Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva med å besøke Praga? 

Fete biler, men litt langt å dra til Tsjekkia når jeg skal til Italia.

 

Kult! Om du ikke har besøkt Ducati enda, er det også verdt en titt (om du også har sansen for to hjul). Var veldig god pris for blant annet guidet tur på fabrikken og et stilig, lite museum.

Ducati er kult, men sykler er ikke helt min greie så jeg står nok over.

 

Er nok større sjans for Milano og Alfa Romeo neste gang. De har noen fete ting stående..

Lenke til kommentar

Alfa Romeo kan så absolutt anbefales! Kjempeflott museum og med så mange nydelige biler. Det å få se Montreal og Tipo 33 med egne øyne var virkelig noe for seg selv.

Var nesten ingen besøkende når jeg var der heller (helt klart mye mindre populært en Lamborghini og Ferrari), så var litt enklere å bevege seg rundt. Stort museum, så kan bruke mange timer der. 

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Bagasjelokket på alle nyere MB er for skrått og for høyt. Og den fronten bruker de på absolutt alle modeller de har. En Citan og en S-klasse bør se mer forskjellig ut. Jeg kommer nok aldri til å sitte inni en S-klasse av noe slag, men de skjermene i front syns jeg ser litt billig ut på youtube-videoer. Når det er sagt så er sikkert bilen finere i virkeligheten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg liker fronter der panseret "dykker" ned foran fronthjulene og grillen sitter er lavere horisontalt enn frontlyktene. Dette gir et veldig dynamisk uttrykk for å bruke et utpult begrep. Maserati har gjort dette en stund og har fin bildesign etter min mening som også tydelig har inspirert Toybaru BRZ86 og Mazda MX5 for å nevne noen:

Financielle_Maserati-GranTurismo-39.jpg

Endret av H.A.M.
Lenke til kommentar

Jeg liker fronter der panseret "dykker" ned foran fronthjulene og grillen sitter er lavere horisontalt enn frontlyktene. Dette gir et veldig dynamisk uttrykk for å bruke et utpult begrep. Maserati har gjort dette en stund og har fin bildesign etter min mening som også tydelig har inspirert Toybaru BRZ86 og Mazda MX5 for å nevne noen:

 

Det du nevner har vel vært standard på (alle?) europeiske sportsbiler i nesten all tid. Vertfall siden 80-tallet har det ganske konsekvent vært lav front, og grill lavere enn lys på alle sportsbiler, og forskjellige former for bruksbiler har fått heiset grillen til mellom lysa og ikke så lav front.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...