Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv om jeg er stor fan av porsche synes jeg ikke de har en vinner med 991.2 midtkonsollen, synes bmw er langt flinkere til å holde det ryddig:

p90180581_highres_0.jpg

 

Fortsatt flere fysiske knapper som kan fjernes mener jeg men det at halvparten av dem er programmerbare(kan sette de opp til å være hva du vil) gjør det mer fleksibelt.

Endret av Civilix
Lenke til kommentar

Jeg som er vant til VW og Audi sliter veldig med å venne meg til andre merkers designfilosofi, men jeg husker BMW X1'en som ryddig og enkel å bruke. Liker at de stabler i bredden og ikke i høyden..

 

Er generelt ikke så glad i dataskjermer som grensesnitt i en bil - vil helst ha fysiske knapper og brytere som gir meg et klikk når jeg trykker på dem.

 

Jeg husker SLR hadde startknapp på girspaken - vipp opp lokket og trykk for å starte. Det er noe av det feteste!!

Lenke til kommentar

Til dere som ikke er så glad i all elektronikken: Den Panameraen som BMWcoupeftw viser bilde av her har luftedyser man må justere på hovedskjermen. Lamellene i den sentrale luftedysen under hovedskjermen lar jeg kun justere digitalt, ikke manuelt. Kult første gang, bare gimmick etter fire minutter ... Til tross for det er Panamera-interiøret på topp ti over bilinteriør jeg har opplevd. Fantastisk.

Lenke til kommentar

Porsche kan det:

2017-Porsche-911-Carrera-Interior-Best-I

Panamera er meget bra og 911/Boxter etc blir man også glad av å se på - Cayenne ser ut som sminka Touareg og burde skilt seg ut mer etter min mening.

 

Men det finnes noen skikkelige tullekopper der ute:

Tesla har jo nesten ikke noe interiør, bare en stor skjerm. Det ble gammelt fort synes jeg! Og så har den justering av klimaanlegget heeeelt nederst på skjermen. Kanskje den mest brukte funksjonen i en bil er altså plassert slik at du ser lengst vekk fra veien når du skal justere den. Om du treffer pilene da...

069.jpg

Endret av H.A.M.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er bare snakk om tid før bilindustrien tar en 180 og fronter "enkelt interiør" som et salgsargument, der de kleiser på med utilitarianistisk design basert på en 1985 Toyota Corolla.

 

Jeg tror jeg kommer til å holde meg til eldre biler så lenge jeg har rygg og energi til å skru.

Lenke til kommentar

Når flere funksjoner blir plassert i HUD-en blir det krav om redesign av det som er igjen. BMW sin løsning er gesture kontroll(veive med hånden, tilgjengelig på nye 5-serien og oppover) er det noen andre bilmerker som har kommer med noen andre løsninger?

Golf til neste år får dette og trådløs lading etc.

 

Er spent på hva som kommer videre, får liksom følelsen av at gesture control også bare blir en gimmick. Ser for meg to italienere i en samtale i bilen som skifter radiokanaler og ringer noen fordi de fekter sånn med henda når de prater.  :wee:

 

Hører rykter om at skjermen skal strekkes i bredden sånn at passasjer foran også har en skjerm å leke med i organisk OLED materiale, men at det foreløpig er ganske dyrt.

 

Organisk OLED for de som ikke vet det:

https://www.youtube.com/watch?v=m0bCOHlJZS8

Endret av H.A.M.
Lenke til kommentar

Jeg som er vant til VW og Audi sliter veldig med å venne meg til andre merkers designfilosofi,

Samme her, men jeg sliter også internt i Audi faktisk - jeg har mmi-kontrollene horisontalt nede ved girspaken så jeg kan betjene med armen på armlenet, så når jeg kjører konas a4 eller andre som har kontrollene tradisjonelt plassert(vertikalt), er det veldig uvant, og jeg kan ikke føle meg frem men må ta blikket fra veien for å finne riktig bryter.

Selvsagt bare vane, men jeg mener den horisontale plasseringen er suveren sammenlignet med å ha det vertikalt på dash.

Lenke til kommentar

Mamma sin A1 ble ikke godkjent på EU kontroll i dag. 

Mer enn 25% rust på en side av bremseskive, h.s.b (regner med det betyr høyre side bak). 

Driftsbrems (regner med det er håndbrekket? :D) - Bremsene ligger på, h.s.b. 

 

Kanskje på tide å bytte skivene, bilen har jo tross alt gått 68k km. 

Lenke til kommentar

A4/A5 hadde to forskjellige løsninger på multimedia avhengig av om du hadde fiberoptikk eller ikke. Skjønner godt noen blir forvirra.

 

Skal bort å se nye A5 straks - er spent på interiøret.

 

Ref klimadiskusjonen tidligere så er jo dette innlegget megetsigende over hvor lite vår miljøinnsats spiller inn i det store og det hele.

http://www.dagbladet.no/kultur/venstres-uverdige-spill/65384882

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...