Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

 

 

Tenkte å bytte forsikringsselskap hver 6. måned. Hvordan er det med kjørelengden? Kan jeg bruke opp "kvota" til jeg bytter selskap, eller overføres kjørelengden når jeg bytter selskap?

Du kan fint bruke opp kvota de. KM blir nullstilt når du skifter selskap. Jeg personlig kjører over 30k km i året og betaler som om jeg skulle kjørt halvparten. Økt bonus raskere også så jeg er godt fornøyd.

Ååå sweet! Lønner seg visst virkelig å bytte forsikringsselskap ofte!

 

 

Jupp, jeg starta med 20% i fjor og er på 40% nå. Skifter til februar neste år er planen og får da 50% bonus. Kjører pent og unngår skader så godt som mulig her. Har hatt lappen i en del år, men ikke hatt bil forsikret på meg selv før nå jeg. Kjørte over Km rett før jeg skifta her igjen faktisk :p . Men det var ikke noe problem heller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du går automatisk opp vært år. Når man skifter selskap etter 6. måender (ber om skifte etter 5måneder for at skfite skal bli aktivt etter 6.måneder grunna angrett), så oppgir man neste trinn på bonusstigen. Har man 30% og hatt det siste 6 måender så oppgir man 40% som bonus ved bestilling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke så rart egentlig. Nesten en halv million for en bil hvor interiøret er utrolig subpar, rett og slett trist og billig. For ikke å glemme at den er snart 6 år gammel. Skjønner at vi bor i Norge, og det er tydelig at folk priser sjeldnere biler veldig dyrt, men prisen er for drøy. Hva koster disse i f.eks Sverige?

EDIT: Og ny motor ser jeg. Etter bare 60.000km?  :hmm:

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Deler denne her også fra min gode kollega Marco Paulsen:

 

For en morgen! Bilen er sjålet! Stjålet fra Oslo! 1f641.png :(

Audi 80/S2/RS2

Kjennetegn RS2 grill, RS2 Speil, røde Porsche bremser, elektrisk recaro interiør med Quattro stoff.

Siste bilde eksakt hvordan den så ut før den forsvant i natt.

Regnummer: DF89109

Jeg kan kontaktes på 91 57 27 48!

Marco

 

https://www.facebook.com/marco.paulsen.18/posts/10157616475950317

 

Etter sigende ble den sist sett i/rundt Ring 3 i morgentimene i dag.

 

 

14907050_10157616472155317_8558633294437

Endret av H.A.M.
Lenke til kommentar

Ikke så rart egentlig. Nesten en halv million for en bil hvor interiøret er utrolig subpar, rett og slett trist og billig. For ikke å glemme at den er snart 6 år gammel. Skjønner at vi bor i Norge, og det er tydelig at folk priser sjeldnere biler veldig dyrt, men prisen er for drøy. Hva koster disse i f.eks Sverige?

EDIT: Og ny motor ser jeg. Etter bare 60.000km?  :hmm:

 

ca halve prisen https://www.blocket.se/kronoberg/Mitsubishi_EVO_X_69781093.htm?ca=11&w=3

Men ja trist bil for mye penger, bakfra så er den ganske lik som den vanlige lancer samme med interiøret.

Lenke til kommentar

Er sikkert kjørt til Polen den bilen nå, biltyveri er de gode på.

Var nettopp et raid her i byen, de gikk etter bmw-er og tok ut airbag, speedometer og navigasjoner.

Tidligere har det vært mange tyveri av katalysatorer, spesielt Toyota Hiace har vært utsatt.

nja, det der er ikke en typisk bil som blir tatt for å selges i østeuropa. Var det ikke brennpunkt eller insider som hadde en episode om disse? Eldre kraftige audier stjeles typisk av norske kriminelle som bruker dem i brekk/fluktbil.
Lenke til kommentar

 

Eldre kraftige audier stjeles typisk av norske kriminelle som bruker dem i brekk/fluktbil.

For 15-20 år siden kanskje. Bankran er et utdøende yrke i dagens samfunn hvertfall.
Bankran ja - men er det like lenge siden du hørte om noen som kjørte en Audi gjennom dørene på en gullsmed eller urmaker? Det skjer relativt jevnlig. Dog brukes jo stort sett stasjonsvogner med 200hk+, a/s/rs/-4/6 Endret av toth
Lenke til kommentar

Det er jo faktisk nokså typisk at det er nordmenn/landsboende som stjeler og joyrider slike biler. Bilen er for gammel til å være verdt eksporteringen som tyvegods, og dette blir muligens understreket av at den ble funnet råkjørende i Kristiansand. Den kan, som toth sier, bli brukt til kriminelle handlinger i mellomtiden.

Jeg gjetter at den vil bli funnet forlatt (evt. påtent for å fjerne bevis) om en kort stund.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...