Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Har et merkelig problem, jeg tror jeg vet årsaken, men spør her uansett.

 

Eksempel: når jeg legger meg 'brått' inn i riktig fil igjen etter en forbikjøring så føles det som om karosseriet flyter litt oppå understellet etter at jeg har lagt meg inn igjen. Altså, understellet med hjul ligger stabilt på bakken, men resten av bilen gjør tar liten 'sladd'. Noen ganger føles det som om det slipper bak, men det er bare bilen som på en måte flytter seg uavhengig av understellet. (Håper dette er mulig å skjønne noe av..)

 

Kommer dette av slitte gummiforinger ved bærebruer og/eller slitte stab stag under bilen? Dette gjelder på min Bmw E36 M3.

Har lest at de gummiforingene skal skiftes hver 120k km eller noe, tror ikke det har blitt gjort før. Den har gått 171 000km.

 

Har kjørt masse forskjellige E36 før, men aldri hatt samme problem.

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke dårlig demper tror jeg. De har vært på i 8 mnd. Og gått kanskje 4000km. Kan såklart være det, men tror mer på foringer. Merker aldri noe skjevheter bak ved gasspådrag eller noe. Får ta en titt en dag jeg gidder. Er i feriemodus ?

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Ble forbikjørt av et hjul på veien i dag. Syns det var dritmorsomt helt til jeg kikka bak og så at biltralla mangla et hjul.  :laugh:

 

Protip: Bytte fra stålfelger til alufelger? Sjekk at hjulboltene er lange nok.

De gangene jeg har kjøpt nye alufelger har jeg passet på at det har følgt med egne hjulbolter. 

Lengden er 1 ting, en annen er type kon på bolten (rundt, kule, 60°)

Lenke til kommentar

Begynner å merke at Golf'en nærmer seg 200kkm. Idag ramlet beskyttelsesplaten under motoren av. Den har av en eller annen grunn fått en del juling så den har bare hengt i en skrue bak og en fremme. Går vel fint å kjøre uten den noen dager/uker? Må få summet meg til å kjøpe ny, men de koster en god del penger. 

Lenke til kommentar

Hos meg løsna plate under kondensern til acen i dag. Klapra som f*** når jeg kom opp i 60 så måtte bare stoppe, sette den fast og kjørte videre. Mulig jeg som ikke satt den skikkelig på plass etter skifte av kondenser og tørkefilter på fredag, men samtidig har jeg kjørt over 30mil etter det på varierende veier og kom kun etter at jeg fikk nye sommerdekk og bilen hadde vært på løfter.

 

Imponerte meg selv litt da jeg skifta kondenser med tørkefilter på under 2t på fredag. Nå skal det ikke være flere lekasjer på ACen håper jeg på. Er så jævlig varmt inne i bilen i varmen nå at alle i bilen sliter. Så bort på ett verksted i morgen tidlig å få den sjekka og fått den en forstillingskontroll også. Noe som må justeres nå føler jeg :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

AC er luksus :p

Bare det å ha et tett kjølesystem er luksus :p Ingenting er som når bilen bruker 0,43l diesel på mila, anlegget blåser samme temperatur som ute og forbruket er på 3l vann pr mil.... :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...