Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

 

Så nettopp noe av det mest meningsløse jeg har sett, en blodsenka A4 Allroad...

Hadde han iallefall lakkert alle plast-panelene?

 

Nei, sort med sølv plast...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

 

Så nettopp noe av det mest meningsløse jeg har sett, en blodsenka A4 Allroad...

I Sandnes du så denne? I så fall så jeg den samme i dag. Sikkert 5 mm klaring mellom dekk og hjulbuer.

 

Stemmer det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Stemmer, den var ikke sort med sølv plast, men hvit med sort plast, helt gullfisk.  :dremel:

 

Edit: En kollega kjente igjen bilen ifra Insta, den er ombygget til A4 Allroad for å spare penger  :rofl:

Men limited edition Vossen VLE felger det har han tydeligvis :)

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

 

På biler med luftfjæring kan man vel med litt triksing justere nedre punkt, mens man fortsatt kan heve opp til akseptabelt nivå?

A4 allroad har vel ikke luftfjæring så vidt jeg vet. Om det var den du siktet til da?

 

Yep, den jeg siktet til - jeg gikk automatisk ut fra den hadde luft iom at den er en allroad - er det ikke en gang en option? A6 AR har det vel standard, samt at det er et tilvalg på vanlig A6 og A8?

Lenke til kommentar

Stemmer, den var ikke sort med sølv plast, men hvit med sort plast, helt gullfisk.  :dremel:

 

Edit: En kollega kjente igjen bilen ifra Insta, den er ombygget til A4 Allroad for å spare penger  :rofl:

Men limited edition Vossen VLE felger det har han tydeligvis :)

..sier du at det er en vanlig A4 han har klistret plastskjermer og underguard på?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

 

Stemmer, den var ikke sort med sølv plast, men hvit med sort plast, helt gullfisk.  :dremel:

 

Edit: En kollega kjente igjen bilen ifra Insta, den er ombygget til A4 Allroad for å spare penger  :rofl:

Men limited edition Vossen VLE felger det har han tydeligvis :)

..sier du at det er en vanlig A4 han har klistret plastskjermer og underguard på?

 

Stemmer det...

Lenke til kommentar

 

 

På biler med luftfjæring kan man vel med litt triksing justere nedre punkt, mens man fortsatt kan heve opp til akseptabelt nivå?

A4 allroad har vel ikke luftfjæring så vidt jeg vet. Om det var den du siktet til da?

Yep, den jeg siktet til - jeg gikk automatisk ut fra den hadde luft iom at den er en allroad - er det ikke en gang en option? A6 AR har det vel standard, samt at det er et tilvalg på vanlig A6 og A8?

En kollega av meg kjøpte nettopp en ny a6 allroad, han sa ihvertfall at a4 ikke var ett alternativ pga manglende luftfjæring. Så virker ikke som det er ett tilvalg heller.

Lenke til kommentar

 

 

 

På biler med luftfjæring kan man vel med litt triksing justere nedre punkt, mens man fortsatt kan heve opp til akseptabelt nivå?

A4 allroad har vel ikke luftfjæring så vidt jeg vet. Om det var den du siktet til da?
Yep, den jeg siktet til - jeg gikk automatisk ut fra den hadde luft iom at den er en allroad - er det ikke en gang en option? A6 AR har det vel standard, samt at det er et tilvalg på vanlig A6 og A8?

En kollega av meg kjøpte nettopp en ny a6 allroad, han sa ihvertfall at a4 ikke var ett alternativ pga manglende luftfjæring. Så virker ikke som det er ett tilvalg heller.

 

Ser ut til at man fikk adaptiv luftfjæring på den første A4 AR, men ikke på den nye.

http://www.examiner.com/review/2013-audi-a4-allroad-a-brand-new-look-at-crossover

Lenke til kommentar

Nå i vår oppdaget jeg en rustflekk på bakre hjulbue fra en mindre skade forrige eier bare har reparert med lakkstift. Utrolig irriterende med sånt slurv. Nuvel, jeg må i hvert fall ta hånd om det før det får utvikle seg videre. Bilen er en 2009 Subaru Legacy, altså en "bruksbil", så sålenge det ser ok ut og stopper rusten er jeg fornøyd. Hvor mye kan jeg forvente meg at dette vil koste meg å få reparert på en ok måte? Får ikke tid til å kjøre rundt og få forskjellige karosseriverksteder til å se på det før om et par uker, så har sendt noen e-poster med bilder. Venter på svar.

 

Hva tror dere? Den ene flekken på utsiden av hjulbua er kanskje 1,5 cm lang. Ser ikke ut til å være annet enn overflaterust. Det er en til flekk på innsiden. Ser ut som forrige eier har rygget i noe som har truffet i hjulbua. Null tegn til rust andre plasser på bilen, og tror ikke disse bilene er nevneverdig plaget med karosserirust.

 

Bilder: 

https://dl.dropboxusercontent.com/u/2769949/20160512_184528.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/2769949/20160512_184548.jpg

 

Antar det ikke er vits å prøve å gjøre noe med dette selv?

Endret av Pennywise
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...