Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Jeg mener man bør ha utvendig oversiktsbilde først, deretter et bilde som viser hvordan bilen er innvendig.

Så bør man ha flere utvendige bilder som viser bilen fra alle sider, gode interiørbilder og til slutt kan man slenge på detaljbilder.

 

Bilde av knappen for å felle ut tilhengerfeste, spaken for å legge ned bakseter osv tar man ALDRI med.

Endret av Snylter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

1600kg på en A3 er mye, selv om ting ser greit ut på papiret, er det absolutt noe off når du kjører den. 
Har et par på jobb som har e-tron/GTE, når jeg spør dem om de er fornøyde med bilen, så nevner de kun drivstoffet de sparer.

Lenke til kommentar

Takke for en billig bruktbil man kan skru på selv og som god å kjøre :) . Nå er det snart helg for mange av oss med unntak av de som eventuelt jobber. 

 

Mye forskjellige biler å velge imellom i allefall. Kjørt litt nye XC90 T8 og  for meg så blir det for mye rart. Lett å forstå, men har tilgode å finne peilepinnen annet enn på skjermen inne i bilen :p

Lenke til kommentar

 

Fjernet overflaterust på kanalene. Ganske fornøyd til å være første karosserijobben min. 

 

 

attachicon.gifIMG_20160915_092014.jpg

 

Hvilke produkter brukte du her? Skal til å fikse litt smårust på min før vinteren setter inn..

 

 

Full on Biltema + Motip OEM Akryllakk

 

Ville kanskje kjøpt skikkelig 3M Body Schutz om jeg skulle gjort det igjen, men ellers fungerte det fint.

Lenke til kommentar

Tenkte å bytte bil, og har lagt ut min egen på finn. Kunne dere sett på annonsen, og gitt meg en tilbakemelding på annonsen?

Finnkode: 70314857

Jeg vil startet med et bildet som blikkfang, så bilder av en runde rundt bilen (Front, bak, sidene og fra alle hjørnene lagt ut i rekkefølge slik at man kan "gå" en runde rundt bilen.) også oversiktsbilder av interiør, motorrom og bagasje. Har du mulighet for å hive bilen på bukk eller kjøre på en grav så et godt bildet av undersiden er da heller ikke feil av å ha med.

Alle detaljbildene av bilens funksjoner og knapper er heller noe du kan liste opp i annonse og vise når en potensiell kjøper er der.

Lenke til kommentar

Hmm ok.. Sinkgrunning du bruker først? Så lakk og klarlakk oppå det? 

 

Rusteter, og så rustprimer.

http://www.biltema.no/no/Bilpleie/Rustbeskyttelse/Rustbeskyttelsesprimer-2000028154/

 

Kan jo ikke gi garanti enda på at rusten holder seg borte, men det kan jeg kanskje svare deg på i fremtiden.

 

Edit: Rusteter, primer, primer, lakk, lakk, lakk, lakk, body schutz, lakk, lakk, klarlakk, klarlakk, klarlakk, klarlakk

Endret av Gavekort
  • Liker 1
Lenke til kommentar

1600kg på en A3 er mye, selv om ting ser greit ut på papiret, er det absolutt noe off når du kjører den.

Har et par på jobb som har e-tron/GTE, når jeg spør dem om de er fornøyde med bilen, så nevner de kun drivstoffet de sparer.

Ja hadde trodd det skulle være mer guffe i den.

Lenke til kommentar

 

1600kg på en A3 er mye, selv om ting ser greit ut på papiret, er det absolutt noe off når du kjører den.

Har et par på jobb som har e-tron/GTE, når jeg spør dem om de er fornøyde med bilen, så nevner de kun drivstoffet de sparer.

Ja hadde trodd det skulle være mer guffe i den.

 

Har den ikke 1,4t 150hk + duracell motor=200+ gamp?? Burde jo være greit med bunndrag med elmotor til å hjelpe.

Lenke til kommentar

Var å prøvekjørte en Audi A3 e-tron i dag.

Kan ikke si jeg var søkkimponert i etterkant.

 

Og må si, det infotainmentsystemet til Audi er ekstremt lite intuitivt for en som ikke kjenner det...

Var ikke noe bedre på nyere bmw 5 serie. Handlet bil og skulle hjemover (8 timers kjøring) Var kommet godt over halvveis før jeg endelig fannt ut hvordan man skiftet fra fm til Dab. Gikk noen dager før det infotainement systemet satt i fingrene.

Endret av dopus
Lenke til kommentar

 

 

1600kg på en A3 er mye, selv om ting ser greit ut på papiret, er det absolutt noe off når du kjører den.

Har et par på jobb som har e-tron/GTE, når jeg spør dem om de er fornøyde med bilen, så nevner de kun drivstoffet de sparer.

Ja hadde trodd det skulle være mer guffe i den.

Har den ikke 1,4t 150hk + duracell motor=200+ gamp?? Burde jo være greit med bunndrag med elmotor til å hjelpe.

Den har jo det.

Men føltes allikavel slapp. Merkbart mer guffe i Octavian min (1.8tsi 4x4).

Lenke til kommentar

Nice det :) . Har service på kjerra til fredag nå. Ny turbo m.m. Blir å kose seg med litt øl og bare kose seg da :)

Husk å prime turboen før du monterer. brukte en sprøyte uten spiss til å presse olje igjennom oljetilførselen på turboen..snurret litt på skovlhjulet til olje rannt ut av returen på turboen. Ta sikringen til bensinpumpa og koble fra kontakten på tennkassetten og kjør den noen runder på starteren, slik at du får opp oljetrykket (husk du trenger også kjølevæske ved turboskifte på saaben da turboen er vannkjølt.)

Endret av dopus
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

 

 

1600kg på en A3 er mye, selv om ting ser greit ut på papiret, er det absolutt noe off når du kjører den.

Har et par på jobb som har e-tron/GTE, når jeg spør dem om de er fornøyde med bilen, så nevner de kun drivstoffet de sparer.

Ja hadde trodd det skulle være mer guffe i den.

 

Har den ikke 1,4t 150hk + duracell motor=200+ gamp?? Burde jo være greit med bunndrag med elmotor til å hjelpe.

 

For min del er den som forventet ved akselerasjon, noe som tallene også viser igjen:

  • 60–100 km/t, kickdown: 3,8
  • 80–120 km/t, kickdown: 4,8

Sammenlighet med A3 1.4 TSI(gammel versjon med 140HK, fant ikke noe annet):

  • 60-100 km/t, kickdown: 4,5
  • 80-120 km/t, kickdown: 6,0

 

For min del blir bilen for tung, og det merkes for godt i svinger og på komforten generelt, hadde ikke valgt en slik bil med mindre det utelukket var for å "spare" penger på drivstoff. 

Lenke til kommentar

Noen tips til hva jeg kan se på når Cherokeen min blir grisetung å snu på rattet på ved saktekjørende bremsing? F.eks om man kommer til en skarp 90-graders sving, og må bremse ned til <15km/t. Gir man gass igjen så blir rattet veldig fint å snu på, selv på lav hastighet. Tipper det har noe med servoen å gjøre, men litt usikker på hvor jeg begynner å lete.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...