Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

:laugh: Om du får gjennom NO WIFE skal jeg bøye meg i støvet! Feministene kommer til å gå av skaftet!

De får bare gå av skaftet alt de vil. Ville ikke vært første gang jeg har fått huden full for noe folk finner provoserende på kjøretøy i mitt eie.

Overraskende nok var det bare tynne jenter som ga meg huden full for dette merket her. De av den mer lubne utførelse gliste, hoppet og gikk sin vei.

_MG_1494.jpg

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til dere her inne som er litt kyndige her inne

Når man har skudd turbotrykket såpass opp at det er antydning til litt pinging(t.bank) og kjører på 98 burde en da justere trykket litt ned og være fornøyd med det eller er det safe å bruke oktanbooster ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Greit å vaske en bar motorblokk med diesel og vann, for så å blåse vekk vann og smøre innsiden med olje?

Lenke til kommentar

Vil nå ikke si at kjøreegenskapene reduseres, gitt at man gjør ting skikkelig. Men mengden senking er selvsagt helt avhengig av hvor høy bilen kommer fra fabrikk. På min E39 Touring så er 50mm senking helt akseptabelt.

Største problemet jeg har med senk er dårlig komfort på dårlige veier.

Lenke til kommentar

Ja, jeg har lekt litt med tanken på senk her, men slått det fra meg grunna at kjører på litt ræva veger til tider her.

Hadde en god latter her i forrige uke når kvinnfolket bak meg endte opp med å sminke seg litt ekstra når jeg bremsa inn mot en rundkjøring. Sminke seg og ligge tett opp mot bilen forran seg er ikke lurt :D

Lenke til kommentar

Det kommer helt an på..

Jeg hadde en gang en Golf 1 cab (ombygd til GTi) som var seriøst skamsenket.. 80mm elns tenker jeg.

Man kunne ikke være mer enn 2 i bilen, og selv da måtte jeg ta det rolig på ujevn vei da det ellers subba både her og der.

Men bilen så litt kul ut da.

De fleste biler egner seg dårlig til å senke mer enn 30-40mm.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Jeg har senket min 40mm, er iallefall det produsenten av fjørene mener. Men, var vel en her inne som mente at 40mm på en S13 ikke er nok, og rett det hadde han. Tror jeg skal investere i et par coilovere på sikt. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Nå ja, bedre det enn å måtte tenke over hvorvidt man kommer over fartsdemperen eller om man må finne alternativ rute :p Har kjørt lovlig senket drosje, og det var et mareritt, var jo hele gater jeg ikke kunne hente folk i hvis det var mer enn en person for da ville bilen subbe på veien :S Men for all del, det er noen biler som ser best ut senket, dessverre blir de jo ubrukelig etterpå også :( Gleden med å bo i Norge det  :w00t:

Lenke til kommentar

Huff, bil eiere og deres senking :nei: Det er heving som gjelder :w00t:

Heving er for pingler!

IMG_0743.jpg

Dette MÅ jo subbe?

Jeg hadde selv tenkt å senke min, den trenger det desperat utseendemessig - men etter at jeg satt på bredere felger med lavere ET, så de nesten flukter med hjulbuene, og kjørte med 4 mannfolk i bilen gjennom indre telemark - da subbet det i hver dump og sving, så jeg er ikke sikker på om jeg tør senke likevel.

Hvor "farlig" er det egentlig at dekket subber i lineren på innsiden av buen? Sliter det spesielt mye på dekket?

Lenke til kommentar

Heving er det du gjør med offroad-biler. I mitt syn så er det ikke så mye det å heve/senke som gjør ting harry, men heller hvor mye man gjør det.

Haha joda, som oftest, men har sett flere tilfeller hvor de hever bilene bare fordi de synes det er kult.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...