Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Etterkontroll på mandag, så kanskje det blir skilter for første gang siden Oktober. Er overrasket over hvor sløv jeg har vært.

 

Neste gang jeg skal bytte bremserør så skal jeg forøvrig investere i et skikkelig flenseverktøy. Størsteparten av tiden gikk på å få flensen riktig og tett fordi jeg holdt en hjemmefikser-standard med enkelflens banket med en hammer.  :roll:

 

Kjøpte kobber-nikkel rør, og skal tectyl-behandle hele understellet til neste uke. Skal også lakkere kanalene mine med bodyschuts.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

^ Understellsbehandler du selv? Var innom en sjappe for en ukes tid siden og fikk en pris på 6,900,- ++. Hadde ikke med meg den aktuelle bilen så de kunne ikke gi meg en eksakt pris før de fikk sett hvordan den var under. Har litt lyst å spandere på den en sånn behandling før vinteren, men bilen har etterhvert blitt gammel og gått et stykke, så jeg får tenke litt mer på det før jeg bestemmer meg. Dette var snakk om dinitrol da, ikke tectyl. 

Lenke til kommentar

Det betyr at vedkommende har ėn person ansatt. Innehaver er ikke medregnet.

 

1. Ansatte betyr økt risiko. Som innehaver er du ikke selv ansatt i enkelpersonforetaket ditt. Du ER foretaket. Dette innebærer at du personlig er ansvarlig for alt foretaket foretar seg. Du blir f.eks. ikke fri fra leverandørgjeld selv om du legger ned foretaket. Kreditor kan fortsatt forfølge kravet mot deg som privatperson (noe som i verste fall kan bety at du må selge hus og bil).

 

http://enkeltmannsforetak.nyttiginfo.no/ansatte-i-enkeltpersonforetak/

Endret av tlwrtpmc
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det betyr at vedkommende har ėn person ansatt. Innehaver er ikke medregnet.

 

1. Ansatte betyr økt risiko. Som innehaver er du ikke selv ansatt i enkelpersonforetaket ditt. Du ER foretaket. Dette innebærer at du personlig er ansvarlig for alt foretaket foretar seg. Du blir f.eks. ikke fri fra leverandørgjeld selv om du legger ned foretaket. Kreditor kan fortsatt forfølge kravet mot deg som privatperson (noe som i verste fall kan bety at du må selge hus og bil).

 

http://enkeltmannsforetak.nyttiginfo.no/ansatte-i-enkeltpersonforetak/

 

^ Derfor lager man seg et A/S istedenfor.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Stemmer det, er vel kanskje ikke så aktuelt lengre.

Men hva med utslippene på de forskjellige turbotrykkene? Utslippsmålingene blir kanskje ikke målt der det er nevneverdig forskjellig turbotrykk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...