Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med å ikke godta fartsbot? Skal ikke de som peker med laser skrive opp skiltnr på loggen med en gang? Påpekte dette og hun sa "ja hun sier bare hvordan bilen ser ut (svart plain stasjonsvogn) og så kjører vi etter og forteller skiltnr til laserpersonen senere" - kan da være flere svarte stasjonsvogner?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå vet jeg ikke fartsgrensen på nevnte steder, men hvor fort trenger man å kjøre for å nyte fin norsk natur? Vi har jo ikke lenger noen norske bilprodusenter, så da er det jo bare naturen igjen å tilby, og hva er da vitsen med å fise igjennom i 150km/t? Skal de vise luksuriøse biler som kjører fort kan de jo like godt gjøre det på autobahn.

Kanskje tanken/frykte til politiet var at folk kan bli fristet til å besøke disse stedene, og evt prøve å kjøre som de gjorde på programmet? Har jo vært en og annen tulling opp gjennom som har prøvd å kjøre slik de gjorde på bilspillet..?

De burde uansett få en forklaring fra lensmannen før de trykker et slikt oppslag.

Lenke til kommentar

Det er sant, helt enig i at det er en rar beslutning. Men man vet jo ikke om han sitter på informasjon som ledet han fram til avgjørelsen..

http://www.vg.no/rampelys/tv/netflix/top-gear-avlyste-filming-i-norge-fikk-ikke-bryte-fartsgrensen/a/23703021/

– Søknaden fra BBC kom til meg dagen før de planla å komme til Norge. Det er mange som søker om å få filme på Trollstigen, men jeg har aldri opplevd at noen har søkt om å få bryte fartsgrense før, sier han til VG. 

Hustad understreker ovenfor VG at det ikke står noen ting i eposten om at avlysningen skyldes påbudet om å følge fartsgrensen.

– Jeg syntes det er tullete at jeg får skylden for å stoppe innspillingen. Det har jeg ikke gjort, jeg har bare bedt dem om å følge reglene. Jeg syntes det hadde vært positivt om de filmet her, men jeg har ikke mulighet til å la dem bryte loven.

Virker som at BBC har seg selv å takke... 

Endret av Hotel Papa
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Det er ubeskrivelige mengder norgesreklame vi går glipp av der på grunn av en inngrodd fjøsnisse.

Top Gears jobb er ikke å ta en fredelig søndagstur for å nyte norsk natur (det er min jobb, i dag), men å lage spennende underholdning for absolutt hele verden*.

*Unntatt Frankrike

Trollstigen er nok ganske spennende om du holder 80 opp hele veien.

Lenke til kommentar

Uansett, å høre Chris Harris skrike seg oppover der som en sykt dårlig kopi av Jeremy Clarkson mens Matthew LeBlanc prøver å fortsette Friends-karrieren bak rattet på en eller annen bil er noe jeg kan spare meg for.

Det beste er om BBC slutter å spille inn Top Gear i det hele tatt.

Endret av Snylter
Lenke til kommentar

Uansett, å høre Chris Evans skrike seg oppover der som en sykt dårlig kopi av Jeremy Clarkson mens Matthew LeBlanc prøver å fortsette Friends-karrieren bak rattet på en eller annen bil er noe jeg kan spare meg for.

Det beste er om BBC slutter å spille inn Top Gear i det hele tatt.

Om Chris Harris og han negeren bare får mer skjermtid finnes det potensiale.

Når det er sagt kan man ikke forkaste hele serien pga. en episode, den første episoden av forrige topgear var ikke så fantastisk heller, da er det mer logisk å vente en halv sesong eller til neste sesong for å se om det tar seg opp.

Edit:

Husker den gamle gjengen ofte nevnte at de måtte holde "fartsgrensene" i hermetegn, mens de åpenbart ikke holdt fartsgrensene, det at de bare dro hjem fra norge viser mangel på baller i mine øyne.

Endret av Primer4
Lenke til kommentar

Jeg beklager at jeg kalte lensmannen i Rauma en inngrodd fjøsnisse. Det er uansett ingenting galt i å være fjøsnisse, det finnes mange verre ting å være enn det. Fjøsnisser kan være koselige de, i grunn.

Etter den kommentaren tenkte jeg uansett at det var litt merkelig ... hvorfor hadde TopGear brukt masse energi, penger og tid på å forberede seg, bare for å furtent avlyse hele greia i siste liten på grunn av en mindre hindring, de kunne jo laget film uansett.

Endret av Den åttende profet
Lenke til kommentar

Slik jeg ser det har ikke lensmannen gjort noe galt. Tvert i mot, her har flere instanser kastet seg rundt for å gi tillatelse til stenging av flere veier i distriktet på veldig kort varsel. At BBC har brukt "flere uker" på å frakte en Ferrari og en Lamborghini opp dit høres også merkelig ut. Selve planlegginga har sikkert tatt noen uker, men selve frakten kan umulig ta mer enn tre-fire dager, all den tid Lamborghinien var en pressebil fra Italia. Ferrarien var UK-registrert.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Jeg kan ikke se noen forskjell på innspillingen av Top Gear og innspillingen av filmer, slik som Børning. Regner med sikkerheten er omtrent lik. 

Lenke til kommentar

Når det gjelder slike søknader om dispensasjon fra fartsgrensene må det nok beregnes noe bedre tid enn her også, at søknaden kom til lensmannen så tett på innspillingen gjør nødvendigvis at han har begrenset med tid til å ta gode vurderinger basert på faglige råd fra andre.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Han har gjort mye bra, og er en kunnskapsrik og flink fyr.

Men i det konseptet Top Gear har utviklet seg til passer han ikke inn.

Synes han er en artig type og kunne gjerne tenkt meg å se mer av personligheten hans/se hvordan han ville endret topgear-konseptet on han hadde plassen til Evans.

For min del kunne de gjerne hatt samme konsept men med disse tre for eksempel.

Evt. bytt ut Franchitti med ett kvinnfolk, det er jo blitt så populært nå for tiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...