Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er nok noe i det at man bør vente til drevene har fått sluttet å snurre når man bytter fra revers til første eller motsatt. De fleste har vel gjort dette litt for fort å hørt "drevskurelyden"

Blir vel samme som å skru av tenninga for så og slippe clutchen for fort mens bilen er i gir. 

Lenke til kommentar

Skal man virkelig vente 2 sek før man putter pinnen i revers..? Det kan jeg aldri huske å ha hørt eller gjort.

Revers er som regel ikke synkronisert så det blir fort skraping hvis du ikke gjør det. Når du trør inn clutchen snurrer fortsatt input shaften rundt inni girkassen.

 

Jeg pleier bare å sette pinnen i 1 gir før jeg girer til revers

 

E: Ford granada er kjent for å ha synkronisert revers, mange granda-eiere er flinke å skryte av det.  :wee:

Endret av Benny
Lenke til kommentar

Duro: Kongebil! Jeg digger GS. Felgene er ikke etter min smak, men resten ser veldig bra ut. Hvor mye måtte du ut med?

 

Betalte 95k for bilen :) Bilen lå aldri til salgs. Så den tilfeldigvis på gata og fikk tak i eier. Viste seg at han nettopp hadde kjøpt seg ny bil, så han skulle selge GS'en. Jeg hadde flaks! Har sett etter svart/svart GS i over et år!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøpte meg denne bilen for et par uker siden :)

 

E320CDI 2000 modell med kun 365000km på telleren :D

 

Storfornøyd! Eu godkjent 1 juli også!

 

Nesten ikke rust heller, vet jo disse bilene ruster så fy, men var overrasket over hvor ekstremt lite det var til å være en S210 og 16 år gammel!

Drar godt disse 197 diesel hestekreftene også :O alt for godt drar den :p

post-89286-0-99402100-1471159648_thumb.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

210 er ikke så dyr å holde i gang.

 

Men jeg ville sjekket dempertårnene foran for rust, det er ikke så lett å se men er ganske utbredt med mye rust der på disse bilene..

Det er også vanlig med rust innenfor kanalskjørtene.. En kompis oppdaget rust på en såkalt strøken 210 han kjøpte da det knaset i jekkfestet...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var ikke så galne priser på service og vedlikehold, da jeg gjør det meste selv!

Det meste var byttet av forgje eier :)

 

Sjekket også under bilen, så godt jeg kunne se selv da uten å løfte den opp på bukk og jeg fant vel ikke noe rust under!

 

Så er storfornøyd! Bare tune motoren nå slik at drivstoff forbruket går enda mer ned :)

Fra Haugesund til Charlottenberg så forbruket i gjennomsnitt på 0.61L/mil :D
 

Lenke til kommentar

Jeg synes GLK220CDI jeg kjører rundt med titt og ofte drar godt nok, din 320CDI må jo gi det lille ekstra!

 

/jealous of engine

 

Edit: Merk at jeg skriver drar godt nok, ikke "er rask". Min 320i er "raskere", men også akkurat solgt :(

Endret av Trouble
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, men trur bilen har vert ganske daukjørt av forje eier, da jeg gir litt på, si 70-100% av gassen inn så kommer svart røyken :) 

Ja, jeg vet det kommer svartrøyk viss du gir klampen i bunn. Da dette skjedde med BMWen jeg hadde, men ikke så "langt" ute :O

 

Men skal inn på full sjekk på torsdag :) Da blir bakaksel olje byttet, ny kjøleveske og ac gass, samt full sjekk av bilen :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

En kompis med en diesel w211 røykla hele bygda hver gang han kjørte i en oppoverbakke. Feilen var vakuumlekkasje, og bilen gikk derfor også i nødmodus.

Lenke til kommentar

Aaah :) Nei, får ikke opp at den er i nød eller noe slikt :)

 

Soter ikke når jeg kjører fint!

 

Men det er nå helst når jeg gir godt med gass, prøvde nå nettopp, å hva skal jeg si, siste 15% av gasspedal vandringen den begynte å sote, men så er jo turtallet nermere 4000rpm og stiger da! Men finner nok ut av dette på torsdag på verksted besøket :)

 

Alltid kjekt å ha en venn som eier et verksted :)

Da skal jeg hvertfall bytte olje på bakaksel, kjølevæske og AC gass, samt de skal kjøre diagnose på bilen, bare for å være sikker :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...