Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spør for en utenlandsk kollega som er litt bekymra.

Vi hadde et uhell på jobb og skrapa en bil med lastebilen vår. Forsikring står på firmaet osv. På skademelding skrev vi hans navn som sjåfør. Vil det bety han får konsekvenser for hans fremtidige forsikring for bilen han skal kjøpe? Han har akkurat flyttet til Norge og er litt bekymret for dette.

Tviler. Jeg gjorde det samme og har ikke hørt noe om at det fikk konsekvenser for min pivate forsikring.

Lenke til kommentar

Giulia er tøffe. Vi leide en slik i Italia da de var helt nye.

Skulle gjerne hatt en Giulia eller 159 Sportwagon, men er litt skeptisk til kvaliteten.

Giulia er vel fremdeles helt ny? :p , 159 er visstnok en bra bil kvalitetsmessig.

Blandet den med Giulietta. Jeg hører litt forskjellig om 159, og jeg vet av erfaring at Giulietta (denne gangen riktig) er litt middelmådig når det kommer til kvalitet på blant annet interiør. Om kvaliteten er like god som E39 så hadde jeg nok valgt en eldre 159 Sportwagon med 3.2 literen som min neste bil, og det gjenstår vel bare å prøvekjøre en det.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Rart hvor lenge rykter henger igjen, bare fordi det var slik for lengesiden. Samtlige ranger burde jo stå i veikanten med varselblink på da. Jeg eide 159 i 2.5 år, fra 40k til 110k ca, bytta batteri en gang pga en kabel på dynamoen løsna og jeg kjørte den tom. Ellers fulgte jeg service-int. Men jeg kan jo ha vært ekstremt heldig :p

Lenke til kommentar

En Toyota kan overleve en atomkrig, men er fortsatt ikke spesielt mye å skryte av når det kommer til kvalitet. Pålitelighet er ikke så fryktelig nøye da jeg er i stand til å kunne fikse ting selv og er ikke avhengig av en fungerende bil, gitt at upåliteligheten kommer av kompleksitet og ikke dårlige komponenter, men jeg får krypninger av biler som er bygget av plast eller kjører som en båt.

På sistnevnte skal 159 være tilstrekkelig, men jeg er ikke sikker på byggekvaliteten.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

http://www.rb.no/kriminalitet/bil/tyverier/politiet-etterlyser-to-menn-etter-bmw-brekk/s/5-43-356578

Stjele airbager? Virkelig?

Prøvde forøvrig å kappkjøre en ny Focus RS i dag. Tapte selvfølgelig :)

Syns denne generasjonen er veldig tam i forhold til den forrige utseendemessig, til tross for kule fargevalg. Baken er spesielt kjedelig, men fronten gjør opp litt. Prisen derimot? Ouch.

Lenke til kommentar

En Toyota kan overleve en atomkrig, men er fortsatt ikke spesielt mye å skryte av når det kommer til kvalitet. Pålitelighet er ikke så fryktelig nøye da jeg er i stand til å kunne fikse ting selv og er ikke avhengig av en fungerende bil, gitt at upåliteligheten kommer av kompleksitet og ikke dårlige komponenter, men jeg får krypninger av biler som er bygget av plast eller kjører som en båt.

På sistnevnte skal 159 være tilstrekkelig, men jeg er ikke sikker på byggekvaliteten.

But just look at it ... Vakkert

post-111084-0-14712100-1473719547_thumb.jpg

Lenke til kommentar

But just look at it ... Vakkert

alfa_romeo__159_sportwagon_2_2_jts_16v_selespeed_ti__navi_u_2008_3_lgw.jpg

Prikk lik den jeg hadde den der. Eneste forskjellen er at min hadde rails. Endret av Kjenstadbakk
Lenke til kommentar

But just look at it ... Vakkertalfa_romeo__159_sportwagon_2_2_jts_16v_selespeed_ti__navi_u_2008_3_lgw.jpg
Prikk lik den jeg hadde den der. Eneste forskjellen er at min hadde rails.

Etter min mening gjør rails på 159 at den ser litt kort og stump ut sety rett fra siden , men det er jo bare en bagatell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...