Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-QjT4b9

De setene er deilige. Ser de er helt like som forrige gen Prelude (se bilder i workloggen min, de er ganske like), men de har ikke separat nakkestøtte.

Såfremst du ikke er 150cm og veier 130kg og er veldig brei over hoftene, låra og magen, eller er 170cm og veier 40kg, så sitter du som støpt i setene :)

Lenke til kommentar

Shit, jeg parkerte i oslo idag og fikk bot. Først funket ikke parkeringsautomaten så den slukte 60 kr av meg, pengene satt fast i automaten. Så jeg ga opp og betalte til slutt med kort(sto der i en time og prøvde å få pengene tilbake). Når jeg kom tilbake en halvtime etter hadde jeg fått bot på 710 kr for å ha parkert feil. Det er kanskje forståelig, men ikke for meg, det var nesten tomt på den ene siden av parkeringsplassen. Surt ass :(

Endret av Zonked223
Lenke til kommentar

Du parkerte som en idiot, så du fortjente den bota.

Uavhengig av om det er fullt eller ikke, så er det ikke greit å parkere dobbelt. Hvis du ikke ville stå nærme, så kunne du gjort som alle oss andre og funnet et sted hvor du ikke hadde noen ved siden av deg (evnt. inntil en vegg).

• Liker 3
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Haha, det er det dummeste jeg har hørt. Man MÅ jo ikke kjøre i sjettegir hele tiden. Hva skjer med de bilene som sjelden frekventerer motorveiene, da? For ikke å snakke om de bilene som kjører i andre europeiske land som har 110-grense - Storbritannia f. eks.?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Sverige og Danmark har vel også 110 grense?

Stemmer.

Jeg synes også det er latterlig, og tror det forbli kun en "hevdelse" fra den løken som har sagt det.

Vist ikke får vi parkere bilen alle mann og kun starte den med flying start ned en lang bakke med giren i fri, men pass på at du ikke kan starte bilen før du når 130 km/t.

Lenke til kommentar

Jeg tror det handler om avgasser osv. Laaange strekker med lavt turtall er kjent for å tette katalysatorer og partikkelfiltre. 20 mil på autobahn hver dag gjør ikke godt for slik, i bykjøring har man ofte mer pådrag osv. og det blir renset bedre.

Det er nok en viss sannhet i det, at det vil bli mer slitasje desto lavere turtall over lengre strekninger (spesielt dieselbiler), men noe å skape hysteri over (og nekte garanti for!) er det på langt nær ikke.

Lenke til kommentar

Jeg tror det handler om avgasser osv. Laaange strekker med lavt turtall er kjent for å tette katalysatorer og partikkelfiltre. 20 mil på autobahn hver dag gjør ikke godt for slik, i bykjøring har man ofte mer pådrag osv. og det blir renset bedre.

Det er nok en viss sannhet i det, at det vil bli mer slitasje desto lavere turtall over lengre strekninger (spesielt dieselbiler), men noe å skape hysteri over (og nekte garanti for!) er det på langt nær ikke.

..og uansett går vel dette også på turtall så gir ned og hold 100 km/t så går det så bra atte..

Jeg bidrar med mitt og holder 80 jevnt på Ring 3 når det er 60 km/t om vinteren for at katalysatoren min skal virke ordentlig. Den setter først inn over 60 km/t og 90 graders varme. Miljøfartsgrense??

Endret av Mister Gnu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

..og uansett går vel dette også på turtall så gir ned og hold 100 km/t så går det så bra atte..

Jeg bidrar med mitt og holder 80 jevnt på Ring 3 når det er 60 km/t om vinteren for at katalysatoren min skal virke ordentlig. Den setter først inn over 60 km/t og 90 graders varme. Miljøfartsgrense??

mmmkay..

http://www.vg.no/bil...?artid=10084281

Lurer på om man kan trekke den konklusjonen, at alle som kjører diesel, er mordere :tease:

Endret av Hotel Papa Echo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...