Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Hvor bestiller dere slitedeler fra? Har akkurat kjøpt min første bil (Jeep Cherokee '92), så er ikke alt som er lagervare på biltema etc.

 

Blir lærerikt å mekke bil, gleder meg til å gå på oppgaven :-)

Autoutstyr Drammen eller Tønsberg. Bra pris og service og får tak i nesten alt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er en 2003 modell som klokket 130000km i går, så det er absolutt mye som kan gå galt. Jeg tror ikke den kommer til å bli slaktet på kontroll da, spesielt siden jeg har sjekket understellet selv, og har hatt den inne hos diverse kontroller uten at de skal selge meg noe.

 

Det som uroer meg er at de finner et eller annet drit og sørger for at jeg må utsette skiltingen av bilen.

Lenke til kommentar

Jeg hadde selv en grei skurring på hva som var galt, men en av tinga har jo gitt meg litt "hupepine" da jeg ikke er helt sikker på hvordan jeg skal få det jeg gjør gjort. Men tar det som det kommer. Skrudd mye og kan en del. Nå låner jeg en bil som havner i garasjen her for litt småfiks når jeg er ferdig med min egen. En 190E 2.6 utgave som er morsom å kjøre :D . Ikke passert 120k km engang.

Lenke til kommentar

Jeg har en Volkswagen nå og da har jeg stortsett kjøpt deler av Bildeler.no. Jeg har 10% rabatt der igjennom VACN, og det virker som en ålreit sjappe. Kjøpte blant annet bremser foran og bak på Skruvat til min forrige bil, en Mitsubishi Galant. Har hørt mye dritt om Skruvat, men utenom at de bruker litt lang tid på å sende varene og at jeg ble sendt feil bremseklosser, så virker det som en grei butikk det også.

 

Men jeg tror de har litt lavere kvalitet på delene sine enn NBS/bilder.no og for eksempel Mekonomen.

Takker!

 

Her handler jeg selv på Meca for mange av slitedelene grunna rabattavtale. Er det noe jeg ikke finner her så finner jeg det på Ebay og bestiller det fra en seriøs selger. Har funnet mange bra og originale deler til en lavere pris og også funnet deler jeg ikke får tak i annen plass

Ebay har jeg sjekket ut, men er ikke trykk på hva som er ok der mtp.. bil. Takk for tips.

 

 

Hvor bestiller dere slitedeler fra? Har akkurat kjøpt min første bil (Jeep Cherokee '92), så er ikke alt som er lagervare på biltema etc.

 

Blir lærerikt å mekke bil, gleder meg til å gå på oppgaven :-)

Autoutstyr Drammen eller Tønsberg. Bra pris og service og får tak i nesten alt.

 

Tenkte å holde meg unna fysiske butikker, ihvertfall de som ikke ligger i nærområdet. Men takk for tips :-)

 

 

Hvor bestiller dere slitedeler fra? Har akkurat kjøpt min første bil (Jeep Cherokee '92), så er ikke alt som er lagervare på biltema etc.

 

Blir lærerikt å mekke bil, gleder meg til å gå på oppgaven :-)

Rock auto.

 

http://www.rockauto.com/en/catalog/jeep,1992,cherokee

 

Perfekt, var noe med utvalg som dette jeg var på jakt etter!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Hvor ille er det å ha dekka feil vei på felg? Altså innside på utsiden. Ikke rulleretning på dekka.

Ille nok til at jeg hadde klaget til dem som har montert dem.

Asymmetriske dekk kan f.eks. ha en mykere blanding ytterst for å gi bedre grep i svinger.

Lenke til kommentar

Urk. For mye rust på bremserør. Dårlig nytt er at doningen forblir uten skilter i en uke til. Godt nytt er at jeg har noe jeg kan gjøre neste uke og det er en billig DIY-jobb. Er bare etterkontroll som gjenstår nå, så fortsatt fremgang.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...