Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×
Presidentvalget i USA 2024 ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Jeg tror det handler om avgasser osv. Laaange strekker med lavt turtall er kjent for å tette katalysatorer og partikkelfiltre. 20 mil på autobahn hver dag gjør ikke godt for slik, i bykjøring har man ofte mer pådrag osv. og det blir renset bedre.

Det er nok en viss sannhet i det, at det vil bli mer slitasje desto lavere turtall over lengre strekninger (spesielt dieselbiler), men noe å skape hysteri over (og nekte garanti for!) er det på langt nær ikke.

..og uansett går vel dette også på turtall så gir ned og hold 100 km/t så går det så bra atte..

Jeg bidrar med mitt og holder 80 jevnt på Ring 3 når det er 60 km/t om vinteren for at katalysatoren min skal virke ordentlig. Den setter først inn over 60 km/t og 90 graders varme. Miljøfartsgrense??

mmmkay..

http://www.vg.no/bil...?artid=10084281

Lurer på om man kan trekke den konklusjonen, at alle som kjører diesel, er mordere :tease:

Og jeg dreper med god samvittighet fordi staten vil at jeg skal gjøre det..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

850 CiA med M70-motor ja. Etter hva jeg har hørt i miljøet en av de mest strøkne som er å oppdrive i landet, den har gått som presentasjonsbil for BMW fra 94 til 95 (bygd oktober 93, 94-modell, 1st.reg i 95) og har alt tenkelig utstyr (til og med velourmatter..)

Ligger en 840 nå på Finn btw, men de er ganske sjeldne her i landet ja.

Lenke til kommentar

Den går enda den. Var en som hadde en twinturbo M70 i en 5-serie som dalig bruksbil også. Så gikk han lei av lite krefter og bygde den om til singelturbo og manuell - siste benking la han ned 1249HK 1588NM :lol:

Automatkassas tåler 600hk uten mods, nærmere 1000 med. Og da 800-850 Nm ved 600hk :p

Min er chippet btw, sjekk momentkurven :D

bmw850i.jpg

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...