Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nope, men automatisk skeptisk :p .

 

Lurer på hva som er lengste tur med prøveskilter... Selv så har jeg kjørt over 2k km med det denne uka :p

Hadde Tromsø-Østfold med prøveskilter i sommer. Tatt over to tidsrom, altså to prøveskilt. Ikke jeg som kjørte hele strekket, hadde ikke tid :p
Lenke til kommentar

Sa hva jeg skulle hente, at jeg var medlem i en bilforening og hvorfor. Var ærlig og fikk papirer som sa fra der jeg henta og til der jeg bodde. 3 dager varte skiltene og de holdt da var hjemme klokka 3 natt til siste dagen. Kjørte over 10t om dagen alene. Fikk kun avlastning siste 20mila hjem, men det var deilig :) .

 

post-106937-0-80969900-1483337569_thumb.jpg

 

Bare noen små rustflekker, ikke noe under og fin bil :) . SKal holde den langt unna salta veger og ble utsatt for full vask før den ble parkert innomhus.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Hadde et stancenationøyeblikk i forrige uke jeg også. 

CBF9EB1A-BCDF-4EE9-A44C-977E1A320951_zps

 

Fjøra røyk og glapp av fjørbeinet, så den var superlav bak og høy foran. Har bestilt H&R-fjører, men de kommer nok ikke før denne uka eller neste, så satt fjøra på plass i dag. Fy fader så mye som må demonteres. På s13 var det tre muttere, og fjørbeinet var ute. Her måtte plasten i hjulbuen ut, en elektronikkboks samt mye lirking. Tok veldig lang tid i forhold til det jeg beregnet. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Hahah, godt mulig jeg har det siste settet i verden :p Tror forrige eier kjørte med de en sesong, for så å legge de i boden til jeg kjøpte bilen. Er midlertidig til jeg får meg vinterdekk på originalfelgene. Er bra mønster og pigger, så sitter helt greit. Gummien derimot, den begynner å bli noe hard. 

Lenke til kommentar

Huffda. Går inn i nyåret med flatt dekk etter å ha kjørt på en skrue.

 

Noen som har erfaring med interne plugger?

Har plugget mange ganger hos den lokale sjappa, koster 125kr og har holdt like lenge som dekket. Når jeg dog skulle lappe hos merkeforhandler ble det mye dyrere, da de mente plugging var blitt ulovlig, så de måtte regummiere eller revulkanisere dekket istedet.

Lenke til kommentar

Godt nytt år! :)

 

Noen som har vært borti disse android hovedenhetene man får på blant annet ebay?

http://www.ebay.co.uk/itm/Skoda-Superb-VW-2-DIN-Android-5-1-GPS-SatNav-Head-Unit-Radio-Stereo-BT-WiFi-DAB-/172340865031?hash=item282050e807:g:0XsAAOSwGtRX2Bdh

 

Det er liksom litt uaktuelt å gi opp i mot 10k for en spiller med navi :p

Hadde jeg vært deg hadde jeg sjekket ut diverse modeller her: https://www.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=SB_20170103024747&SearchText=skoda+superb+android

for å få en oversikt over de forskjellige typene - alt du finner på ebay kommer nok herfra uansett.

 

Det er ofte lurt å sortere på antall solgt, og lese anmeldelsene.

Endret av toth
Lenke til kommentar

 

Huffda. Går inn i nyåret med flatt dekk etter å ha kjørt på en skrue.

 

Noen som har erfaring med interne plugger?

Har plugget mange ganger hos den lokale sjappa, koster 125kr og har holdt like lenge som dekket. Når jeg dog skulle lappe hos merkeforhandler ble det mye dyrere, da de mente plugging var blitt ulovlig, så de måtte regummiere eller revulkanisere dekket istedet.

 

 

Jeg prøvde å plugge det selv, uten hell, så jeg ga etter og punget ut 295kr for intern lapping hos uavhengig verksted. Kostet like mye som et nytt plugg-kit, så tenkte det var vel så greit å bare gi etter.

Lenke til kommentar

Plugging av dekk er noe billigere. Her så tar de av dekket og lapper det på innsiden, noe som er en mer gjennomgående prosess. Kvaliteten er sikkert det samme, men det var nå det de hadde på den lokale sjappa.

 

Ikke helt 100% sikker, men slik jeg tolket mekanikeren så var det nødvendig med lapping om hjemmepluggingen min ikke fungerte.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Hadde jeg vært deg hadde jeg sjekket ut diverse modeller her: https://www.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=SB_20170103024747&SearchText=skoda+superb+android

for å få en oversikt over de forskjellige typene - alt du finner på ebay kommer nok herfra uansett.

 

Det er ofte lurt å sortere på antall solgt, og lese anmeldelsene.

Takk for tips! Sjekka litt ut der, virker som at det er dyrere på Ali enn på eBay. Har ikke helt klart å gjennomskue om de modellene jeg ser på er helt identiske eller om det er noen forskjell på dem.

 

Det er for eksempel denne modellen: http://www.ebay.co.uk/itm/Ford-Fiesta-Focus-Galaxy-Transit-7-Car-DVD-Stereo-Radio-GPS-Sat-Nav-Bluetooth-/191648637941 

Usikker på hvilken android versjon den eventuelt kjører, og skjermen er litt dårligere enn de man finner på aliexpress. 

 

Så er det denne fra Ali som virker litt bedre på flere måter: https://www.aliexpress.com/store/product/Joying-Android-5-1-Car-DVD-Player-For-Ford-Focus-Fiesta-Fusion-Quad-Core-Car-Radio/1463369_32706096476.html?spm=2114.12010608.0.0.apknmG

 

Denne er vel tilsvarende den på ali: http://www.ebay.co.uk/itm/Ford-Transit-Focus-Fusion-Galaxy-Android-5-1-Car-Stereo-CD-DVD-GPS-OBD2-BT-iPod-/281775578908?hash=item419b221f1c:g:e74AAOSw6DtYXNM4

Endret av Hotel Papa
Lenke til kommentar

Nytt år, ny påske, og ny tur til Italia. De forrige turene mine til Ferrari og Lamborghini ga mersmak, så denne gangen har jeg fått innpass hos en mindre fabrikk, Pagani Automobili i Modena, hvor jeg får ta en titt i kulissene og møte noen av de som jobber der samt en guidet tur på fabrikk og museum. Burde nesten starte en blogg om denne bilfabrikkfanatismen min, ha ha..

 

Får håpe jeg får sitte på, eller kanskje kjøre en av bilene dems? (lov å drømme):

 

01-pagani-huarya-review-1.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...