Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Stemmer det.

Tror jeg heller hadde tatt denne: http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=86683375

Nyere, freshere, mindre rævkjørt, ikke så ekstrem på dårlig komfort, og trolig en hel del billigere å holde i drift.

 

Kjipt å ha en "nesten-M" bil da, tror jeg hadde gått for ekte vare skulle jeg bruke så mye penger.

 

+ 300k da.

Jeg syns den er vel så fet som M2, ikke så overdrevet utseende og trolig en hel del bedre som en allrounder.

Folk flest har ikke så gode ferdigheter at de kan håndtere en M2 noe særlig bra uansett, over 300 hk er mer enn nok å hanskes med.

Lenke til kommentar

Men tingen med slike biler er jo at de stort sett leverer i toppregisteret. Jeg vet at det er mange som blir skuffet av M3 sin rekkesekser fordi de tufter rundt i 1500-3000 omdreininger og sammenligner det med V8-motorer med massivt slagvolum.

 

Det samme gjelder forresten "vanlige folk" når de synes at diesel er så mye kraftigere enn bensin, bare fordi de ikke tør å gi bilen litt turtall.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Jeg kan absolutt se hvorfor noen får det inntrykket av en 320 E36, har nemlig en selv. Når det er sagt så er det fullt mulig å ha en god del moro med bilen om man har bra understell og gode dekk, selv med automat. Bare å få turtallet over 4000 rpm så drar den helt greit, farten føles også mye mer i en sånn bil kontra en del nyere biler.

Lenke til kommentar

Minst 90 % av førerne på veien har ikke nubbesjans til å utnytte den bilen best mulig som den kan, det er virkelig en kjøreglad og skarp bil når man lærer den å kjenne, forutsatt at den er ok stand selvsagt, mye dårlig der ute.

Folk flest i Norge er ikke særlig god til å kjøre bil, det går i suv med diesel, automat og 4x4, eller elbiler på mange. Ikke akkurat så krevende å kjøre slike biler. Er jo bare å se når man er på et kjøpesenter og lignende med parkering og slikt, ikke akkurat sjokkerende høyt nivå på enkelte førere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...