Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Jeg legger nok om i helga, Hakka R2-dekkene mine har gått en sesong fra før og skal nå i gang med sin siste.

Du må kjøre mye? Jeg kjører på Nankang SV2, og de varer nok mer enn ett par sesonger :p

 

Bor man langt vekke fra alt så blir det fort 10-12k km på vinteren :)

Lenke til kommentar

 

Jeg legger nok om i helga, Hakka R2-dekkene mine har gått en sesong fra før og skal nå i gang med sin siste.

Du må kjøre mye? Jeg kjører på Nankang SV2, og de varer nok mer enn ett par sesonger :p

 

Jeg kjører ca 10kkm på en vinter, etter to vintre er dekkene såpass at de ikke lenger duger for meg.

Sommerdekkene mine pensjoneres også i høst etter to sesonger, det er fortsatt noen tusen kilometer igjen hvis man tyner det men jeg bytter dekk relativt tidlig.

 

Mindre enn 4mm mønster kjører jeg ikke rundt på, det gjelder både sommer- og vinterdekk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

 

Skal legge om til noen gamle Hakka 4 som fulgte med bilen. De ser nesten ikke brukt ut, men jeg er veldig spent på hvordan de er. Mulig jeg ryker på noen nye i løpet av vinteren ja.

Anbefaler deg å bytte viss dekka er mer en 4-5 år gamle. Gummien begynner da å bli dårlig S:

Det er jeg klar over :) Må spare noen måneder før jeg tar meg råd til nye. Tenkte å prøve vinterdekkene jeg har nå, fordi det er bra med pigger igjen. Men kjøper nok piggfritt nestegang.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Jeg har dårlig erfaring med saksejekker jeg også. Bruker som oftest en blytung, stor garasjejekk som pappa har hatt i en evighet. 

 

Jekket opp e60-en her om dagen, og måtte jekke i baklokket. Kjøleribbene på diffen er støpt inn i baklokket, og de henger så lavt at det ikke er mulig å jekke i diffhuset. Må derfor jekke i kjøleribbene på baklokket. 

Lenke til kommentar

Det er ikke krise å jekke den på differensialen, men det er mange som sier at det er en dårlig idé fordi den ikke er beregnet på å ta den lasten, selv om det er en relativt solid del. Det er vanskelig å finne noen konkrete svar da det nesten er en religiøs debatt, men med 5-serien sin solide bakstilling så ser jeg ikke behovet for å gamble på dette.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Det er ikke krise å jekke den på differensialen, men det er mange som sier at det er en dårlig idé fordi den ikke er beregnet på å ta den lasten, selv om det er en relativt solid del. Det er vanskelig å finne noen konkrete svar da det nesten er en religiøs debatt, men med 5-serien sin solide bakstilling så ser jeg ikke behovet for å gamble på dette.

Fordi selve diffhuset skal sprekke, eller fordi foringene ikke tåler det? 

Hadde vært fint å kunne jekke midt under bilen, da det er greit når den skal på bukker og at man slipper å jekke to ganger ved hjulskift. Får se om jeg finner et sted på bakstillinga jeg kan bruke :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...