Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Hvorfor vil du ha en kjedelig Saab grevling til vinterbil? Hadde gått for en gammel Volvo eller noe jeg da.

Fordi vinterbil ikke nødvendigvis er en bil man skal sladde og herje med. Kan være greit å ha et kurrant alternativ til transport om man er for redd salt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Har ikke lyst på Volvo :p Greit nok at det er bakhjulstrekker, men det har jeg fra før. Vil ha noe jeg slipper å skru alt for mye på og som er digg å kjøre på langtur :)

Men hvis det er noen som har andre forslag er jeg mer enn åpen for det :)

Lenke til kommentar

Saab sine seter i 9-5 er i allefall konge på langturer. Har kjørt min 32k km sia jeg kjøpte den nå. Justert Toe in/out nå med snormetoden. Ser ut som det hjalp sia den dro til høyre litt etter bytte av endeledd. Morro å prøve noe nytt selv om man banner litt i starten :p .

Du får nok svar snart fra saabfolket eselfjes ;) . Vet at på tidlig 9-5 så var det problemer med oljesludge. Vet ikke om det er tilfellet på 9-3og.

Endret av Rolf_X
Lenke til kommentar

Har ikke lyst på Volvo :p Greit nok at det er bakhjulstrekker, men det har jeg fra før. Vil ha noe jeg slipper å skru alt for mye på og som er digg å kjøre på langtur :)

Men hvis det er noen som har andre forslag er jeg mer enn åpen for det :)

har en passat 03 kjørt litt over 100k på 4 år. byttet forstilling ila første år etter kjøp å et hjullager + div insugs slanger. Behagerli å kjøre langt på å går greit (130hk m chip) absolutt å anbefale til slikt bruk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Allright å få til noe man aldri har gjort før ja :p Najs, merker det er dyrt å kjøre 200sx langt :p

Har hørt noe om det ja, men er det bare å kjøre litt på fullsyntetolje og tappe den av, eller er det noe mer som må gjøres for å bli kvitt sludgen? Snakker om selve oljesludgen, ikke problemet :)

Lenke til kommentar

Jupp :) . Har gjort det på min egen motor og skal vel gjøre det igjen ved neste skift som er om 2k km. Må vel legge meg under en merce snart å få fiksa eksoslekkasjen som er der. Gjøre jobben "riktig" denne gangen kanskje. Irriterende når deler ikke passer korrekt.

Lenke til kommentar

ja, men hvor lenge jeg har den er jeg usikker på. Noen rustflekker jeg har sandblåst og stoppa. Får den godkjent for 2 nye år på tirsdag. Er jo desverre ikke meg som har eid den fra starten av :p .

@poopadooop: Veldig gode biler. Jeg har selv en 02 bensin manuel og de ligger litt lavere enn autolat på forbruk. Er delskin på min og det meste jeg trenger. Cruisecontrollen fungerer veldig bra også. Har hørt at de nyere automat etter 02 er bedre enn tidlig, men ikke helt sikker. Kjørt 32k km sia i fjor med den nå. Jeg kjører egentlig latterlig mye.

Og deletilgang behøver man ikke å engste seg for. Har fått tak i bremserør m.m. direkte hos forhandler. Har nesten vært lettere enn andre biler jeg har skrudd på faktisk.

Endret av Rolf_X
Lenke til kommentar

Nå er det faen meg siste gang jeg ligger under bilen og skrur. Lite plass, alt er knotete, lyset treffer ikke riktig, strekk i nakken, verktøy i ryggen og punkterte lunger, muttere som på mystisk vis aldri blir tight. Jeg skal ha meg egen løftebukk i garasjen om det så koster meg livet. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Nå er det faen meg siste gang jeg ligger under bilen og skrur. Lite plass, alt er knotete, lyset treffer ikke riktig, strekk i nakken, verktøy i ryggen og punkterte lunger, muttere som på mystisk vis aldri blir tight. Jeg skal ha meg egen løftebukk i garasjen om det så koster meg livet.

Av nevnte grunner er jeg glad for at jeg har god nok økonomi til å levere bilen på verksted, og ikke minst tilgang på dette verkstedet etter stengetid.

Lenke til kommentar

Det er ca 15-25k i fra sverige, og alle hjernedøde idioter kan montere det i garasjen sin hvis du har betonggulv. Hilsen en som må låne ut garasjen 938749374937 ganger hver gang det skal skiftes dekk.

Lenke til kommentar

Her har jeg begynt å forsøke på å fikse ac systemet. Lekkasje som jeg vet hvor er så sabla morro. Sitti å knota og irritert meg over at det er trangt for å sjekke software å se hvordan jeg egentlig skal gjøre det. Herlig, men har jo fått unna litt da :D

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...