Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det... grensene mine for å gjøre ting har blitt mindre. Er lettere nå enn før i tia. Da vegra jeg bare det var noe teknisk. Nå er det plukke fra hverandre til jeg kommer til og får det gjort. I helga fikk jeg endelig ræva i gir og rydda ordentlig i garasjen og fikk satt opp arbeidsbenk og alt som ellers ikke var satt opp. Luksus å ha ting i orden :D

Lenke til kommentar

For min del så spørs det egentlig på forholdet mellom arbeid og viktighet. I dag så måtte jeg krype under bilen for å feste lyktejusteringa igjen, og det gjorde jeg så snart jeg kom hjem. Bremserørene mine ordnet jeg 2 uker etter at jeg var klar over at det måtte gjøres, og det tok tid fordi jeg var usikker på detaljer rundt jobben.

 

Litt oljesvetting er noe jeg ser på som uviktig med mindre jeg skal selge bilen videre, så jeg ser ikke på det som noe jeg gidder enda ihvertfall. Må lakkere kanalene og kjøpe viftemotstand først.

 

Det kommer seg her også, så etterhvert som jeg blir kjent med bilen min så blir det stadig lettere å sette igang.

Lenke til kommentar

Her er det såpass nå  at jeg får olje på hånda under bilen :p . Har ikke jobb akkurat nå så da fikser jeg bilen, pusser opp i kåken og gjør slike ting. I sommer da den faila på EU så fiksa jeg alt i løpet av en uke mens jeg jobba samtidig. Ble noen ganger slik at deler  fra bilen ble med på jobb for å fullføre da :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Byttet veivhusventilasjonen på E60en i går. Rørene falt fra hverandre mellom hendene mine, men var ingen form for slam. Sover godt om nettene i det minste. Stor forskjell fra å skru s13, men det meste virker overkommelig.

Lenke til kommentar

Vurderer å sjekke mitt PCV-system også, bare fordi det er såpass vanlig at det blir tett. E60 er dessverre da BMW sluttet fullstendig å ta hensyn til hjemmefiksere uten skikkelig verktøy. Det var da de begynte å f.eks hive registeret på baksiden av motoren, som er perfekt når de også har kjedestrammere i plast.

Lenke til kommentar

Byttet veivhusventilasjonen på E60en i går. Rørene falt fra hverandre mellom hendene mine, men var ingen form for slam. Sover godt om nettene i det minste. Stor forskjell fra å skru s13, men det meste virker overkommelig.

 

Gjorde det selv på min 9-5 i vinter. Liten kosejobb i garasjen og fikk sjekka tilstand på ting. Og de var i bedre forfatning enn jeg trodde så var deilig :) .

 

Tror jeg må finne meg ett anlegg å ha i garasjen som tåler fukt... Jobbe i garasjen uten musikk er kjedelig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Da antar jeg at jeg var heldig som hadde veivhusventilasjon uten koks og dritt :p Men det du sa om E60 og register, jeg har M54 i min E60, den har fortsatt registerkjedet foran? De har vel ikke endret dette fra E39? 

 

Til noe annet: Jeg fikk to bombrikker i posten i dag. Den ene skal uansett returneres, men hva med den andre? Må jeg ha klædden på frontruta, eller kan denne også returneres, eventuelt legges hjemme? 

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Spør for en utenlandsk kollega som er litt bekymra.

 

Vi hadde et uhell på jobb og skrapa en bil med lastebilen vår. Forsikring står på firmaet osv. På skademelding skrev vi hans navn som sjåfør. Vil det bety han får konsekvenser for hans fremtidige forsikring for bilen han skal kjøpe? Han har akkurat flyttet til Norge og er litt bekymret for dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...