Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×
Presidentvalget i USA 2024 ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, da var Audi Q3 offisielt lansert. Jeg kan ikke si annet en at jeg faktisk liker den! Jeg er ikke noen fan av verken A4, A6 eller A8 i siste generasjon, men denne Q3 likte jeg veldig godt. Snacks! :)

ALT fra audi er snacks.

Not.

Ligner veldig på A1 :p og det er jo ganske positivt :p

Nevn noen da, kebabtralle. :tease:

Han Tee-Zee var veldig hyggelig og nevnte dem :p

Kan fint innrømme at BMW har vært litt uheldig (etter min mening) med noen av bilene, men dagens BMWer er veldig flotte syntes jeg.

Men Audi har og endel fint ja :)

Lenke til kommentar

Prøvde en CLK 200 idag... svær og tørst. Tror ikke det blir min første bil nei.

Hva tror dere om Honda Prelude?

Syns egentlig den ser ganske bra ut:

http://www.youtube.com/watch?v=U5GeT0IjB64&feature=related

Bare se bort fra ris-kokerlyden som han har ødelagt bilen med.

Jeg ønsker en bil som jeg vil ha lite trøbbel med og Honda har jeg hørt mye bra om. Vet ikke hvordan tiptronic-kassa er, men det er hvertfall mulighet for å chalte manuelt.

Den bilen jeg har funnet er ganske strøken og alt av servicer er holdt, men den hadde noe lakkrust i hjulbuene bak. Er dette noe jeg bør være bekymret for?

Lenke til kommentar

Setene i Prelude er bra (se min worklog, tror det er hakke eldre bil).

Riskokerlyd? Ja, det er en japse, rakarør og 4" stuss hører desverre med japseimaget. Skal du ha dyp grom tyskerlyd, kjøp en tysker.

Prelude: FWD, mange er overstyla, men de er pene originalt.

Lenke til kommentar

Q7?! Har det klikket for deg? Det er en helt nydelig bil som leveres med fantastiske motorer. Skulle gjerne hatt en V12 TDI på 500hk.

Sluker suppe, men det kommer vell ikke som et sjokk når man kjøper en slik bil. :!:

Tolveren er en vanvittig maskin. Det er det ingen tvil om, men det gjør likevel ikke bilen kul. Q7 er en alt for stor, alt for tung og alt for stygg bil - uavhengig av hva slags motor den har.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Riskokerlyd? Ja, det er en japse, rakarør og 4" stuss hører desverre med japseimaget. Skal du ha dyp grom tyskerlyd, kjøp en tysker.

Tenkte mer på den after-marked lyden i videoen. FWD er et pluss i boka mi slik at jeg kan komme meg frem om vinteren også. Dønn orginal bil.

Endret av Amberlamps
Lenke til kommentar

Tenkte mer på den after-marked lyden i videoen. FWD er et pluss i boka mi slik at jeg kan komme meg frem om vinteren også. Dønn orginal bil.

Satt meg fast med FWD i forfjor: 20 ganger ++

Satt meg fast med RWD i år: 2 ganger, hengte på understellet, lav bil.

Myth busted?

Du kan ha drift på ett frahjul og ett bakhjul, det er hvor vekta er som har noe å si.

Lenke til kommentar

Når vi først er inne på bilavgiftspolitikk: Sjokktall for dieselbiler

"Sjokk" sier nå jeg da. Viser bare hvor inkompetente mange av de som har makt i landet virkelig er. Hvem i helvete bryr seg om CO2 når Nox i praksis er langt mer skadelig? Hadde det vært opp til meg så hadde vi brukt all diesel til å lage tidenes St. Hansbål, brent ned landets kirker og moskeer og deretter forbydd dritten for godt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...