bumpstops for å komme lavt nok.

 

Jeg kjenner bare til to tilfeller av nyere årgang som har fått ombygging godkjent.

 

De ombyggingsettene jeg kjenner til krever blant annet at ombyggingen skjer på verksted godkjent av produsenten.

Vi snakker da fort 50.000 i kostnader før bilen er tilbake i Norge for godkjenning.

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...