Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Da va nåværende bil skrevet inn i historiebøkene. Hva skal jeg se på hvis jeg ønsker å bruke absolutt minst på bil? Dvs kjøpspris, VEDLIKEHOLD, drivstoff osv? Skal ha bil i 8/9 mnd, deretter er ikke behovet der. Men slik som det er nå trenger jeg det i forbindelse med å komme meg på jobb.

Importere en nesten ny Leaf, og selge den til samme pris om 9mnd?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Da va nåværende bil skrevet inn i historiebøkene. Hva skal jeg se på hvis jeg ønsker å bruke absolutt minst på bil? Dvs kjøpspris, VEDLIKEHOLD, drivstoff osv? Skal ha bil i 8/9 mnd, deretter er ikke behovet der. Men slik som det er nå trenger jeg det i forbindelse med å komme meg på jobb.

Importere en nesten ny Leaf, og selge den til samme pris om 9mnd?

 

 

Har desverre ikke noe særlig egenkapital, så da må jo lån betjenes og det gir jo garantert fast utgift hver mnd.

Lenke til kommentar

Beste piggfrie dekka nermer seg piggdekka, men er fortsatt et godt stykke unna på IS.

På snø så er fortsatt piggdekk bedre, men det er snakk om 2-3 meter ca :)

 

I Oslo så salter dem vel nesten like mye som her på vestlandet? Da er det bare å gå for piggfritt!

 

https://www.naf.no/forbrukertester/dekktester/vinterdekktest-2016/

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Aldri mer Continental-dekk. Piggene forsvant etter litt over en sesong på fremhjula og det skjer ikke med Nokian-dekka jeg har hatt. Det hjelper ikke at de er best i test når de ikke holder mål over tid.

Spørs jo helt an på kjørestilen :)

 

Men trenger jo ikke å kjøpe det som er best i test der, du har jo andre gode dekk nedover listen, som Nokian, Bridgstone, Pirelli etc etc :)

Lenke til kommentar

 

Aldri mer Continental-dekk. Piggene forsvant etter litt over en sesong på fremhjula og det skjer ikke med Nokian-dekka jeg har hatt. Det hjelper ikke at de er best i test når de ikke holder mål over tid.

Spørs jo helt an på kjørestilen :)

 

Men trenger jo ikke å kjøpe det som er best i test der, du har jo andre gode dekk nedover listen, som Nokian, Bridgstone, Pirelli etc etc :)

 

 

Det gjør det, men kjørestil var/er den samme med begge dekk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Skal legge om til noen gamle Hakka 4 som fulgte med bilen. De ser nesten ikke brukt ut, men jeg er veldig spent på hvordan de er. Mulig jeg ryker på noen nye i løpet av vinteren ja. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...