Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ingen bildeler fra Biltema, men jeg synes mye av verktøyet fungerer fint. Hvis delen kan koste liv, eller gjøre bilen ubrukelig så kjøper du ikke brukt/billig. Understell går absolutt under begge kategorier.

 

Batteri, væsker, bilpleie, spesialverktøy o.l. Kjøper jeg fra Biltema, og har i bunn og grunn god erfaring.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Ja, det kan hende. Synes fortsatt det er rart at flest kjøper 163 da, med mindre 190 var "umulig" å få tak i. En annen teori er at den med 163 hadde noe utstyr inkludert, slik at 190 reelt sett var feks 30k dyrere.

 

Edit: Tror jeg fant det ut, 190hk har blitt billigere i forhold til 163 hk etter endringene i avgiftene.

Endret av Uncle Scrooge
Lenke til kommentar

Bruker du sprøyte eller kost? Fordel å bruke massen mens den er varm, sprer seg bedre da. Kan legge flasken i varmt vann før bruk.

Tror ikke jeg vil bruke noe sånt igjen for å være helt ærlig, oljebehandling er min metode som funker bra.

 

Sprayboks. Årsaken til at jeg bruker det er fordi jeg allerede har det på kanalene mine, og måtte skrape noe av det bort.

 

Jeg fikk fikset det ved å ta svært tynne lag på toppen med lange mellomrom. Dessverre så var allerede akryllakken dratt ned og grunning ble eksponert, men får ordne det med et ekstra godt lag med lakk på toppen av tetningsmassen.

Lenke til kommentar

Nordmenn er noobs. Verst er Toyota førere med lav fart, treg aks og ingen oppmerksomhet rundt det som skjer i trafikken.

 

Skremte nok livskiten av en nordmann da jeg peisa forbi vedkommende i tomt høyrefelt i dag. Idioten lå bare å surra i venstre og la seg pokker meg heller ikke inn etter at jeg feis forbi. BMW førere er også ett problem, hiver seg ut i venstrefelt uten å sjekke speila. Er i allefall nok idioter på vegene. Bare ved Svinesund hvor det er markert at man skal ligge i høyre kjørefelt velger noen å kjøre forbi det dem kan av køen i venstre felt.

Lenke til kommentar

 

Noen som har noen god forklaring på hvorfor bmw x3 veier 360 kg mer enn mazda cx5? Såvidt jeg kan se er bare x3 bittelitt større.

 

Sammenligner du "like" modeller da: Begge med 4x4, automat og diesel, for eksempel? Det er stor vektforskjell på bare de tre tingene ...

 

 

Ja, som du ser av bildet er vekten lik. Jeg tror grunnen er avgiftsendringene i år, tviler på at noen kommer til å kjøpe 163 hk fremover.

Lenke til kommentar

Nice one :p

 

Satt å skulle bestille noen nye deler til bilen her nå, men når nettbutikken ikke har en side som fungerer for kvelden så sparer man jo litt cash for øyeblikket. Blir nok kun oljeskift til helga og ny turbo når den jeg har finner det for godt å kvelde :p . Aner ikke hvor gammel den er heller så det er jo spennende :dontgetit:

Endret av Rolf_X
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...