Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Herregud for en idiotisk kjøring av de guttene der. Så en annen video fra de,

, og der stopper de helt opp på motorveien. I tillegg ser det ut som de ikke kjører med belte (lyser ihvertfall på setebelte-lampen på dashbordet) mens de kjører i 300 km/t.
Lenke til kommentar

Åherre, den burningen var en virkelig pinlig seanse og for en livsfarlig kjøring, beviser atter en gang at audisjåfører har lite mellom ørene..

Og dette skrev du for å dra på deg masse hissige svar, eller? Bra trolling. Det er nok ikke hans bil sånn bare for å peke på det åpenbare......................

Jeg ser på den videoen russisk whitetrash som burde smake en av lyktestolpene i 200 km/t, gjerne uten at han har på seg sikkerhetsbelte. Dette bør skje før de tar med seg uskyldige trafikanter i grava. Forbanna u-land. Blir skikkelig provosert når jeg ser dette. Å få kjøre en eksklusiv bil burde forbeholdes connaiseurene her i verden, ikke geiteskjendere fra et land som er så dårlig stilt at de en gang måtte ha trillebårlass med penger for å kjøpe et brød. Håper de som står bak filmen får barn og barna dems blir kjørt over av en vodka-dritings youtube-wanna-be-famous med skjenk i den ene hånda og kamera i den andre før hunden dems dør. Nei bomb landet og lag parkeringsplass sånn at vi slipper å kjøre i sirkler i fire timer fordi vi har glemt å kjøpe ruccola til middagen. Drittland.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Det er jo den filmen, hvor tre russere har kræsja med en bimmer i ganske høy fart. Ser absolutt ikke særlig bra ut, tror de også kjørte uten sikkerhetsbelte, da han ene endte opp i bagasjerommet og han andre sammenkrølla foran det forreste passasjersetet :p

Og hva skjer med at han kjører med varslellys? Tragisk...

Lenke til kommentar

Snakker om R8en i posten til Henrik C.. Han kjører da med varsellys?

Ah, jo. Det har du rett i. Varselblinklys, setebeltevarsler og dekktrykksvarsler blinker om kapp i den R8en. På våt vei. :ermm:

Helt vanlig å kjøre med varselblink på i høy hastighet, søk opp litt autobahn-videoer så ser du det. Dekktrykkvarsler kan få litt angtst ved rask aksellerasjon osv.

Motorlampa, eller hva den nå heter, lyser jo i Q7en. Vet ikke om det er noe som ofte hender med dieselbiler, men sist den lyste i min bil, så tok det jaggu meg ikke lange tiden før jeg sto stille i en nødlomme :p

Helt vanlig at sånne lamper begynner å lyse ved tuning av biler, spesielt Audi osv. Det er jo russere det er snakk om, tror ikke den Q7en er helt standard.

Motorlampa lyser på pappas bil også. En sensor på girkassa som skal måle forbruk og gjennomsnittshastighet. Kjempeviktig den ja. Stakkars kjørecomputer. :p

Nyere biler trenger bl.a. slik info for å regne ut neste verkstedbesøk. Å ikke skifte den kan resultere i hyppigere verkstedbesøk så bilen "er sikker", ofte dyrere enn å skifte den :)
Lenke til kommentar

Det som kanskje er det verste etter selve kjøringen er jo hvor stor operasjon det hele ser ut til å være. Så på videoen med Veyron og Nissan GT-R, og det er da 3 biler som kappkjører, 2-3 følgebiler samt masse personer plassert her og der i veikanten som filmer og gjør diverse. Blir jo ikke bedre av at det virker som om de faktisk har et ganske godt budsjett til klipping, filming osv, noe som kommer godt frem i flere av videoene, spesielt Q7 og ML63/Cayenne/X6M.

Jeg tipper at et par av de er barn av en eller annen stor russisk magnat av noe slag.

Fortsatt hårreisende kjøring, og de virker generelt til å være triste skapninger.

Lenke til kommentar

Snakker om R8en i posten til Henrik C.. Han kjører da med varsellys?

Ah, jo. Det har du rett i. Varselblinklys, setebeltevarsler og dekktrykksvarsler blinker om kapp i den R8en. På våt vei. :ermm:

Helt vanlig å kjøre med varselblink på i høy hastighet, søk opp litt autobahn-videoer så ser du det. Dekktrykkvarsler kan få litt angtst ved rask aksellerasjon osv.

Motorlampa, eller hva den nå heter, lyser jo i Q7en. Vet ikke om det er noe som ofte hender med dieselbiler, men sist den lyste i min bil, så tok det jaggu meg ikke lange tiden før jeg sto stille i en nødlomme :p

Helt vanlig at sånne lamper begynner å lyse ved tuning av biler, spesielt Audi osv. Det er jo russere det er snakk om, tror ikke den Q7en er helt standard.

Motorlampa lyser på pappas bil også. En sensor på girkassa som skal måle forbruk og gjennomsnittshastighet. Kjempeviktig den ja. Stakkars kjørecomputer. :p

Nyere biler trenger bl.a. slik info for å regne ut neste verkstedbesøk. Å ikke skifte den kan resultere i hyppigere verkstedbesøk så bilen "er sikker", ofte dyrere enn å skifte den :)

Ikke en 2000 Corolla ;) Men den regner uansett ut verkstedbesøk på kilometerstand, som funker uten den, for den bruker fartssensoren.

Lenke til kommentar

Corvette jubilerer med noe amerikansk jeg faktisk kunne kjøpt hvis jeg ikke hadde bodd i et sosialistland som norge. http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=37565

Jeg leser videre at dette antageligvis dreier seg om en karosseriversjon som strekker seg over forskjellige motorutgaver av Corvette'en, blant annet ZR1 og Z06. Denne jubileumsmodellen har også felger i lett aluminium. Ikke tung aluminium som andre alu-felger, eller? :roll:

Lenke til kommentar

Næh. Dagens Corvette har bedritent interiør. Spesielt setene holder ikke mål.

Synes også det er noe kit car-aktig over Centennial Edition.

Tipper neste Corvette, C7, blir veldig konkurransedyktig, også hva gjelder finish og detaljkvalitet. Fra Wikipedia: "An Interior makeover is expected with upgraded materials with seats comparing favorably with the buckets found in Porsches and BMWs."

Lenke til kommentar

Blir gal av å se enkelte vaske bil. Å ta vare på lakken er helt klart ikke noe de bryr seg om.

Skulle skylle av en lånebil i dag, og mens jeg sto og ventet på ledig plass, kikket jeg på karen som vasket en nyere A4.

Skumbørsten (som er fy-fy i seg selv.) dro han først over felgene - for deretter å dra den samme møkka over hele lakken. Fikk frysninger der jeg satt.

Når han til slutt hadde spylet bilen, så perlet ikke vannet seg i det hele tatt. Ingen tvil om at den kunne trengt en real omgang med diverse bilpleiemidler.

Lenke til kommentar

Lurer på om tiden er inne for sommerdekk? :) Bor selv i Trondheim, kanskje noen her fra Trondheim som har skiftet allerede? :)

Har tenkt tanken, blir hvertfall ikke lenge til. Men nå jobber jeg skiftarbeid og er ute å kjører på de sene timer og tar ikke helt sjansen enda. Det er bare 2 uker siden det snødde 1 meter.

Endret av untouch4ble
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...