Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Lurer egentlig på det samme. Denne tråden på Reddit gir dog gode svar på hvorfor.

Er vel mye av de samme grunnene på clutchen. I tillegg til at racing-clutcher er veldig tunge og harde å betjene, pluss at slike clutcher ikke har noe å gå på. Er nesten en av/på bryter. (Kjent "problem" på Porsche Carrera GT blant annet).

https://www.reddit.com/r/cars/comments/2ezbq9/why_dont_production_cars_use_sequential_gearboxes/

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, nei, jeg har ikke hørt med bilia. Selger de Ford der du bor? Eller er det bare helt tilfeldig at du har kontaktet dem?

Bilia i ski selger BMW og Volvo.

Fikk pris fra et verksted i Årjäng på 3500nok + transport fram og tilbake. Men de hadde noen andre servicepunkter enn verkstedene her, deriblant 250kr for å sjekke lakken og noen kroner for å fylle på spylervæske.. (?)

Jeg bor i Oslo :) Bilia har gitt seg med Ford en del steder, blant annet i Lillestrøm, men de har ett enormt verksted på Økern og er definitivt autoriserte Ford forhandlere med autoriserte verksteder. Du kan til og med chatte med dem på bilia.no, rimelig praktisk! 

Jeg lurer på om ikke både Follo Autoco og Sofiemyr bil også har autoriserte Ford verksteder. De kan jo også være verdt å sjekke ut! 

Takk for tips! 

Du har rett i at de var billigere enn Røhneselmer ja, ca 1300kr lavere pris. Mulig det bare er jeg som er gjerrig, men jeg syns det er mye å ta 6000kr for å bytte olje (1000kr) og div filter (~700kr). Men det er jo klart det koster litt å ha disse store verkstedene kjørende... 

Lenke til kommentar

Møtte ei amerikansk dame i Portugal i sommer. Jeg nevnte at jeg skulle booke leiebil dagen etter for å gjøre litt sightseeing i Lisboas mer perifere strøk. Da utbrøt hun bare: "Men ... Det er vel en manuell-bil det, da!?"

- Ja, sa jeg.

- Finnes det noe annet?

Endret av Skavold
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...