Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+5132

Stakk på Jula istedet, de hadde 2x4L Mobil Super 3000 for en tusenlapp.

Kjøp 10 liter neste gang du bestiller noe fra Koed. De er billige, og du får BMW-olje om du bryr deg om det :) Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Apropos nybil kikker jeg litt på "nyere" familiebil. Valgene står hovedsakelig mellom E-klasse stasjonsvogn, 5-serie stasjonsvogn og A6 stasjonsvogn allroad. Hva foretrekker dere av disse alternativene? Ser på 6'er diesel, bak/firehjulsdrift og automat. Svogeren min sverger til Audi, men synes selv ca2003 E-klasse er finest med de gode runde lyktene..

Lenke til kommentar

5-serie er ijaffal en heller liten/trang familiebil. Spørs jo selvfølgelig hvor mange dere er og hvor mye stæsj dere pleier reise med.

 

Men uansett hvor digg jeg syns de nyere 5-seriene er, så tror jeg ikke at jeg hadde vurdert en hvis man er et par barn og reiser med litt utstyr osv.

 

E-klasse er vel den største i den klassen.

Lenke til kommentar

Apropos nybil kikker jeg litt på "nyere" familiebil. Valgene står hovedsakelig mellom E-klasse stasjonsvogn, 5-serie stasjonsvogn og A6 stasjonsvogn allroad. Hva foretrekker dere av disse alternativene? Ser på 6'er diesel, bak/firehjulsdrift og automat. Svogeren min sverger til Audi, men synes selv ca2003 E-klasse er finest med de gode runde lyktene..

E-klasse (211) er et godt alternativ.

Men man må være oppmerksom på at dette er en gammel premiumbil og at en del ting koster penger.

Typiske feil man kan oppleve:

-Utslitt bremseenhet (SBC) koster fra 5000,- til 35000,- å få fikset.

-Defekte luftfjærer (pris varierer om det er Airmatic eller ei, alle stasjonsvogner har luftfjærer bak, inntil 12000,- pr. fjær bak.)

-4Matic (4wd) MÅ få oljeskift på fordelingskassa pr. 60kkm ellers vil fordelingskassa ryke etterhvert, koster 75-100k i Norge og ca 2700 Euro i Tyskland.

 

Utover dette er det ikke de helt store fallgruvene å gå i.

Rustbeskyttelsen skal ha blitt bedre en gang i 2004.

Lenke til kommentar

 

 

Der blir nok bra :) . Hva slags bil er det du har kjøpt da?

 

Husker da jeg reiste å kjøpte den peugoten jeg har i garasjen. Enveisbillett med fly og retur var en bil jeg bare hadde sett bilder av.

Passat GTE. :)

My man. Har GTE selv og koser meg. Spesielt i GTE-mode :grin2:

Veldig fornøyd selv, GTE modus fikk til og med frem smilet til kona :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...